هیچ‌گونه غرق شدگی در استخرهای استان نداشتیم

رئیس هیئت نجات‌غریق استان اصفهان گفت: با توجه به رعایت استانداردها طی سال‌های اخیر هیچ‌گونه آماری مبنی بر غرق‌شدگی در استخرها و اماکن دارای مجوز زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نداشتیم.

محسن تابش فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل این‌که ما مثل استان‌های شمالی یا جنوبی نیستیم که رودخانه یا دریاها داشته باشیم که قابل‌کنترل باشد، وظیفه ما تنها در بخش استخرهایی است که دارای مجوز رسمی اداره کل ورزش و جوانان هستند، استخرهای آپارتمانی بدون مجوز، استخرهای باغی یا دریاچه‌ها و پشت سدها در حیطه کاری ما نیست، اما مکان هایی که مجوز اداره کل ورزش و جوانان را داشته باشند، هیئت می‌تواند از آن مکان حمایت و پشتیانی کند.
وی در خصوص تعداد آمار منجیان غریق استان، خاطرنشان کرد: نزدیک به چهار هزار ناجی غریق در استان اصفهان آموزش‌دیده هستند که از این تعداد ۱۷۰۰ نفر آن‌ها در استخرها و اماکنی که مجوز اداره کل ورزش و جوانان دارند در حال فعالیت هستند. علاوه بر بحث نجات‌غریق، بخشی هم به‌عنوان امداد و نجات مطرح است که این افراد به‌ عنوان شهروندان می‌توانند هر جایی که تشخیص دهندجان افراد به‌ نوعی درخطر است با توجه به تخصصی که دارند وارد عمل شوند.
رئیس هیئت نجات‌غریق استان اصفهان با اشاره به برگزاری دوره‌های کشوری تربیت مدرس نجات‌غریق در استان اصفهان، اظهار کرد: از تاریخ ۱۸ آبان ماه به مدت ۱۰ روز میزبان سه دوره آموزش کشوری در دو بخش آقایان و بانوان در زمینه تربیت مدرس نجات‌غریق و همچنین دوره ارتقاء مدرسان قبلی به‌صورت تئوری و عملی هستیم. این اتفاق برای اولین بار در اصفهان رخ می دهد.
تابش فر افزود: در مجموع حدود ۲۸۰ نفر در این سه دوره شرکت می‌کنند که ۲۹ آبان ماه مراسم اختتامیه این دوره‌ها برگزار می‌شود. همچنین مدرس این دوره‌ها افشین کثیر - مدرس ایرانی‌الاصل بین‌المللی نجات‌غریق است.
وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این دوره‌ها افزایش بحث کمی و کیفی مدرسان کشور از طریق آشنا کردن آنها با جدیدترین استانداردها است. جدیدترین قوانین و مواردی که مربوط به امداد و نجات است تحت عنوان "شاخص‌های آموزشی" توسط مدرس این دوره در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. با ارتقا سطح دانش مدرسان هدف این است که با داشتن مدرسان باکیفیت بتوانیم سطح منجیان خود را در کشور بالا ببریم تا شاهد هیچ‌گونه اتفاق و حادثه‌ای در اماکن آبی به‌ ویژه استخرها نباشیم.
رئیس هیئت نجات‌غریق استان اصفهان در خصوص تعداد سهمیه استان‌ها در این دوره، گفت: هر استان دو نفر سهمیه داشت که با توجه به میزبانی توانستیم در بخش بانوان شش نفر و آقایان چهار نفر سهمیه داشته باشیم.
وی افزود: تعداد مدرسان استان اصفهان در سال ۸۹ هفت نفر بود که طی گذشت ۱۰ سال با برگزاری کلاس‌های منظم و پیگیری‌های انجام‌شده این تعداد به ۶۰ نفر رسید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار