مدارس سنگی و کانکسی شایسته اصفهان نیست

استاندار اصفهان با بیان اینکه وجود مدارس سنگی و کانکسی در اصفهان شایسته نیست، ابراز امیدواری کرد که تا پایان دوره فعالیتش در اصفهان مدرسه جدید نیاز نباشد.

به گزارش ایمنا، عباس رضایی ظهرامروز(یکشنبه) در آئین افتتاحیه دبیرستان موقوفیه صارمیه با اشاره به اینکه وقف، مدرسه و خیّر سه کلمه ای است که اگر کنار هم جمع شوند بسیار مسئولیت‌زا است، اظهار کرد: وظیفه و رسالت معلمان در استان بسیار بزرگ است و در حقیقت آنها هدایت این کاروان پرشتاب را برعهده دارند؛ اگر در نهاد مدرسه وقف را با عنوان یک انگیزه وظیفه شرعی و اخلاقی ادامه دهیم درس خواندن در مدارسی که از وقف ساخته می‌شود و تدریس و مسئولیت معلم، مدرس، دانش‌آموز و آموزش و پرورش را مضاعف‌تر می‌کند به دلیل اینکه نیت واقفین نیتی خیر و در راه آموزش دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: باید ۹۰ درصد از درآمد موقوفه صارمیه طبق وقف‌نامه صرف هزینه احداث مدرسه شود و ۱۰ درصد در اختیار استاندار است که مجاز از این مبالغ را براساس وقف نامه هزینه کند، که تاکنون همه این هزینه‌ها در جهت مدرسه‌سازی و در بخش آموزش و پرورش انجام شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه وجود مدارس سنگی و کانکسی در اصفهان شایسته نیست، ابراز امیدواری کرد که تا پایان دوره فعالیتش در اصفهان مدرسه جدید نیاز نباشد.

رضایی با بیان اینکه اصفهان از مهد فرهنگ و تمدن اسلامی بودن فاصله گرفته است، تصریح کرد: در این زمینه ترویج فرهنگ وقف بسیار کمک کننده است و می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات استان این است که روزی شاهد باشیم اصفهان نیاز به مدرسه ندارد، گفت: ثابت شدن این اتفاق خوشایند از سوی خیرین و مردم شهیدپرور استان امکان پذیر است.

رضایی با تاکید بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌سازی بین خیران ههمچنان ضروری است، خاطرنشان کرد: این هفته مدرسه‌ای در زینبیه افتتاح می‌شود و هفته گذشته هم در شهرستان کاشان مدرسه‌ای خیریه‌ای افتتاح شد که این امر جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: به لحاظ شرعی نمی‌توانیم درآمد موقوفه صارمیه را در محلی به جز شهر اصفهان هزینه کنیم اما باید با انجام کار فرهنگی امثال موقوفه صارمیه را در دیگر شهرهای استان به ثبت برسانیم.

استاندار اصفهان ضمن تقدیر از مشارکت خیرین مدرسه ساز استان تصریح کرد: نقاط محروم استان نیازمند مدرسه سازی است و باید آنها را هم دریابیم، در حوزه مدرسه سازی استان برخورداری نیستیم و نیازمند مساعدت بیشتر واقفین و خیرین هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار