باران وبرف تا ۲ روز آینده بیشتر استان اصفهان را فرا می‌گیرد

کارشناس مسئول پیش ‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارش‌زای سرد که فعالیت خود را از اواخر روز گذشته از نیمه شمالی استان آغاز کرده است ؛ روز دوشنبه بیشتر مناطق این خطه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مسئول پیش ‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارش‌زای سرد که فعالیت خود را از اواخر روز گذشته از نیمه شمالی استان آغاز کرده است ؛ روز دوشنبه بیشتر مناطق این خطه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حجت الله علی عسگریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت این سامانه به صورت بارش باران و برف، گاهی همراه با کاهش دید افقی و مه آلودگی خواهد بود و شدت آن از یکشنبه تا اواسط دوشنبه پیش بینی می‌شود.
وی اظهار داشت: همزمان با فعالیت این سامانه کاهش محسوس بین ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما و احتمال یخ‌زدگی بویژه در مناطق شمالی استان اصفهان وجود دارد.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: اوج بارش‌ها در سطح استان روز یکشنبه و شب دوشنبه و بیشتر در مناطق جنوبی اتفاق خواهد افتاد.
به گفته وی بارش‌ها در ارتفاعات غربی، جنوبی و شرقی استان بصورت برف خواهد بود.
علی عسگریان بیان کرد: دمای هوای امروز صبح اصفهان به صفر درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز گذشته مقدار کمی افزایش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: زواره و کاشان با ۱۸ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین و بوئین و میاندشت با ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر بعنوان سردترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حداکثر دمای روز گذشته (جمعه) کلان‌شهر اصفهان به ۱۵ درجه سانتیگراد و حداقل دمای صبح روز گذشته اصفهان به یک درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.
وی برای هوای کلان‌شهر اصفهان در روز یکشنبه، هوای نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش باران وبرف پیش بینی کرد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار