۳۹ رشته ورزشی در اصفهان مجاز به فعالیت شدند

سرپرست هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: با تغییر وضعیت کرونایی شهرستان‌های این استان؛ ۳۹ رشته ورزشی مجاز به فعالیت شدند.

۳۹ رشته ورزشی در اصفهان مجاز به فعالیت شدند
احمد باقری مقدم روز شنبه در گفت‌ وگو با ایرنا افزود: گروه دوم دسته بندی فدراسیون شامل بدنسازی و پرورش اندام، اسکی، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز (داخل سالن)، شمشیربازی (سالنی)، ورزش‌های سه‌گانه، تیراندازی سالنی، بدمینتون، فوتبال سالنی، ورزش‌های روستایی (سالنی)، والیبال (سالنی) و قایقرانی دراگون بوت که پیش تر و در وضعیت قرمز مجاز به فعالیت نبودند اکنون می توانند فعال باشند.
وی ادامه داد: گروه اول دسته بندی شامل گلف، استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (بجز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل‌رانی و دوچرخه‌سواری که در وضعیت قبلی فعال بودند نیز همچنان فعالیت خواهند داشت.
سرپرست هیات پزشکی ورزشی اصفهان تصریح کرد: رشته‌های غیر برخوردی انجمن‌های ورزشی، ورزش‌های همگانی، جانبازان و معلولان، نابینایان و ناشنوایان هم اکنون قادربه فعالیت هستند.
باقری مقدم با بیان اینکه اجازه به فعالیت نباید به معنای پایانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد گفت: باشگاه‌ها، سالن‌ها و بطور کلی مکان‌های ورزشی به دلیل حضور متعدد افراد مکان‌هایی است که احتمال شیوع و واگیری این ویروس را بالا می‌برد بنابراین باید همچنان بر شیوه نامه‌های پیشگیرانه از کووید-۱۹ توجه کنیم.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار بازرسی اولیه، یک هزار و ۶۰ بازرسی گشتی (گشت زنی) ۷۰ بازرسی ثانویه در این استان از سوی تیم نظارت هیات پزشکی انجام شده است.
سرپرست هیات پزشکی ورزشی اصفهان خاطرنشان کرد: این تعداد بازرسی، ۴۵ اخطار کتبی و ۴۶ درخواست پلمب به دلیل نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و یا فعالیت در زمان اعلام تعطیلی سراسری را در پی داشت.
با عبور بیشتر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری، اصفهان و بسیاری از شهرهای دیگر از امروز شنبه بیست و هفتم شهریور از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند و در وضعیت نارنجی (پر خطر) یا زرد (خطر متوسط) قرار گرفتند.
بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید-۱۹ در زمان حاضر هیچ شهری در استان اصفهان در وضعیت قرمز قرار ندارد و از ۲۸ شهرستان، خور و بیابانک و بویین میاندشت در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر مناطق در وضعیت نارنجی ( پر خطر) قرار دارند.
حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان اصفهان فعالیت دارند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار