چگونه می توان آشفتگی رنگ تلویزیون سامسونگ را برطرف کرد؟

 حتی با خرید تلویزیون های Ultra HD ، HDR  و 4k نیز احتمالا انتظاراتی دارید که برآورده نخواهد شد. 

چگونه می توان آشفتگی رنگ تلویزیون سامسونگ را برطرف کرد؟

تلویزیون های امروزی از مشکل متداول سوسو زدن و کم نور شدن صفحه نمایش رنج می برند. سامسونگ یکی از نام های تجاری است که تلویزیون های آن، اگرچه عالی هستند، اما از همین مشکل رایج رنج می برند.

چگونه می توان اعوجاج رنگ تلویزیون سامسونگ را برطرف کرد؟

نام سامسونگ کافی است تا بدانید که فناوری های زیادی را در صفحه تلویزیون یا نمایشگرهای خود گنجانده است که می تواند چنین مشکلاتی را ایجاد کند.

ویژگی هایی مانند تثبیت کننده تصویر و عملکردهای صرفه جویی در انرژی آنطور که انتظار می رود عمل نمی کنند و در عوض مشکلاتی مانند اعوجاج رنگ (آشفتگی رنگ) را در تلویزیون سامسونگ ایجاد می کنند. این احتمال نیز وجود دارد که این مشکل به دلیل سیم ها یا برخی دیگر از سخت افزارهای خارجی تلویزیون ایجاد شود.

هنگام تماشای فیلم ها، برنامه های تلویزیونی یا سریال های مورد علاقه خود در تلویزیون سامسونگ، احتمالا با مشکل تغییرات رنگ یا کم نور شدن تصویر رو به رو شده اید. این امر به ویژه در حین نمایش نمای نزدیک قابل مشاهده است. به هر حال اگرچه مشکل وجود دارد اما راه حل هایی نیز برای رفع آن و لذت بردن از تماشای فیلم، سریال و برنامه های تلویزیونی در تلویزیون شگفت انگیز سامسونگ شما وجود دارد.

اگر می خواهید از برنامه های تلویزیونی، فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود در تلویزیون سامسونگ خود لذت ببرید، کیفیت تصویر بسیار مهم است. تلویزیون سامسونگ دارای ویژگی برچسب تنظیمات رنگ پیشرفته است. برای تنظیمات پیشرفته رنگ در تلویزیون سامسونگ، روش های ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید.


روش های برطرف کردن مشکل آشفتگی و به هم ریختگی رنگ در تلویزیون سامسونگ

روش اول: تنظیمات رنگ پیشرفته در تلویزیون سامسونگ

  1. تلویزیون را روشن کنید.
  2. دکمه تنظیمات کنترل تلویزیون سامسونگ خود را فشار دهید.
  3. گزینه تنظیمات تصویر را انتخاب کنید تا گزینه های ویدئو نمایش داده شود.
  4. در منوی Picture به پایین بروید تا گزینه " HUE " را پیدا کرده و انتخاب کنید . عملکرد HUE سطوح سبز تا قرمز را در هر تلویزیون تنظیم می کند. شما می توانید نور قرمز و سبز را متعادل کنید یا یکی از آنها را مطابق سلیقه خود افزایش یا کاهش دهید.
  5. پس از اتمام تعادل بین نور سبز و قرمز، به گزینه اشباع رنگ ( Color Saturation ) بروید.
  6. در صورتی که متوجه شدید رنگ ها در حال محو شدن در پس زمینه هستند، نتراست را کاهش دهید.
  7. در منوی باز شده گزینه Color Saturation ، گزینه Color Temperature را انتخاب کنید.
  8. این گزینه، درجه حرارت رنگ کلی تلویزیون را تنظیم می کند. اگر متوجه شدید که رنگ قرمز بسیار شدید است، باید رنگ را به "سرد" تغییر دهید و اگر رنگ آن آبی است، آن را روی "گرم" تنظیم کنید.

بسته به نوع تلویزیون سامسونگ شما، ممکن است گزینه های تنطیمات متغیر باشد. چنانچه نتوانستید تنظیمات را انجام دهید، می توانید از مرکز تعمیرات تلویزیون الهیه مشهد کمک بخواهید.

روش دوم: ویژگی Eco Sensor را غیرفعال کنید

برای غیرفعال کردن ویژگی حسگر محیطی، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  1. تلویزیون را روشن کنید.
  2. دکمه تنظیمات کنترل تلویزیون را فشار دهید.
  3. گزینه " Eco Sensor " را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  4. ویژگی سنسور اکو را خاموش یا غیرفعال کنید.

خاموش یا غیرفعال کردن ویژگی سنسور محیط زیست تلویزیون، تنظیمات روشنایی خودکار نور محیط را غیرفعال می کند.


روش سوم: ویژگی صرفه جویی در انرژی را غیرفعال کنید

برای غیرفعال کردن ویژگی صرفه جویی در انرژی، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  1. تلویزیون را روشن کنید.
  2. دکمه تنظیمات کنترل تلویزیون را فشار دهید.
  3. گزینه صرفه جویی در انرژی ( (Energy Saving را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  4. آن را غیرفعال کنید.

با خاموش یا غیرفعال کردن ویژگی "صرفه جویی در انرژی"، تلویزیون سامسونگ شما به طور خودکار روشنایی را بر اساس فیلمی که تماشا می کنید تنظیم نمی کند. در صورتی که با غیرفعال کردن این گزینه نیز مشکل برطرف نشد، می توانید از تعمیرات تلویزیون طلاب مشهد کمک بگیرید.

روش چهارم: تنظیمات تخصصی

  1. تلویزیون را روشن کنید.
  2. به بخش تنظیمات سریع تلویزیون خود بروید.
  3. در بخش تنظیمات سریع، به حالت تصویر بروید. حالت تصویر دارای چهار نمایش از پیش تعیین شده Dynamic ، Standard ، Natural و Movie است. یکی از مواردی که مشکل اعوجاج رنگ تلویزیون سامسونگ را برطرف می کند، انتخاب کنید.
  4. اگر به دنبال تنظیمات دقیق تر هستید، می توانید تنظیمات Expert را نیز در تنظیمات حالت تصویر باز کنید.
  5. تنظیمات Expert در تنظیم چندین ویژگی مانند نور پس زمینه، روشنایی، کنتراست، وضوح و رنگ در صفحه های تلویزیون سامسونگ کمک می کند.
  6. تنظیمات Expert همچنین دارای ویژگی های دیگری مانند Digital Clean View ، Auto Motion Plus ، Local Dimming و کنترل های HDR و از پیش تعیین شده برای متعادل کردن رنگ است. برای خلاص شدن از اعوجاج رنگ تلویزیون سامسونگ خود، می توانید این تنظیمات را نیز بررسی کنید.

چنانچه در مورد هر کدام از گزینه های بالا تخصصی ندارید می توانید از نمایندگی های مجاز تعمیر تلویزیون سامسونگ در مشهد همچون Paratek.ir کمک بگیرید.


تعمیر آشفتگی رنگ تلویزیون

روش های ذکر شده در بالا روش های آزمایش شده ای هستند که اگر از مشکل مشابهی رنج می برید نیز می توانند برای شما مفید باشند. در صورتی که مشکل حتی پس از تنظیمات فوق نیز برطرف نشود، مشکل می تواند ناشی از خرابی سیم ها، اتصالات یا خرابی گیرنده باشد. در چنین مواردی، بهتر است از مراکز تعمیرات تلویزیون کمک بخواهید.

پاراتک

تیم پاراتک به عنوان یکی از مراکز مجاز و نمایندگی سامسونگ در مشهد می تواند بهترین خدمات نصب تلویزیون های این برند و همچنین تعمیرات آن را انجام دهد. ما همچنین به عنوان بهترین مرکز تعمیر تلویزیون مشهد می توانیم خدمات تعمیر تلویزیون در منزل را برای انواع تلویزیون های برند های مختلف ارائه نماییم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار