جشنواره بِه باغبادران فرصتی درخشان برای توسعه گردشگری

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان لنجان در حوزه کشاورزی و قدمت کهن آن باید با برنامه ریزی دقیق به این حوزه پرداخته شود چراکه جشنواره بِه باغبادران فرصتی درخشان برای توسعه گردشگری شهرستان لنجان به شمار می آید.

خدامراد صالحی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های مختلف شهرستان لنجان در مسیر توسعه صنعت گردشگری، اظهار کرد: با توجه به اینکه مراحل کشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی براساس تقویمی خاص و در فصول مختلف سال انجام می‌شود، می‌توان از این فرصت‌ها به‌عنوان یک رویداد گردشگری بهره برداری کرد و با برگزاری جشنواره های محصولات کشاورزی در مسیر معرفی محصولات باغی گام برداشت.

وی با بیان اینکه، بِه جزو سالم ترین میوه ها بوده و در زمره غذا و داروها قرار دارد، افزود: برگزاری جشنواره‌های محصولات کشاورزی همچون جشنواره بِه باغبادران می‌تواند به‌عنوان فرصتی درخشان برای توسعه گردشگری داخلی و همچنین جذب گردشگران خارجی مورد توجه قرار گیرد و با توجه به ظرفیت بالای شهرستان لنجان در حوزه کشاورزی و قدمت کهن آن باید با برنامه ریزی دقیق به این حوزه پرداخته شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد:جذب مشارکت گسترده جوامع محلی از جمله مسائلی است که باید در برگزاری جشنواره های مختلف خصوصا جشنواره محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و مسئله ای که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، این است که این برنامه‌ها را باید مردم محلی و با هدایت و حمایت بخش دولتی برگزار کنند که خوشبختانه مدیریت شهری باغبادران به این مهم توجه ویژه ای داشته است .

وی ادامه داد: تجربه چشیدن غذاهای محلی و فرآورده های تولید شده از محصولات باغی همچون بِه در کنار برگزاری جشنواره ثمرات بسیاری را به همراه دارد و فروش این محصولات در کنار جشنواره قطعا یکی از راه های معرفی، برندسازی آنها بوده که می تواند به اقتصاد مردم محلی منطقه کمک شایانی را داشته باشد.

صالحی اضافه کرد: در جشنواره‌ بِه باغبادران باید تلاش شود تمام فرآورده‌های این محصول ارزشمند و حتی دیگر محصولات باغی باغبادران و فرآورده های آن به درستی و با کیفیت قابل قبول عرضه شوند و به سهولت در دسترس بازدیدکنندگان قرار گیرد تا گردشگران بتوانند از این محصولات با کیفیت بدون وجود واسطه خریداری کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری باغبادران گام خوبی در راستای برگزاری جشنواره‌های محصولات کشاورزی بخش باغبهادران برداشته است، با حضور جهادی دیگر دستگاه های متولی می‌توان امیدوار بود که در آینده ای نچندان دور این اقدام به توسعه اقتصاد پایدار مردم بخش باغبهادران منتهی شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار