آغاز تدوین اطلس غذاهای سنتی شهرستان لنجان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان گفت:امروز قدم های موثری توسط تعدادی از جوانان شهرستان لنجان برای تدوین اطلس غذاهای سنتی این شهرستان برداشته شده و قطعا ثبت غذاهای سنتی شهر باغبادران همچون دمپخت بِه و آش ماش و بِه (پرده ماشی) و... در این اطلس می تواند تاثیرات مثبتی را در حوزه گردشگری باغبادران داشته باشد.

احمد فتحی گردشگری را روشی کارآمد برای درآمدزایی زودبازده دانست و اظهار کرد: امروزه اکثر کشورهای توسعه یافته پیوند عمیقی بین گردشگری و داشته های محلی همچون محصولات کشاورزی و غذاهای سنتی ایجاد کرده اند، شهرستان لنجان خصوصا شهر باغبادران با دارا بودن فرهنگی کهن، طبیعت بکر و میراث ملموس و ناملموس متعدد، مستعد برگزاری جشنواره های مختلف می باشد.
وی بابیان اینکه امروزه برندها به یکی از عناصر اصلی انتخاب در زندگی انسان ها تبدیل‌شده‌اند، افزود: خوشبختانه مدیریت شهری باغبادران با نگاه به توسعه صنعت گردشگری به منظور ارتقاء اقتصاد شهری و همچنین اجرای سیاست‌های متمرکزی که بتواند ظرفیت‌های اقتصادی شهر را‌ تقویت کند گام براشته تا با ایجاد ثروت برای شهروندان، اشتغال پایدار شهری را نیز تحقق ببخشد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز شهرداری باغبادران با برگزاری «جشنواره بِه» به دنبال معرفی ظرفیت‌های این شهر زیبای ساحلی است و در این بین معرفی غذاهای سنتی شهر که با طلای زرد باغبادران طبخ می شود نیز جذابیتی منحصر بفرد برای گردشگران به شمار می آید.
وی ادامه داد: امروز قدم های موثری توسط تعدادی از جوانان شهرستان لنجان برای تدوین اطلس غذاهای سنتی این شهرستان برداشته شده و قطعا ثبت غذاهای سنتی شهر باغبادران همچون دمپخت بِه و آش ماش و بِه (پرده ماشی) و... در این اطلس می تواند تاثیرات مثبتی را در حوزه گردشگری باغبادران داشته باشد.
فتحی اضافه کرد: تبلیغات محیطی، معرفی جاذبه‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی، رستوران‌ها در توسعه گردشگری کشاورزی مهم است، که خوشبختانه شهردار باغبادران به خوبی به این مسائل اشراف داشته و در این حوزه های اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، ایجاد گذرهای فرهنگی و... نیز نقش مهمی در معرفی هنرمندان شهر و همچنین امکان فروش محصولات تولیدی و آشنایی با بازارهای صنایع دستی را دارند که در «جشنواره بِه» به خوبی به آن پرداخته شده است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در شهر باغبادارن توجه مدیریت شهری به ساخت مسیرهای زیبا، حرکت در مسیر همراهی با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان جهت بازسازی جاذبه‌های تاریخی و همچنین توسعه هتلینگ بوده که در آینده نزدیک در قالب یک بسته تجمیع شده و به گردشگران ارائه شود و این مهم نوید بخش روزهای درخشان گردشگری در باغبادران است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار