توسعه پایدار شهر با استفاده از حمل ونقل عمومی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه پایدار شهر با استفاده از حمل ونقل عمومی رقم می‌خورد، گفت: استفاده شهروندان از حمل ونقل عمومی در سفرهای شهری اقدامی به نفع شهر، محیط زیست و اقتصاد خانوار است.

علیرضا صلواتی در گفت‌و گو با ایمنا، اظهار کرد: باتوجه به اینکه احتمال پایداری و افزایش آلایندگی هوای اصفهان در روزهای آینده وجود دارد، یکی از به صرفه‌ترین وسایل حمل ونقل و جا بجایی شهروندان در سفرهای درون‌شهری، استفاده از حمل ونقل عمومی است.

وی با اشاره به فعالیت خط یک قطارشهری اصفهان، افزود: در حال حاضر خط یک قطار شهری اصفهان هر روز از ساعت ۶:۱۰ صبح تا ۲۱:۳۰ شب با سرفاصله زمانی ۱۰ دقیقه و کیفیت بالای سرویس‌دهی، در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است و خوشبختانه مشکلاتی که در مترو سایر کلانشهرها وجود دارد را در متروی کلانشهر اصفهان نداریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تأکید کرد: با تدابیر شهردار اصفهان یارانه جدیدی به اتوبوسرانی اصفهان تزریق و تعداد حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تعمیر و بازسازی شد که در روزهای آینده به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود تا سرویس دهی منظمی به شهروندان انجام شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات و حمایت های لازم را از سرویس های مدارس با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در بخش ناوگان تاکسیرانی اصفهان، تاکسی‌های شهر فعال و درحال جابه جایی مسافران هستند و سعی داریم حمایت های لازم در نوسازی و بهره برداری انجام شود

وی تاکید کرد: استفاده از حمل ونقل عمومی در سفرهای شهری شهروندان اقدامی به نفع شهر، محیط زیست و اقتصاد خانوار خواهد بود چرا که توسعه پایدار شهر با استفاده از حمل ونقل عمومی رقم می‌خورد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار