چگونه با ارتودنسی نخ دندان بکشیم؟

کشیدن نخ دندان باعث پاک شدن پلاک و ذرات غذا در مکان هایی می شود که مسواک به راحتی نمی تواند به آنها برسد مانند زیر خط لثه و بین دندان های شما، از آنجا که تجمع پلاک می تواند منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود ، استفاده از نخ دندان روزانه بسیار توصیه می شود.

چگونه با ارتودنسی نخ دندان بکشیم؟

بررسی اجمالی نخ دندان کشیدن

تمیز کردن و نخ دندان کشیدن دندان هنگام داشتن ارتودنسی برای لبخند و سلامتی شما بسیار مهم است. از نخ دندان برای تمیز كردن بین دندان ها ، محل هایی كه مسواک دسترسی ندارد ، مخصوصاً با براكت ها و سیم های ارتودنسی استفاده می شود. بین هر دندان یک بار در روز نخ دندان بکشید و با استفاده از یک برس کوچک بین پروگزیمال اطراف براکت ها و زیر سیم ها را تمیز کنید.

از نخ دندان کشیدن صرف نظر نکنید ، حتی اگر با داشتن ارتودنسی، زمان بیشتری لازم باشد. این روشهای استفاده از نخ دندان ممکن است روند کار را سریعتر و آسانتر کند. مهم نیست که کدام روش را انتخاب می کنید ، مهم است که برای جلوگیری از بیماری لثه و پوسیدگی دندان ، نخ دندان بکشید ، در حالی که بریس ها برای تراز کردن دندان های شما برای داشتن لبخند زیبا با اطمینان کار می کنند.

نخ دندان کشیدن سنتی

نخ دندان کشیدن حین ارتودنسی, طریقه نخ دندان کشیدن در ارتودنسی نحوه صحیح نخ دندان کشیدن

این روش نخ دندان کشیدن و آزمایش شده یک روش عالی برای تمیز کردن مواد غذایی و پلاک از بین دندان ها است ، اما برای افرادی که بریس دارند ، ممکن است کمی مشکل باشد. نخ دندان کشیدن در اطراف براکت ها و سیم ها زمان می برد.

اگر از این روش استفاده می کنید 10 تا 15 دقیقه وقت بگذارید تا دندان های خود را نخ دندان بکشید. تنها ابزاری که به آن احتیاج دارید نخ موم دار است. نخ بدون موم می تواند پاره شود و در براکت های فلزی گیر کند.

نحوه کشیدن نخ دندان ارتودنسی به روش سنتی

• یک نخ 18 تا 24 اینچی را برش دهید.

• نخ را بین سیم اصلی و دندانهایتان قرار دهید. جلوی آینه قرار بگیرید تا بتوانید همه چیز را تماشا کنید و مطمئن شوید که به جایی که می خواهید می رود.

• انتهای نخ را دور انگشتان اشاره خود بپیچید تا کار با نخ راحت تر شود.

• نخ را به آرامی بین دو دندان فشار دهید و نخ را در امتداد کناره های هر دو دندان بالا و پایین ببرید. اگر دندان های بالایی را انجام می دهید ، یک شکل U وارونه ایجاد کنید: از کنار یک دندان به خط لثه بالا رفته و سپس از کنار دندان دیگر پایین بروید.

• نخ را برداشته و از پشت سیم را به آرامی باز کنید. مراقب باشید نخ دندان را از دندان بیرون نکشید. ممکن است به طور اتفاقی سیم را از داخل براکت بیرون بیاورید.

• به جفت دندان بعدی بروید و مراحل را تکرار کنید.



تمیز کردن دندان با واترپیک


نخ دندان کشیدن حین ارتودنسی, طریقه نخ دندان کشیدن در ارتودنسی تمیز کردن دندان با واترپیک

واترپیک یک ابزار منحصر به فرد که بین دندان ها و در امتداد خط لثه با استفاده از یک جریان ثابت آب تمیز می کند. به دلیل کارآیی جریان آب در تمیز کردن دهان شما ، فقط سه تا پنج دقیقه برای نخ دندان کشیدن با این دستگاه زمان نیاز دارید.

برخی از مارک های واترپیک امکانات ویژه ای را برای ارتودنسی ارائه می دهند. سری های مخروطی نسبت به سری های استاندارد می توانند اطراف براکت ها و بین دندان ها را راحتر تمیز کنند.

چگونه با واترپیک نخ دندان بکشیم

• مخزن آب دستگاه را با آب پر کنید. می توانید دهان شویه را به عنوان ضد باکتری به آب اضافه کنید. با این حال ، حتما این لازم نیست.

• نوک مخروطی را روی واترپیک قرار دهید. برای اطمینان از درست کارکردن فشار آب ، دکمه را فشار دهید.

• روی سینک خم شوید و نوک واترپیک را در دهان خود قرار دهید.

• فلوسر آب را روشن کنید و جریان آب را در امتداد خط لثه و بین هر دندان بکشید.

• در صورت تمایل می توانید به آرامی دندان ها و براکت ها را مسواک بزنید تا هر نوع غذا یا پلاکی شل شود.

• سپس ، دوباره بین دندان ها و در امتداد خط لثه اسپری کنید. این روند را در امتداد جلو و پشت هر دندان تکرار کنید.

• پس از پایان کار ، مخزن آب را خالی کرده و سری واترپیک را خشک کنید. برای محافظت ، سری آن در ظرف دربسته ای نگهداری کنید.


نخ دندان با فلاس تریدر

نخ دندان کشیدن حین ارتودنسی, طریقه نخ دندان کشیدن در ارتودنسی روش صحیح نخ دندان کشیدن با فلاس تریدر

شما می توانید با استفاده از ابزاری ارزان قیمت اما ضروری ، روش سنتی نخ دندان را تسریع کنید. این ابزار کوچک و پلاستیکی را نخ دندان تریدر می گویند. فلاس تریدر به شما کمک می کند تا به راحتی نخ دندان را پشت سیم بریس بکشید.
با استفاده از فلاس تریدر چند دقیقه از روال مراقبت از دندان خود کاهش می دهید.

نحوه استفاده از فلاس تریدر برای کشیدن نخ دندان با بریس

• یک نخ 18 تا 24 اینچی از نخ دندان را جدا کنید.

• قسمت سوراخ فلاس تریدر را زیر سیم ارتودنسی خود قرار دهید. نخ دندان را به آرامی از طریق فلاس تریدر به پشت سیم ارتودنسی بکشید. نخ دندان را در یک دست نگه دارید.

• نخ را به دور انگشتان اشاره خود بپیچید تا کنترل بیشتری روی نخ داشته باشید.

• نخ را به آرامی بین دو دندان فشار دهید و آن را در امتداد کناره های هر دو دندان بالا و پایین ببرید. اگر دندان های بالایی را انجام می دهید ، یک شکل U وارونه ایجاد کنید: از کنار یک دندان به خط لثه بالا رفته و سپس از کنار دندان دیگر پایین بروید.

• نخ را به آرامی از بین دندان ها بیرون بیاورید و نخ را از پشت سیم بیرون بکشید این کار را برای تمام دندانهایتان انجام دهید.

نکاتی برای استفاده از نخ دندان با بریس

نخ دندان کشیدن حین ارتودنسی, طریقه نخ دندان کشیدن در ارتودنسی
طریقه نخ دندان کشیدن با بریس

علاوه بر استفاده منظم از نخ دندان ،تعدادی روش دیگر است که به شما در حفظ درخشش و سلامت دندانها کمک می کند.

• در حالی که ارتودنسی دارید ، کمک گرفتن از یک متخصص بهداشت دندان، خوب است. آنها می توانند در اطراف براکت ها و سیم ها را به دقت تمیز کنند و از پوسیدگی دندانها جلوگیری کنند. هر سه ماه یکبار را برای رفتن پیش متخصص در نظر بگیرید.

• اگر چه ممکن است فکر کنید سفید نگه داشتن دندان ها ایده خوبی است ، اما مسواک زدن با خمیردندان های سفید کننده می تواند بعدا مشکلاتی ایجاد کند. محصولات سفید کننده نمی توانند در زیر براکت قرار بگیرند ، بنابراین فقط نواحی در معرض دید دندان شما سفید می شوند. وقتی براکت ها را خارج می کنند ، ممکن است روی هر دندان نواحی سفید رنگی داشته باشید.

• مسواک های برقی بهتر از مسواک های معمولی است ، بنابراین با تلاش کمتری می توانید نتایج بهتری بگیرید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار