تبریک نوروزی به شهرداران بندرعباس و سنندج

شهردار اصفهان با ارسال پیام تبریک به شهرداران سنندج و بندرعباس، پیوستن این شهرها به شبکه شهرهای خلاق جهان را تبریک گفت و الحاق این دو شهر را حاکی از غنای فرهنگ و هنر در این شهرها عنوان کرد.

به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی، طی پیام‌های جداگانه‌ای پیوستن شهرهای بندرعباس و سنندج به شبکه شهرهای خلاق جهان را به شهرداران این دو شهر تبریک گفت.
نوروزی در پیام خود به عباس امینی‌زاده، شهردار بندرعباس آورده است:
"پیوستن به شبکه شهرهای خلاق جهان، فرصتی تازه برای شهرهایی است که برای سال‌ها و دهه‌ها، فرهنگ و هنری غنی را با خود داشته و باید این گنجینه ارزشمند را به دوستداران هنر و فرهنگ جهان، معرفی کنند. ثبت شهر دوست داشتنی بندرعباس در یونسکو به عنوان شهر خلاق در زمینه هنرهای بومی و محلی و پیوستن به شبکه شهرهای خلاق جهان، خبر مسرت‌بخشی است که هر دوستدار هنر و فرهنگ اصیل ایرانی را شادکام می‌کند. این موفقیت ماندگار و ارزشمند را به شما و مجموعه مدیریت شهری بندرعباس تبریک گفته و امید آن دارم که در کسب تجربه‌های جهانی و معرفی داشته‌های شهر خود به جهان، بیش از پیش موفق باشید.
اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و اولین شهر ثبت شده کشور در شبکه شهرهای خلاق جهان، در زمینه مراودات فرهنگی و همکاری های متقابل، آمادگی کامل داشته و در این زمینه از تبادلات مؤثر، استقبال می کند."
در پیام نوروزی به حشمت‌اله صیدی، شهردار سنندج نیز آمده است:
"پیوستن شهر زیبای سنندج به شبکه شهرهای خلاق جهان و ثبت به عنوان شهر خلاق موسیقی در سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) را صمیمانه تبریک می‌گویم.
بدون شک این اتفاق ماندگار، نشان از غنای فرهنگ و هنر در این شهر داشته و در توسعه پایدار گردشگری، افزایش ارتباط گردشگران داخلی و خارجی با این شهر، معرفی هر چه بیشتر و بهتر ویژگی‌های غنی سنندج به جهانیان و شکوفایی روزافزون اقتصاد این شهر، نقش بی بدیلی خواهد داشت.
امیدوارم که شهر سنندج در کنار دیگر شهرهای شبکه خلاق جهان از جمله اصفهان، اولین شهر خلاق کشور در این شبکه به عنوان شهر خلاق صنایع دستی، بتواند با خلق رویدادهای ارزشمند، تبادلات مؤثر و ارزش آفرینی‌های پایدار را رقم زده و نوای موسیقی هموطنان عزیز کُرد را بیش از پیش جهانی کند.
گفتنی است شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ میلادی و با هدف تقویت همکاری میان شهرهایی که خلاقیت را به‌ عنوان عامل راهبردی توسعه پایدار در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی به رسمیت شناختند، آغاز به کار کرد. شهر خلاق، سرشار از فعالیت‌های نوآورانه است و محیط شهری می‌تواند زمینه نمایان شدن استعدادها و خلاقیت‌های شهروندان را فراهم کند.
شهرهای عضو این شبکه متعهد می‌شوند تا تجربه‌های خود را در راستای ارتقای خلاقیت و صنایع فرهنگی، تقویت مشارکت در زندگی فرهنگی و ادغام فرهنگ در برنامه‌های توسعه شهری با دیگر شهرهای عضو این شبکه به اشتراک بگذارند. شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق صنایع دستی، هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را پوشش می‌دهد.
شبکه شهرهای خلاق، همکار ممتاز یونسکو است و نه تنها سکویی برای تأمل بر نقش خلاقیت به عنوان اهرمی برای پیشرفت پایدار است بلکه محل پرورش فعالیت و نوآوری است. اصفهان در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان نخستین شهر ایرانی به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو (سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی درآمد."

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار