محیط هر شهری باید با استفاده از ظرفیت فرهنگی آن طراحی شود

شهردار باغبادارن گفت:امروز زیباسازی منظر شهری بیش از پیش مورد توجه مدیریت شهری باغبادران قرار گرفته و به دنبال زیباسازی محیط شهری هستیم و برهمین اساس با استفاده از کاهگل که یکی از مصالح ساختمانی قدیمی و بومی باغبادران بوده در خلق آثار زیبا در ورودی و خروجی های شهر با استفاده از خلاقیت نیروهای بومی بهره گیری خواهیم کرد.

حجت الله امینی با بیان اینکه باغبادران در تمامی فصول سال یک گزینه مناسب برای گردشگری به شمار می رود ، اظهار کرد : شهر ساحلی باغبادران شهری با جاذبه های گردشگری فراوان و طبیعتی زیبا و بکر برای کشف تجربه های جدید است به گونه ای که روح زاینده رود در این شهر دمیده شده است و همین مسئله باعث شده نام این شهر ، در سرتاسر کشور پیچیده و آوازه آن گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.
وی افزود: شهر ساحلی باغبادران هرآنچه در اختیار دارد نعمت های الهی همچون زاینده رود ، باغات و بیشه زارها بوده و طی سال های گذشته نگاهی به ایجاد اِلمان های شهری که لطافت بصری انسان ساز را برای مردم به همراه داشته باشند ،نشده است حتی علیرغم وجود ساختمانهای میراثی فراوان همه در معرض تخریب قرار گرفته است.
شهردار باغبادران با بیان اینکه چوب در هرشکلی که باشد زیباست ، چه شاخه یا تنه درخت باشد یا ابزار دست یک هنرمند که با دستان توانمند او از دل چوب‌ها نقش پیکرهای ماندگار بیرون کشیده می‌شود، تصریح کرد: سه درخت خشکیده در محوطه شهرداری باغبادران وجود داشت و بهترین گزینه برای حفظ این درختان خشک پیکرتراشی بود که با احترام به مؤلفه های زیست محیطی و ایجاد منظری جدید از درختان خشک ، دیدی تازه فضای پیرامون ایجاد و درختی خشکیده که عامل ایجاد آلودگی بصری است را به تندیسی زیبا تبدیل کنیم و با حداقل هزینه زیبایی را به شهروندان هدیه دهیم.
وی با بیان اینکه برای تشویق شهروندان و گردشگران به حفظ منابع طبیعی و منابع شهر سعی شد از این درختان به عنوان نمادهایی برای شهر استفاده شود ، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع به فکر ایجاد اِلمان هایی چون گردو و بادام که یکی از محصولات استراتژیک و سوغات باغات شهر به شمار آمده و بسیار معروف و مشتاقان زیادی نیز دارد افتادیم، درخت دیگر به اِلمان ماهی اختصاص یافته چراکه در کنار زاینده رود ماهی گیری از جمله علاقه مندی های شهروندان و گردشگران بوده و رودخانه زاینده رود محیط مناسبی برای گذران اوقات فراغت ، گردش و تفریح با خانواده و ماهیگیری می‌باشد و همین مسئله موضوعیت خوبی بین ساخت اِلمان امواج حیات بخش رودخانه زاینده رود و ماهگیری دارد.
امینی به پیام فرهنگی پیکرتراشی درختان خشکیده اشاره کرد و اضافه کرد: دارکوب نیز از جمله پرندگان بومی باغبادران بوده و زمانی که در بیشه زارهای شهر حضور پیدا می کنید صدای زیبای دارکوب نوازشگر گوش گردشگران خواهد بود از این رو درخت سوم به اِلمان سنجاب که عاشق گردو و بادام است و دارکوب اختصاص یافت که توسط یکی از هنرمندان بنام کشور انجام گرفت.
وی افزود: امروز با این کار بسیاری ازشهروندان گردشگران با درختان تراشیده شده عکس می گیرند، و به انها به چشم موجودی زنده می نگرند و از دیدن آن لذت می برند.
شهردار باغبادران با اشاره به اهمیت مبلمان شهری در زیباسازی شهری و تقویت آرامش و دلبستگی شهروندان به شهر ، عنوان کرد: در کنار جاذبه های طبیعی و گردشگری شهر باغبادران زیبا سازی شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده تا گردشگران این شهر را شایسته حضور مجدد بدانند.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی فضای شهر نیازمند طراحی ، توزیع ، پراکنش و جانمایی عناصر و همچنین مبلمان مناسب شهری است تا بتوان آسایش و آرامش شهروندان و گردشگران را به خوبی رقم زد و منجر به هویت بخشی و زیباسازی محیط شهری شود.
امینی با بیان اینکه محیط هر شهری باید با استفاده از ظرفیت فرهنگی آن طراحی شود، یاداور شد: امروز زیباسازی منظر شهری بیش از پیش مورد توجه مدیریت شهری باغبادران قرار گرفته و به دنبال زیباسازی محیط شهری هستیم و برهمین اساس با استفاده از کاهگل که یکی از مصالح ساختمانی قدیمی و بومی باغبادران بوده در خلق آثار زیبا در ورودی و خروجی های شهر با استفاده از خلاقیت نیروهای بومی بهره گیری خواهیم کرد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار