طرح تأمین آب جنوب استان اصفهان تصویب شد

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تأمین آب جنوب استان اصفهان در شورای عالی آب تصویب شد.

سمیه محمودی امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرضا، با اشاره به مشکل آب شرب شهرستان شهرضا اظهار داشت: از ابتدای سال 1395 و با توجه به تنش آبی شدید در جنوب استان اصفهان و به ویژه شهرستان شهرضا به دنبال تأمین آب پایدار بودیم.
وی افزود: پس از جلسات متعدد با کارشناسان استانی و مشاوران وزارت نیرو مقرر شد تا برای تأمین آب شهرستان شهرضا طرحی با عنوان تأمین آب شرب جنوب استان اصفهان تعریف شود.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که در سال ۱۳۹۶ نیاز آبی این مناطق به میزان ۴۹.۹ لیتر بر ثانیه در سال تأیید و برای مشخص شدن منبع آن ابلاغ شد، گفت: از اواخر سال ۹۶ تا مرداد سال ۹۸ جلسات مختلفی برای تعیین تکلیف محل برداشت آب برای شهرستان‌های جنوب استان برگزار و در نهایت شهریور ماه سال جاری قرار بر این شد که تأمین آب شرب این منطقه از خط لوله مشترک انتقال آب به استان‌های کرمان و یزد انجام شود و سرانجام در ١٣ آبان ماه امسال طرح انتقال آب جنوب استان اصفهان در شورای عالی آب تصویب شد.
محمودی با تأکید بر این‌که این طرح به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در طول خدمت به عنوان نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای پیگیری و به نتیجه رسید، بیان کرد: با تصویب این طرح به طور قطع در آینده مردم جنوب استان اصفهان از نعمت آب با کیفیت و پایدار بهره‌مند می‌شوند.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند اجرا و بهره‌برداری از این پروژه نیازمند زمانی حدود 7 سال است، اما مطمئن هستیم در آینده مردم بهره آن را خواهند برد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار