خمیرمایه هردستاورد در جامعه فرهنگ است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان گفت: برگزاری جشنواره های مختلف همچون «جشنواره بِه» هویت ساز بوده و زمینه ساز حفظ میراث، آداب و رسوم کهن، ذخایر فرهنگی و... خواهد بود 

فرهاد نیکنام در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره «بِه،طلای زرد باغبادران»، با بیان اینکه خمیرمایه هردستاورد در جامعه فرهنگ است، اظهار کرد: جامعه امروز ما در مرحله گذار از سنت به مدرنیته بوده و مسئله ای که در این بین از اهمیت ویژه ای برخوردار است افول آداب و رسوم کهن در برابر مدرنیته است.

وی افزود: در این میان برگزاری جشنواره های فرهنگی_هنری آن هم جشنواره های مبتنی بر بافت های تاریخی هر منطقه زمینه ساز کنشگری فرهنگی شهروندان شده تا آنان بتوانند مدل های بیشتر و بهتری را از فعالیت های فرهنگی متناسب با بافت جامعه محل زیست خود ارائه کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت برگزاری جشنواره های مختلف همچون «جشنواره بِه» هویت ساز بوده و زمینه ساز حفظ میراث، آداب و رسوم کهن، ذخایر فرهنگی و... خواهد بود .

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره هایی چون «جشنواره بِه» سبب ایجاد جاذبه های گردشگری شده که فرصت مغتنمی برای توانمندسازی جامعه محلی و افزایش مشارکت آنان خواهد بود.

نیکنام با بیان اینکه اجرای طرح های متعدد توسعه ای برای آبادانی و عمران شهر باغبادران نوید دهنده آینده درخشان برای این شهر است، اضافه کرد: خوشبختانه با نگاه فرهنگی شهردار باغبادارن امروز این شهر زیبا در مسیر شهری فرهنگی قرار داشته به گونه ای که شاهد تقویت رابطه و موازنه شهروندان و کالبد هستیم قطعا این نگاه می تواند باغبادران را به شهری فرهنگی، زیست‌پذیر، معناگرا و انسان‌محور مبدل سازد.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی شهر میزان مشارکت‌جویی اجتماعی شهروندان را افزایش خواهد داد، عنوان کرد: شهری که پاسخگوی نیازهای فرهنگی شهروندان باشد، نشاط فرهنگی در ان شهر رقم خواهد خورد و یکی از راه های تحقق این مهم برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی_هنری است که خوشبختانه مدیریت شهری باغبادران به آن توجه ویژه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان با تشکر از توجه شهردار باغبادران به حقوق فرهنگی شهروندان، خاطرنشان کرد: توجه به حقوق فرهنگی شهروندان درخلاقیت،نوآوری، فعالیت، مشارکت،بهره مندی،دسترسی آزاد و حفظ میراث های مادی و معنوی در حوزه های فرهنگی وهنری و... تاثیر بسزایی را دارد و باعث ایجاد انگیزه و انگیزش بین شهروندان خواهد شد و ثمره ان مشارکت حداکثری آنان در مباحث فرهنگی است که خوشبختانه این مهم به خوبی در شهر باغبادران مشهود است و امیدواریم با افزایش تعاملات این روند سیرصعودی خود را حفظ کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار