۲۵۰۰ اصفهانی به کربلا می‌روند/ آغاز اعزام از ۲۸ شهریور

مدیرکل اداره حج و زیارت استان اصفهان از سهمیه دو هزار و ۵۰۰ نفری این استان برای اربعین ۱۴۰۰ خبر داد.

۲۵۰۰ اصفهانی به کربلا می‌روند/ آغاز اعزام از ۲۸ شهریور

علیرضا صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص سهمیه استان اصفهان برای اربعین ۱۴۰۰ اظهار داشت: سهمیه کل استان اصفهان برای اربعین ۱۴۰۰ دو هزار و ۵۰۰ نفر است که این تعداد از کل ۳۰ هزار ظرفیت فعلی است که اگر مؤکد داران دو دوز واکسن را نزده باشند و از سهمیه خود استفاده نکنند این سهمیه به استان‌ها داده می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه سهمیه اصفهان شامل چه کسانی می‌شود، ابراز داشت: این تعداد کسانی هستند که در پیش ثبت نام اقدام کرده‌اند و برای آنها پیامک ارسال شده است که می‌توانند با مراجعه به یک دفتر زیارتی با تحویل گذرنامه که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد، ثبت نام خود را تکمیل کنند که دفتر زیارتی نیز با مراحعه به اداره حج و زیارت مدارک متقاضیان را ارائه می‌کند.

مدیرکل اداره حج و زیارت استان اصفهان ادامه داد: بعد از تحویل مدارک به حج و زیارت برای تأیید به تهران ارسال می‌شود که در صورت عدم بروز مشکل دفتر زیارتی مدارک لازم را به زاِئر تحویل می‌دهد، البته تعداد سهمیه فعلی از مؤکد داران جدا است و اگر بخشی از مؤکد داران به هر دلیل انصرف دهند سهمیه آزاد افزایش خواهد یافت.

ثبت نام جدید انجام نمی‌شود

وی با بیان اینکه بیش از هشت هزار متقاضی پیش ثبت نام سفر اربعین را در استان اصفهان انجام دادند، تاکید کرد: سامانه «سما» در وضعیت فعلی تنها برای کسانی باز است که پیش ثبت نام را انجام و پیامک دریافت کرده‌اند و پیش ثبت نام و ثبت نام برای افراد جدید انجام نمی‌شود.

صادقیان خاطر نشان کرد: مسئولیت بلیط و خرج زائران به عهده خود آنهاست و سازمان حج و زیارت تنها وظیفه دریافت ویزا برای زاِئر را به عهده دارد، اما بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی قیمت بلیت رفت و برگشت پنج میلیون تومان و هزینه بلیت رفت سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی در خصوص زمان اعزام زائرین گفت: ما از ۲۸ شهریور عملیات اعزام زائران را آغاز خواهیم کرد، اما کسانی که قبل از این تاریخ به عراق سفر خواهند کرد جدای از برنامه‌های ما هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار