تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات

بنا به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با توجه به ایجاد فضای امنیتی سایبری و لزوم بهره‌مندی از آن ستاد پیشگیری از تخلفات در دادگستری تشکیل شده است.

حیدر قاسمی با بیان اینکه علاوه بر تدابیر تدارکاتی برای برگزاری انتخابات تدابیر امنیتی نیز لحاظ شده است، به تسنیم گفت: بااینکه وزارت اطلاعات در زمینه امنیت سایبری اقدامات خوبی را انجام داده، ما نیز سعی کرده‌ایم توصیه و تأکیدات را در این زمینه به مدیران و مسئولان ذی‌ربط ارائه کنیم. او افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم بخشی از مباحث فضای سایبری و مجازی تأثیرگذار است و باید از این فضا استفاده کنیم و به‌عنوان یک ظرفیت به آن نگاه شود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه ستاد پیشگیری از تخلفات در دادگستری تشکیل شده است، گفت: این ستاد به ریاست معاون رئیس‌کل دادگستری و با حضور اعضای دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود که بخشی از موضوع امنیتی را در برمی‌گیرد و پیشگیری‌های لازم را انجام می‌دهند. او خاطرنشان کرد: نباید عرصه فضای مجازی را رها کرد بلکه باید از آن نهایت بهره‌مندی را در راستای اهداف برگزاری انتخابات صحیح و درخور داشت، زیرا این فضا درهرصورت به کار خود ادامه می‌دهد.

لزوم جلوگیری از سیاه‌وسفید کردن فضای انتخاباتی

قاسمی در خصوص حضور و مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: معمولاً 3 الی 4 ماه مانده به انتخابات فضای سردی ایجاد می‌شود اما در ماه‌های نهایی قطعاً مردم حضور پررنگی خواهند داشت و از اصحاب رسانه درخواست داریم برای ایجاد فضای تشویقی و تهییجی برای شرکت در انتخابات حضور جدی‌تری داشته باشند. او افزود: از 10 آذرماه فرآیند اصلی انتخابات برای ثبت‌نام نمایندگان آغاز و هیئت‌های اجرایی تشکیل می‌شود و لازم به ذکر است که باید از سیاه‌وسفید کردن فضای انتخاباتی جلوگیری کرد؛ با وجودی که فضای سیاسی و اجتماعی اصفهان همراه با احتیاط افراطی است اما در اقدامات جوانب را سنجیدن و دقت داشتن امر مذمومی نیست.
معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه 3 فرآیند برای ورود منتخبان به لیست نمایندگان وجود دارد، گفت: مرحله اول مشارکت و اعلام داوطلبی است، بعد از آن هیئت‌های اجرایی از طریق منابع چهارگانه استعلام می‌کنند و به جمع‌بندی خود هیئت اجرایی صلاحیت افراد مشخص می‌شود؛ فرآیند نهایی و اصلی انتخاب مردم است که امیدواریم با دید جوان‌گرایی و شناخت درست رأی دهند. او تصریح کرد: طبق اصلاحیه‌ای در سال 95 مصوب شده که دستگاه‌های نظارتی بر منابع مالی کاندیداها نظارت می‌کنند و البته در چگونگی تشخیص مردم و رأی آنها دستگاه‌های مدنی مانند احزاب و رسانه‌ها نقش پررنگی در آگاهی‌بخشی به مردم خواهند داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار