تاثیرات مثبت تفویض اختیار مدیران استانی به شهرستانی کاملا نمایان است

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با همراهی رئیس آب و فاضلاب شهری شهرستان از تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر بازدید و در جریان فرایندهای کاری و توسعه ای این مجموعه قرار گرفت.

فرماندار شهرستان ضمن بررسی میدانی مراحل و فرایندهای کاری تاسیسات از مرحله ورود فاضلاب تا خروج پساب و تشکر از فعالیت ها و اقدامات کارشناسی و سازمانی تاسیسات اظهار داشت: امروز محصول تصفیه خانه های فاضلاب بدلیل پایدار بودن و محدودیت های حوزه منابع آب در قالب پساب دارای ارزش اقتصادی و تولیدی می باشد و لازم است حداکثر اهتمام در اجرای چرخه تبدیل و کاهش و حذف بار میکروبی و شیمیایی از جمله کاهش و حذف کلیفرم بدلیل استفاده در فضای سبز شهری و صنایع و کارخانجات صورت گیرد .

تاجمیری با تقدیر از اقدامات مدیریت آبفای شهرستان در تاسیسات تصفیه خانه طی ۱۰ ماه اخیر ، این مهم را نشانه موفقیت تفویض اختیار مسئولان استانی به شهرستان دانست و گفت: مشاهدات میدانی و مستندات حاکی از آنست که مسئولیت نگهداری و مدیریت تصفیه خانه به اداره شهرستان سپرده شده اقدامات اساسی و قابل توجهی در جهت اصلاح امور و بهبود فرایندها صورت گرفته است .

فرماندار شهرستان در ادامه خواستار اقدام خریداران پساب در ۶ ماهه دوم سال به انتقال سهم پساب خود و انجام مفاد قراردادهای مربوطه و نظارت و چاره سازی سازمان آب منطقه ای در این راستا شد .

در این بازدید گزارشی از اقدامات ۱۰ ماهه اخیر مدیریت تصفیه خانه در اصلاح فرایندها، تعمیرات، لجن کشی از حوضچه های ذخیره برای اولین بار در ۳۰ سال اخیر، اقدامات آزمایشگاهی و کنترل کیفیت و ....ارائه شد .

گفتنی است تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر با وسعت ۵۸ هکتار در سال ۱۳۶۱ ایجاد و در حال حاضر روزانه بین ۴۵۰_۳۵۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب ورودی را تبدیل به پساب می کند که در نگهداری فضای سبز شهری و صنایع بزرگ شهرک انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار