جشنواره بِه باغبادران، گردشگری سودآور کشاورزی را به همراه دارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت:افزایش توان رقابتی اصناف مزایایی دیگری همچون ایجاد فرصت های شغلی، افزایش درآمد سرانه، رشد اقتصادی و خصوصا رشد اقتصادی فقرزدا که در چهارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نهفته است را به همراه دارد برهمین اساس یکی از راهکارهای تاثیرگذار در افزایش توان رقابتی محصولات صنفی برگزاری جشنواره های تخصصی است.

محمدمهدی دهقانی با اشاره به رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت به برگزاری جشنواره های تخصصی محصولات صنفی دارای مزیت اظهار کرد: اصنافبه عنوان بخش قابل توجهی از بنگاه های خرد، کوچک و متوسط در اقتصاد کشور نقش مهمی را دارند و بدون تردید در صورت افزایش توان رقابتی آنان شاهد ایجاد ظرفیت های بیشتری برای توسعه بازار و همچنین برندسازی و توسعه صادرات خواهیم بود.
وی برندسازی از طریق برگزاری جشنواره‌های کشاورزی را یکی از راه های توسعه اقتصاد پایدار در جوامع محلی دانست و افزود: افزایش توان رقابتی اصناف مزایایی دیگری همچون ایجاد فرصت های شغلی، افزایش درآمد سرانه، رشد اقتصادی و خصوصا رشد اقتصادی فقرزدا که در چهارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نهفته است را به همراه دارد برهمین اساس یکی از راهکارهای تاثیرگذار در افزایش توان رقابتی محصولات صنفی برگزاری جشنواره های تخصصی است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که جشنواره های تخصصی محصولات صنفی زمینه ساز برندسازی و رقابت نماناها برای توسعه صادرات محصولات آنان است و همچنین سبب تبادل تجربیات و به اشتراک گذاری ایده ها و انجام مذاکرات برای همکاری بیشتر این قشر تاثیرگذار در زمینه تولید و تجارت است.
وی با اشاره به اهمیت حذف واسطه های غیر ضروری از زنجیره تامین، توزیع و فروش، ادامه داد: برگزاری جشنواره هایی همچون «جشنواره بِه باغبادران» زمینه ساز عرضه مستقیم کالاهای دارای مزیت توسط واحدهای تولیدی داخلی و عقد قراردادهای تجاری بین تولید کنندگان، عرضه کنندگان و صادر کنندگان خواهد شد که از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است.
دهقانی اضافه کرد: اجرای مناسب جشنواره‌هایی چون «جشنواره بِه باغبادران» گردشگری سودآور کشاورزی را به همراه دارد و معرفی و تبلیغ آنها، می‌تواند در نگاهی وسیع‌تر به جشنواره‌هایی استانی و ملی تبدیل شوند که در کنار حضور گردشگران داخلی، گردشگران خارجی را نیز جذب خود کنند.
وی عنوان کرد: براساس گزارشات ارائه شده از سوی مدیریت شهری باغبادران برگزاری جشنواره بِه باغبادران با هدف معرفی فرآورده‌های تبدیلی میوه بِه و محصولات باغی باغبادران همچون گردو، بادام، خشکبار و...، شناساندن آداب و رسوم، قابلیت‌ها، جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و طبیعت‌گردی و توانمندی‌های باغی این منطقه برگزار خواهد شد که تاثیربسزایی در برندسازی و توسعه پایدار اقتصاد شهری دارد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: تداوم برگزاری جشنواره بِه، گردو و بادام باغبادارن موجب توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه‌گذار شده و همچنین موجب حفظ آثار و سنن منطقه و انتقال آن به نسل‌های آینده خواهد شد.
وی با تقدیر از نگاه مثبت شهردار باغبادران به رونق تولید و حمایت از کشاورزان، متذکر شد: برپایی غرفه های فروش محصولات توسط مردم محلی در خلال جشنواره بِه و همچنین معرفی دیگر فرآورده‌های تولید شده از این محصول هچون چای و دمنوش بِه و... قطعا در رشد اقتصاد منطقه و جامعه محلی تاثیر بسزایی خواهد داشت که خوشبختانه به این مهم توجه ویژه ای شده است.
دهقانی تاکید کرد: برگزاری جشنواره بِه باغبادران فرهنگ سازی استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در عرصه صنایع غذایی و چگونگی بهره برداری از غذاهای بومی و اسلامی و همچنین اصلاح الگوی مصرف را به همراه خواهد داشت و باید از دیدگاه مدیریت شهری باغبادران برای برگزاری اینگونه جشنواره ها تقدیر کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار