آموزش چهره به چهره به شهروندان سرلوحه امور واحد اجرایی و خدمات شهری باغبادران

سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران گفت:با توجه به اهمیت موضوع آموزش چهره به چهره در مدارس سطح شهر در جهت بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان درخصوص مباحث آتش نشانی و پیشگیری از بروز حوادث،  آموزش داوطلبین هلال احمر با تجهیزات شناسی به روش های اطفاء حریق و تصادفات جاده ای جهت جلوگیری از بروز حوادث رودخانه ای و همچنین گشت زنی در حاشیه رودخانه و محل های پر خطر و ارائه تذکرات لازم به گردشگران جهت جلوگیری از بروز حوادث رودخانه ای به صورت مستمر طی چهار ماه گذشت انجام گرفته است.

محسن صدیقی در شورای نشست مدیران شهرداری باغبادران اظهار کرد: براساس قانون شهرداری ها، مسئولیت امور شهری بر عهده شهرداری ها بوده و شهرداری متولی اموری همچون آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، عمران شهری، حمل و نقل شهری، مدیریت پسماند و دفع مواد زائد بوده و در شرایط عادی در این زمینه‌ها خدمات زیادی را به شهروندان ارائه می‌کنند.
وی افزود: مدیریت خدمات شهری یکی از واحدهایی تاثیرگذار در مدیریت شهری به شمار می اید چراکه نیروهای خدوم خدمات شهری در طول ساعات مختلف شبانه روز مشغول فعالیت و تمیز کردن معابر شهر هستند و فعالیت این قشر زحمت کش در جای ،جای شهر نمود دارد .
سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران با اشاره به عملکرد 120 روزه این واحد، تصریح کرد: با توجه به وظایف محوله طی چهار ماه گذشته خدمای چون به روز رسانی و تجهیز مبلمان شهری، تزیین شهر با آلمان های متناسب با مناسبت ها، جمع اوری نخاله های سطح شهر، رنگ آمیزی و خط کشی معابر، تعمیر جداول سطح شهر، ساخت و تعمیر پل های فلزی، لایروبی جوی ها و شستشوی خیابان های اصلی و فرعی و همچنین شستشوی جداول و سطل های زباله هر 20روز یکبار انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: اقدامات مورد نیاز کشتارگاه شهر شامل تجهیز و بروز رسانی کشتارگاه، تعمیر و مرمت ساختمان کشتارگاه، ضد عفونی سطح کشتارگاه به صورت مستمر طی چهار ماه اخیر به خوبی انجام گرفته است.
سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران خاطرنشان کرد: طی مدت گذشته نگهداری و رسیدگی به آرامستان های شهر، غسال خانه ها و گلزار شهدای شهر بصورت مستمر انجام گرفته است.
وی افزود: باید توجه داشت که نظافت خیابان‌ها معابر و گذرهای شهر جزء اولویت ما به‌شمار می‌آید از این رو نظافت شهر، جمع‌آوری زباله و رفت و روب شهر به صورت مستمر و روزانه انجام می‌گیرد به گونه ای که شاهد جمع آوری زباله های خانگی بصورت روزانه و به میزان شش تن هستیم.
صدیقی تصریح کرد: واحد آتش نشانی یکی دیگر از واحدهایی است که فعالیت آن از در مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده از این رو برنامه ریزی و نظارت بر ساخت و سازهای استاندارد و ایمن، تهیه و اجرای برنامه های پیشگیری از حوادث، مطالعه و شناسایی مناطق و مراکز مخاطره آمیز و اقدام در جهت رفع آن، آموزش شهروندان جهت خود امدادی و پیشگیری از حوادث و...از جمله اقداماتی است که همواره مورد توجه قرار داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع آموزش چهره به چهره در مدارس سطح شهر در جهت بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان درخصوص مباحث آتش نشانی و پیشگیری از بروز حوادث، آموزش داوطلبین هلال احمر با تجهیزات شناسی به روش های اطفاء حریق و تصادفات جاده ای جهت جلوگیری از بروز حوادث رودخانه ای و همچنین گشت زنی در حاشیه رودخانه و محل های پر خطر و ارائه تذکرات لازم به گردشگران جهت جلوگیری از بروز حوادث رودخانه ای به صورت مستمر طی چهار ماه گذشت انجام گرفته است.
سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران اضافه کرد: تجهیز کلیه مساجد، حسینیه های و مدارس شهر به کپسول اطفائیه حریق و همچنین بازدید ایمنی کارشناس آتش نشان از کلیه مدارس و مراکز آموزشی سطح شهر از دیگر اقدامات صورت گرفته طی مدت اخیر برای پیشگیری از بروز حوادث بوده است.
وی عنوان کرد: طی چهار ماه اخیر در واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران 10 حادثه جاده ای، 17 ماموریت اطفاء حریق و هفت ماموریت نجات غریق انجام گرفته است و در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان آتش نشانی باغبادران این واحد به یک دستگاه موتور سیکلت و یک دستگاه خودرو سبک برای انجام ماموریت ها مجهز شد.
صدیقی متذکر شد: مدیریت بحران شهرداری باغبادران نیز با برگزاری مانور امداد و نجات در آب های خروشان رودخانه و همچنین نرده گذاری حاشیه رودخانه زاینده رود، نصب تابلوهای هشدار دهنده، خرید تجهیزات لازم جهت مدیریت بحران، آموزش نیروهای عملیاتی و خدماتی برای مقابله با سیلاب و برگزاری آموزش های همگانی با شعار هر شهروند یک امدادگر تلاش کرد باغبادران را به شهری ایمن برای زندگی شهروندان مبدل سازد.
وی خاطرنشان کرد: شهری كه فضای سبز كافی دارد، از هوای سالم تر، دمای متعادل تر و منظر شهری زيباتری برخوردار بوده و سلامت جسمی و روانی شهروندان تا حد زيادی به این مهم وابسته است.
سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران یاداور شد: واحد فضای سبز شهری شهرداری باغبادران طی چهار ماه گذشته تلاش کرده اقدامات کارشناسی شده را در این خصوص به مرحله اجرا برساند از این رو نظارت مستمر و مستقیم بر کلیه امور کاشت و نگهداری از عرصه های فضای سبز شامل عملیات آبیاری آبرسانی، عملیات هرس، سمپاشیف قطع و انتقال درختان بیمار و خطر زا، شستشوی درختان و نظارت بر رعایت و اجرای کلیه ضوابط تعیین شده در این خصوص به خوبی انجام گرفته است.
صدیقی افزود: تهیه نقشه های GISفضای سبز شهری و شناسنامه دار کردن درختان سطح شهر ، برآورد دقیق هزینه های نگهداری فضای سبز جهت مناقصه و واگذاری این عرصه ها به بخش خصوصی، برگزاری کلاس های آموزشی فضای سبز جهت کارشناسان، پیمانکاران ، نیرو های فعال در فضای سبز و شهروندان و دانش آموزان انجام گرفت.
وی تصریح کرد: تکمیل و بهسازی شبکه آبیاری فضای سبز در راستای صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آب از دیگر اقدامات صورت گرفته در این واحد به شمار می آید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار