ذوب‌آهن در تبریز به دنبال دومین برد فصل

تیم فوتبال ذوب‌آهن عصر فردا در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف ماشین‌سازی خواهد رفت.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: نبرد با تیمی که تحت هدایت رسول خطیبی به لقمه دندان‌گیری تبدیل‌شده است و هفته گذشته پرسپولیسی نتوانستند در آزادی حریف تبریزی را از پیش رو بردارند. این بازی دهمین دیدار ذوب‌آهن در لیگ نوزدهم به‌حساب می‌آید و با برگزاری بازی امروز سبزپوشان اصفهانی یک‌سوم بازی‌های فصل را پشت سر خواهند گذاشت. یک‌سومی که به بدترین شکل برای نماینده اصفهان پیش رفته و اگر پیروزی هفته گذشته نبود کاملا حالت غم‌انگیزی پیدا می‌کرد. بردی که به شاگردان منصوریان کمک کرد تا حداقل اندکی از بحران چندماهه رهایی پیدا کنند. البته این پیروزی تغییری در جایگاه چهاردهمی ذوبی‌ها ایجاد نکرد اما برتری مقابل ماشین‌سازی می‌تواند حداقل یک پله شرایط ذوب‌آهن را ارتقا دهد. ماشین‌سازی تاکنون 9 امتیاز اندوخته دارند و دو امتیاز بیشتر از میهمان به دست آورده‌اند. بر این اساس سبزهای اصفهانی اگر موفق به شکست حریف شوند 10 امتیازی شده و بالاتر از ماشین‌سازی قرار خواهند گرفت. از سوی دیگر اگر بخت با ذوبی یار شده و پارس جنوبی هم مقابل پدیده شهر خودرو موفق به کسب سه امتیاز نشود آن زمان صعود دو پله‌ای شاگردان منصوریان با برتری مقابل ماشین‌سازی قطعی خواهد بود.

ماشین‌سازی در خانه تیم خطرناکی است

تیم فوتبال ماشین‌سازی در خانه تیم خطرناکی نشان داده است. تیمی که با حمایت هواداران خاص خودش می‌تواند برای حریفان دردسر ایجاد کند. آن‌ها هرچند در فصل جاری دو بار در خانه مغلوب حریفان شده‌اند اما پیروزی یک‌بر صفر سبزهای تبریزی مقابل استقلال در همان هفته نخست جالب‌توجه بود. ماشین‌سازی همین هفته گذشته در ورزشگاه آزادی حریف سرسختی برای پرسپولیسی‌ها بود و سرخ پوشان تهرانی هر چه کردند موفق به باز کردن دروازه میهمان نشدند. آن‌ها که از دو بازیکن برزیلی هم در ترکیب خود سود می‌برند بازیکنان باتجربه‌ای دارند که سابقه بازی آن‌ها در لیگ برتر طولانی است. ازجمله حامد لک دروازه‌بان ماشین‌سازی که زمانی هم به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد. همچنین سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، عزیز معبودی، احمد زنده روح و بابک مردادی ازجمله باتجربه‌های لیگ به شمار می‌آیند. اما خطرناک‌ترین بازیکن این فصل تیم سبزپوش تبریزی، جفرسون دخسوس برزیلی بوده که مقابل پرسپولیس تنها 58 دقیقه بازی کرد. بازیکنی که اواخر مهرماه به ماشین‌سازی پیوست و رسول خطیبی در حال بازی دادن به او است تا با جو فوتبال ایران بیشتر آشنا شود. جفرسون مهاجم ٢٣ ساله برزیلی که سابقه بازی در تیم الشکارت ارمنستان و همچنین چمپیونز لیگ اروپا مقابل سلتیک و بازی در جام یوفا را در کارنامه خود دارد پس از تایید کادر فنی و گذراندن تست‌های پزشکی به جمع سبزپوشان اضافه شد و اگر در بازی فردا به میدان بیاید می‌تواند خط دفاعی ذوب‌آهن را حسابی به دردسر بیندازد.

ذوب‌آهن به پیروزی نیاز مبرمی دارد

بازی با ماشین‌سازی در ورزشگاه بنیان دیزل برای ذوب‌آهن آسان نخواهد بود اما شاگردان منصوریان به سه امتیاز این دیدار نیاز مبرمی دارند. به‌هرحال پس از برتری مقابل شاهین بوشهر در فولادشهر حالا دیگر همه نگاه‌ها به منصوریان و شاگردانش دوخته‌شده تا آن‌ها دومین پیروزی فصل را به دست آورند. سبزهای اصفهانی هفته پیش با شکست تیم انتهای جدولی شاهین بوشهر اندکی از بحران فاصله گرفتند اما بازی فردا مقابل ماشین‌سازی شرایط واقعی ذوب‌آهن را آشکار خواهد کرد. از سوی دیگر با توجه به بازی‌های باقی‌مانده تا نیم‌فصل کسب امتیازهای لازم به نماینده اصفهان کمک می‌کند تا حداقل با رتبه قابل‌قبولی نیم‌فصل را به پایان برساند. البته فصل گذشته هم ذوبی‌ها در پایان نیم‌فصل جایگاهی بهتر از چهاردهمی جدول را در اختیار نداشتند اما در پایان فصل با کسب رتبه ششمی عنوان بهترین تیم نیم‌فصل دوم را به خودشان اختصاص دادند.

خاطره خوب ذوبی‌ها از سفر به تبریز

تیم فوتبال ذوب‌آهن فصل پیش در نخستین بازی فصل به مصاف ماشین‌سازی رفت. در آن زمان سکان‌دار تیم اصفهانی امید نمازی بود و هدایت میزبان را هم فیروز بر عهده داشت. دیداری که در پایان با برتری دو بر یک ذوب‌آهن به پایان رسید تا بردی شیرین در کارنامه سبزهای اصفهانی به ثبت رسیده باشد. بردی که می‌توانست نویدبخش یک‌فصل رویایی برای ذوب‌آهن باشد اما نتایج به‌گونه‌ای رقم خورد که باشگاه مجبور به برکناری امید نمازی و جایگزینی علیرضا منصوریان شد. البته ترکیب هر دو تیم نسبت به فصل گذشته تغییراتی داشته است و این تغییرات بیشتر شامل ماشین سازان شده است. فرناندودخسوس، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محسن یوسفی، رضا خالقی‌فر و پیمان بابایی دیگر در ترکیب تیم تبریزی حضور ندارند. از سوی دیگر ذوبی‌ها هم سه مهره کلی خودشان یعنی رشید مظاهری، محمدرضا حسینی و اوساگونا را ازدست‌داده‌اند. بااین‌وجود به نظر می‌رسد بازی فردای این دو نبردی فیزیکی و تماشاگرپسندی از آب دربیاید.​
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار