اکران های جدید در سینماهای اصفهان

سینماهای کشور با اکران فیلم‌ها و پویانمایی‌ها، همچون «بنیامین»، «تورنادو» و «منطقه پروازممنوع » رنگ و بوی خانواده محوری بر خود گرفته است.

اکران های جدید در سینماهای اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فیلم‌های سینمایی و حتی تلویزیونی جدای از کارکرد فرهنگی، هنری و فرهنگ‌سازی جنبه سرگرمی و تفریح هم دارند به‌طوری‌که گاهی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را به تماشای دست جمعی فیلم و یا رفتن به سینما بگذرانند و نمایش برخی از این فیلم‌ها و پویانمایی‌ها، همچون بنیامین، تورنادو و منطقه پروازممنوع در این هفته را می‌تواند نویدی برای خانواده‌های سینما دوست دانست.
اما در مجموع، این روزها برای خانواده‌هایی که تربیت و تفریح صحیح از دغدغه‌های اصلی آنان محسوب می‌شود، دیگر سینما و تلویزیون ابزاری برای فرهنگ‌سازی و تصویرسازی از چهره اصیل فرهنگ ایرانی اسلامی نیست و از آن حتی به‌عنوان سرگرمی‌های خانوادگی هم استفاده نمی‌شود چراکه ترس از تأثیرپذیری کودکان و نوجوان و حتی جوانانشان از این ابزار به‌ اصطلاح فرهنگ‌ساز که خوراکی جز ترویج ناامیدی، ناامنی، خشونت، بی‌اخلاقی و... برای مخاطب خود ندارد، آنان را تهدید می‌کند و به‌ نوعی بحث تربیت، آرمان‌گرایی، و فرهنگ‌سازی درست از سبد انتظارات خانواده‌ها از محصول فرهنگی سینما و تلویزیون خارج‌شده است.
البته نمی‌توان منکر حضور آثاری شد که درون‌مایه آن، خانواده و ترویج فرهنگ صحیح و اصیل است اما حضور این دست از محصولات فرهنگی یا آن‌قدر کم است که در حجم بالای محصولات ضد فرهنگی گم می‌شود و یا آن‌قدر محدود است که در سال فقط به تعداد انگشتان یک دست و یا حتی کمتر، شاهد حضورشان بر پرده نقره‌ای سینما هستیم.
از همین رو می‌طلبد تا مخاطب وارد میدان شود و در کنار حمایت خود از آثار فاخر فرهنگی، به مطالبه گری و انتقاد از متولیان این امر و فیلم‌سازان بپردازد.
سینما پردیس چهارباغ
در پردیس سینمایی چهارباغ فیلم‌های «هزارتو»، «منطقه پروازممنوع»، «تورنادو»، «بنیامین»، «چشم و گوش بسته»، «سمفونی نهم» و «مطرب» اکران می‌شوند؛ این فیلم‌ها در ژانرهای مختلف کمدی و اجتماعی ساخته‌شده‌اند، ساعت شروع هر یک از این فیلم‌ها از ساعت ۱۰ خواهد بود و تا ساعت ۲۲:۳۰ ادامه خواهد داشت، این سینما با داشتن چند سالن این امکان را به مردم می‌دهد تا بر اساس سلیقه‌های مختلف خود بتوانند فیلم‌های مدنظر را در هر یک از این سالن‌ها به تماشا بنشینند.

سینما ساحل
همچنین پردیس سینما ساحل باکمی تغییر در فیلم‌های اکران شده علاوه بر فیلم‌های «مطرب»، «ایکس لارج» و «منطقه پروازممنوع»، «سمفونی نهم»، «چشم و گوش بسته»، «بنیامین»، «تورنادو» که با پردیس چهارباغ مشترک است، فیلم‌های «هزارتو»، «مسخره‌باز»، «درخونگاه»، «سال دوم دانشکده من»، «ماجرای نیمروز ۲» را از ساعت ۱۰ الی ۲۳ بر روی پرده‌های نقره‌ای خود به نمایش می‌گذارد.


سینماهای فلسطین و سپاهان
۵ فیلم با عنوان‌های «هزارتو»، «چشم و گوش بسته»، «مطرب»، «ماجرای نیمروز ۲» و «منطقه پرواز ممنوع» بر روی پرده سینما سپاهان به تصویر درمی‌آیند؛ این سینما از ساعت ۱۰:۱۵ الی ۲۳ میزبان علاقه‌مندان به سینما است، همچنین در این هفته سینما سپاهان نیز فیلم‌های «چشم و گوش بسته»، «مطرب»، «ماجرای نیمروز ۲» و «منطقه پروازممنوع» را از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳ اکران می‌کند؛ گفتنی است این فیلم‌ها هرکدام در سانس‌های مختلف بر روی پرده خواهند رفت.

پردیس سینمایی سیتی سنتر
پردیس سینمایی سیتی سنتر با نمایش آثار «تورنادو»، «مطرب»، «چشم و گوش بسته»، «سمفونی نهم»، «ماجرای نیمروز ۲»، «بنیامین»، «هزارتو»، «کلوپ همسران»، «مسخره‌باز»، «درخونگاه» از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ آماده ارائه خدمات به میهمانان هنر هفتم خواهد بود، همچنین این سینما در بخش هنر و تجربه به اکران فیلم «صدای آهسته» و مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» پرداخته است.

معرفی فیلم
پویانمایی سینمایی «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی و تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی است، این پویانمایی برشی از زندگی مردم قوم بنی اسراییل در مصر باستان است و بنیامین داستان پسربچه‌ای به همین نام است که برای نجات جان مادرش از دست سربازان فرعون مجبور می‌شود به سفر خطرناکی برود، و اتفاقات که در این سفر برای او رخ می‌دهد، دیدگاه او را نسبت به جامعه وزندگی‌اش تغییر می‌دهد.
پویانمایی سینمایی «بنیامین» در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان توانست جایزه بهترین پویانمایی این جشنواره را از آن خود کند.
جدول فروش هفتگی

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار