ساخت تندیس پاک دستان در اصفهان

روز گذشته رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور صدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد پیشنهاد سخنگوی شورای شهر مبنی بر ساخت تندیس کارگران پاک دست و نجیب شهر اصفهان اظهار کرد: شورای شهر در این زمینه تأکید دارد و از آنجایی که تعداد این افراد حدود چهار نفر است بهتر است که زودتر این اقدام انجام شود.
علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی به شهروندان از اصول مهم مدیریت شهری است، اظهار داشت: در این راستا با مصوبه شورای شهر و همکاری این نهاد کتابی تحت عنوان کتاب شهر را تألیف و با انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و آموزش‌وپرورش به صورت آزمونه در برخی مدارس اصفهان تدریس می‌شود. او ادامه داد: ضروری است که این کتاب از پایه اول در مدارس تدریس شود تا تأثیرگذاری بهتری داشته باشد و از معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز درخواست داریم در این زمینه همکاری ویژه داشته باشد. نصر اصفهانی با بیان اینکه بنا بر فرموده امام علی (ع) علم انسان را به سلطنت می‌رساند، افزود: بر این اساس برای مدیریت شهر استفاده از علم و دانش، برنامه‌ریزی و اطلاعات امری ضروری است تا درصد خطاها به حداقل برسد. او تصریح کرد: از شورای چهارم تاکنون راه‌اندازی رصدخانه شهرداری اصفهان در دستور کار قرار داشت که هنوز اجرایی نشده است و امیدواریم برای تحقق آن در این دوره از شورای شهر شهرداری همکاری لازم را داشته باشد.

بازسازی تابلوهای مزین به نام شهدا در اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص تابلوهای مزین به نام شهدا در شهر اصفهان تصریح کرد: این تابلوها نیازمند زیباسازی، رنگ‌آمیزی و بازسازی است چرا که وضع این تابلوها در حال حاضر زیبنده شهر اصفهان نیست. او در مورد لزوم ساماندهی آسفالت معابر گفت: این امر درخواست و مطالبه مردم در جلسات مختلف است و ضروری است که با کار کارشناسی، اولویت‌بندی آسفالت معابر در دستور کار قرار گیرد. نصر اصفهانی در مورد برخی اظهارات سرمربی تیم سپاهان گفت: او در مصاحبه‌ای در این زمینه از شهروندان اصفهان عذرخواهی کرد اما امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارها و اظهاراتی نباشیم. او با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال شاهد افزایش بازندگی‌ها خواهیم بود، افزود: طول انهار و مادی‌های شهر اصفهان حدود ۵۰۰ کیلومتر است و ضرورت دارد معاونت خدمات شهری نسبت به لایروبی آنها اقدام کند تا از بروز خسارت در هنگام بارندگی‌ها جلوگیری شود. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد فعالیت بازارهای روز کوثر اظهار کرد: در این بازارها اهدافی مانند ۲۰ درصد تخفیف برای شهروندان، استفاده از برندهای معتبر و برخورد مناسب با شهروندان در دستور کار بود که امیدواریم مورد غفلت قرار نگیرد.
**
فریده روشن
گزارش میراث فرهنگی درباره مسجد جامع به مردم
از اداره کل میراث فرهنگی انتظار می‌رود مأموریت خود مبنی بر حفظ و مرمت اثر ارزشمند جهانی مسجد جامع را در اسرع وقت در دستور کار قرار داده و گزارش اقدامات خود را به مردم و دلسوزان این شهر ارائه کند. با وجود اینکه بسیاری از بناهای تاریخی اصفهان ثبت ملی یا جهانی شده‌اند، حال‌وروز خوبی ندارند؛ از مسجد جامع اصفهان به عنوان بنایی که ارزش و اهمیت تاریخی آن بر کسی پوشیده نیست گرفته تا دیگر بناهایی که در خاموشی و گمنامی در حال تخریب هستند. تصاویر و گزارش‌های واصله از مسجد جامع اصفهان حکایت از لزوم پرداخت فوری و اقدام سریع در جلوگیری از تخریب ایوان‌ها و شبستان‌های آن دارد، از اداره کل میراث فرهنگی انتظار می‌رود مأموریت خود مبنی بر حفظ و مرمت این اثر ارزشمند جهانی را در اسرع وقت در دستور کار قرار داده و گزارشی از اقدامات انجام شده و در حال انجام خود را به مردم و دلسوزان این شهر ارائه نمایند. شهرداری اصفهان در حفظ و بازسازی بناهای تاریخی که در مالکیت خود دارد موظف است، خانه جوان و موزه هنرهای معاصر از جمله این بناها هستند که مرمت و بازسازی آنها اولویت دارد. از شهردار انتظار داریم با اقداماتی در راستای کاهش بروکراسی اداری بویژه در رابطه با ارگ جهان‌نما امکان فعالیت سرمایه‌گذاران در اصفهان را بیش‌ازپیش فراهم کند.
کورش محمدی
تبدیل اصفهان به شهر بدون متکدی
ابتدای شورای پنجم به شهر تبریز سفر کردیم و راهی که این شهر برای تبدیل‌شدن به شهر بدون متکدی رفته بود را مورد ارزیابی قرار دادیم. در اصفهان همان اقدامات را با شکل بهتری بومی‌سازی کردیم و پروژه جامع آموزش توانمندسازی در مجموعه فدک در همین راستاست، امیدوارم با افتتاح مجموعه فدک تا پایان سال جاری، سال آینده شاهد هیچ متکدی در اصفهان نباشیم. اقدامات معاونت‌های مختلف شهرداری در محرم و صفر قابل‌تقدیر است زیرا به‌گونه‌ای انجام شد که محرم بدون اتفاقی خاص، با برنامه‌های مناسب و هماهنگی‌های لازم انجام شد. ستاد محرم صرفا برای این ماه نباشد و در طول سال حفظ شود، اضافه کرد: امسال تعداد ایستگاه‌های صلواتی سطح شهر به‌طور چشمگیری افزایش یافت و همچنان درخواست برای برپایی آن وجود دارد بنابراین لازم است برای هماهنگی بیشتر و جلوگیری از ایجاد مشکلات ترافیکی، این ستاد پابرجا مانده و معیار و شاخصی قرار داده شود تا سازمان برپایی مواکب و ایستگاه صلواتی یافته باشد


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار