نورافکن؛ فرمانده میانه میدان سپاهان

​امید نورافکن در فصل جاری به کلیدی‌ترین بازیکن سپاهان تبدیل‌شده است. ​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: ستاره‌ای که یک‌فصل ناموفق را در لیگ بلژیک پشت سر گذاشت اما حالا عنوان بهترین پاسور لیگ برتر را به خودش اختصاص داده است. او همراه با معین عباسیان از سایپا با چهار پاس گل در صدر بهترین گلسازهای لیگ قرار دارند. نورافکن که در میانه میدان هنرنمایی می‌کند دربازی‌های فصل جاری بار طراحی حملات تیمش را بر دوش می‌کشد و باقدرت بازبخوانی بالایی که دارد، کنترل نبض میانه میدان سپاهان را بر اساس جریان بازی کاملا در اختیار دارد. این بازیکن 22 ساله که یکی از کلیدی‌ترین ستاره‌های تیم امید هم به شمار می‌رود در کنار مهدی کیانی زوج موفقی را برای سپاهان در مرکز تشکیل داده‌اند.

خرید هوشمندانه سپاهان

امید نورافکن بازیکن این فصل سپاهان از تیم استقلال تهران به فوتبال ایران معرفی شد. بازیکن 22 ساله‌ای که تمام رده‌های نوجوانان، جوانان و امید استقلال حضور داشت و ازجمله بازیکنان آینده دار به شمار می‌رفت. نورافکن با درخشش در تیم نوجوانان به تیم جوانان استقلال راه یافت و بااینکه در پست هافبک بازی می‌کرد بهترین گلزن جوانان استقلال شد. او در تیم نوجوانان زیر نظر علی دوستی مربی بازیکن ساز هم حضور داشت. همین درخشش در رده‌های پایه عاملی شد تا نورافکن در 18 سالگی برای نخستین بار به ترکیب تیم بزرگسالان استقلال راه پیدا کند. این بازیکن جوان ۲۶ آذر ۱۳۹۴، با ۱۸ سال و هشت ماه و شش روز سن، در بازی مقابل صبای قم درحالی‌که استقلال از دقیقه ۲۶ با اخراج بهنام برزای ۱۰ نفره شده بود، حدود ۸۰ دقیقه در زمین‌بازی کرد. این بازی با نتیجه یک‌بر صفر به نفع استقلال پایان یافت. او باوجود سن سال پایین خیلی زود مطرح و محبوب شد. نورافکن در شهرآورد تهران پاس گل سوم تیمش را برای کاوه رضایی ارسال کرد تا همه نگاه‌ها را متوجه خودش کند. در لیگ هفدهم با مصدومیت میلاد زکی پور او در پست دفاع چپ به میدان رفت و توانست توانایی‌های خود را در این پست ثابت کند. در استقلال به خاطر توانای او در چند پست مختلف لقب «بمب‌افکن» را گرفت.

وقتی نورافکن شاگرد قلعه‌نویی می‌شود

امید نورافکن وقتی نخستین بازی خود را در ۱۳۹۴ برای استقلال انجام داد، قراردادش در سازمان لیگ یک‌میلیون تومان ثبت‌شده بود و حتی گفته می‌شد تلفن همراه نیز نداشت؛ اما با تلاش فراوان خود توانست در سال ۱۳۹۷ به تیم شارلوای بلژیک بپیوندد. هرچند نتوانست در ترکیب اصلی شارلوا قرار بگیرد و با پیراهن شماره چهار، تنها دو بار برای این تیم به میدان رفت. نورافکن در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم، به‌صورت قرضی و به مدت شش ماه به تیم سابقش استقلال بازگشت. باوجودی اینکه خودش مایل به ماندن در استقلال بود، ولی در این مورد باشگاه استقلال بود که باید تصمیم به مذاکره با شارلوا می‌گرفت. استقلالی‌ها نیز بعد از پایان لیگ تاکنون تمایلی به تمدید قرارداد با امید نورافکن نشان ندادند، زیرابه نظر می‌رسد که آن‌ها مبلغ کافی برای تمدید قرارداد نورافکن را در اختیار ندارند. نورافکن با توجه به بند‌های قرا دادش با شارلوا، موظف بود تا روشن شدن تکلیفش با استقلال به تمرینات باشگاه بلژیکی بازگردد. بازگشتی که با مدت انتظار برای دریافت پیشنهادی از استقلالی‌ها همراه شد اما به سرانجامی نرسید تا پیشنهاد سپاهانی‌ها از راه رسیده و نورافکن بدون درنگ شاگردی امیر قلعه‌نویی را بپذیرد.

درخشش نورافکن و نیمکت نشینی کومان

ولادیمیر کومان بازیکن سابق تیم ملی مجارستان ‌که دو فصل پیش به سپاهان پیوست مهره کارآمدی برای طلایی پوشان اصفهانی در لیگ هجدهم بود. بازیکن ریزنقشی که در میانه میدان به کار گرفته می‌شد و در لیگ فصل پیش درخشش قابل‌توجهی داشت. بااین‌وجود امیر قلعه‌نویی همچنان به داشتن تنها یک بازیکن گلساز اکتفا نکرد و زمانی که فرصت را مناسب دید دستور جذب نورافکن را صادر کرد تا در کوران لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا مشت پری داشته باشد. از اتفاق کومان از ابتدای فصل به دلیل مصدومیت بیشتر بازی‌ها را غایب بوده و امید نورافکن توانسته به بهترین شکل جای خالی او را پر کند. درخشش نورافکن تا اندازه‌ای پیش رفته که بعید است دیگر کومان بتواند جایگاه ازدست‌رفته‌اش را به دست آورد مگر آن‌که ستاره سابق استقلال با مصدومیت ناگهانی روبرو شود.

خیال آسوده قلعه‌نویی از نورافکن

با نمایش‌های که امید نورافکن در فصل جاری خیال امیر قلعه‌نویی از میانه میدان تیمش کاملا آسوده است. بازیکنی که با حرکات پا به توپ هم در نقش موثری در طراحی حمله‌های تیمش بازی می‌کند و اگر در گلزنی شریک می‌شود. بر این اساس سپاهانی‌ها نگرانی از بابت میانه میدان تیمشان ندارند چراکه نورافکن با توانایی‌های ذاتی که دارد می‌تواند بار انتقال توپ از خط دفاعی به خط حمله را به بهترین شکل انجام دهد. از سوی دیگر با توجه به بازی‌های باقی‌مانده نماینده زردپوش اصفهان در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا ستاره این فصل سپاهان مسیر طولانی پیش رو. ی خودش می‌بیند و به نظر می‌رسد هفته‌به‌هفته شرایط برای نورافکن بهتر شده و چه‌بسا در پایان فصل این بازیکن 22 ساله عنوان بهترین بازیکن لیگ نوزدهم را هم به خودش اختصاص دهد.​
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار