نشست علمی مهندسی بافت در اصفهان برگزار شد

نشست علمی « مهندسی بافت، افق‌ها و چالش‌های پیش رو» روز یکشنبه در تالار نفیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم آغازین نشست علمی مهندسی بافت گفت: فناوری بافت در ساخت ارگان‌های مصنوعی واستفاده از سلولهای بنیادی و پلیمرهای جدید وهوشمند، چیپ های میکروفلوییدیک وساخت نمونه ارگان روی چیپ کاربرد دارد.
شقایق حق جوی جوانمرد با بیان اینکه این رویداد علمی با حضور بیش از ۳۰۰ دانشجو برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این نشست یک روزه درنوردیدن مرزهای دانش سلول بنیادی در درمان بیماریهای صعب العلاج است.
وی ادامه داد: ۱۰ نوامبر روز جهانی "علم در خدمت صلح و توسعه" و ۱۲ ربیع الاول و به روایتی روز تولد پیامبر اسلام (ص) است که تقارن بسیار زیبایی برای نشان دادن جایگاه این دین بزرگ در ایجاد صلح و رشد علم در جهان است.
حق جوی جوانمرد افزود: چند سال پیش و با گسترش موج اسلام هراسی توسط رسانه‌های غربی جمعی از دانشمندان مسلمان بنیادی به نام بنیاد مصطفی را راه اندازی کردند که هر ۲ سال یکبار جایزه و نشان عالی خود را به دانشمندان مسلمانی که در حوزه علم و فناوری نقش موثری داشته اند، اعطا می‌کند.
وی گفت: هدف این بنیاد نشان دادن جایگاه دانشمندان مسلمان در رشد و اعتلای علمی و نقش این فناوری ها در خدمت به بشریت است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد : مراسم اعطای جایزه و نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام بنیاد مصطفی فردا در تالار وحدت تهران برگزار می شود و دکتر علی خادم الحسینی دریافت کننده این جایزه علمی هستند.
وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از فرصت حضور این دانشمند بزرگ جهان اسلام در اصفهان استفاده کرد و اقدام به برگزاری نشست علمی مهندسی بافت، افق‌ها و چالش های پیش رو با حضور دکترعلی خادم حسینی یکی از تاثیرگذارترین ذهن ها در زمینه مهندسی پزشکی در جهان کرد.
پروفسور علی خادم حسینی یکی از دانشمندان و محققان موفق در زمینه مهندسی پزشکی، زیست ماده و مهندسی بافت و صاحب کرسی و استاد دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) است.
خادم حسینی دارای مقام استادی چندگانه در مهندسی زیستی، رادیولوژی، شیمیایی و مهندسی بیومولکولی است و مدیریت مرکز درمان‌های کم تهاجمی (C-MIT) و همچنین مدیریت اجرایی موسسه نانوسیستمز (NanoSystems) کالیفرنیا را بر عهده دارد.
پروفسور علی خادم حسینی در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از طرف موسسه Thomson Reuters به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ذهن ها در جهان انتخاب شده‌اند و برنده جایزه فاخر مصطفی نیز هست.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین یکی دیگر از اهداف این برنامه افتتاح مرکز بین رشته‌ای ابوعلی سینا ( Avicenna Center Of Excellence ) است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان) در خصوص تحقیقات میان رشته‌ای فعالیت خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: این مرکز بین رشته‌ای تلاش می کند با راه‌اندازی تیم‌هایی متشکل از اساتید و دانشجویان حداقل ۲ دانشگاه از سه دانشگاه عضو، در حوزه تحقیقات و توسعه علوم بین رشته‌ای فعالیت کند.
وی یادآور شد: درگاه اینترنتی این مرکز به نشانی :ace.mui.ac.ir آماده خدمت رسانی به علاقه‌مندان است.
نشست علمی « مهندسی بافت، افق‌ها و چالش‌های پیش رو» به مدت یک روز برگزار شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار