مردم برای پیگیری یارانه خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: بنابر تصمیمات اخذ شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مردم برای پیگیری یارانه خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

محسن نیرومند روز یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: صبح امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان اعلام کرد، افرادی که یارانه آن‌ها قطع شد برای پیگیری آن به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
وی ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخگوی مراجعه‌کنندگان در خصوص وضعیت و پیگیری یارانه آن‌ها نیست و طبق هماهنگی با تهران همه دفاتر پیشخوان دولت آماده پاسخگویی در اسرع وقت به مردم هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان خاطرنشان کرد: دفاتر پیشخوان دولت با دریافت کد ملی افراد علت قطع یارانه را به آن‌ها اعلام خواهد کرد.
با گذشت بیش از چهار سال از نخستین تکلیف قانونی مجلس، شهریور امسال با توجه به تاکید مجدد مجلس شورای اسلامی بر الزام دولت بر حذف سه دهک بالای جامعه و ارتقای پایگاه‌های اطلاعاتی دولت، یارانه نزدیک به ۱۷۰ هزار خانوار قطع شد.
پس از آن اعلام شد که افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اعتراض خود را اعلام کنند. رسیدگی اعتراض افرادی که یارانه آنها قطع شده منوط به اجازه افراد برای بررسی حساب‌های آنهاست.
هدفمندسازی یارانه‌ها بحث داغ سال ۱۳۸۷ بود و رسانه‌ها هر کدام براساس سیاست‌های خود تحلیل و تفسیرهای مختلفی منتشر می‌کردند.
سرانجام ۱۵ دی ماه ۱۳۸۸ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با ۱۶ ماده و تبصره در مجلس تصویب و آذرماه اجرا شد. قرار بر این بود که با اصلاح قیمت حامل‌های انرژی که اهداف خاص خود را به همراه داشت منابع ناشی از آن در محل‌های تعیین شده اختصاص پیدا کند. ۳۰ درصد برای حمایت از تولید، بهداشت و درمان و سایر بخش‌هایی که ممکن بود در نتیجه حذف یارانه دچار آسیب شوند، ۲۰ درصد برای کمک به دولت در تامین هزینه‌ها و البته حرکت به سمت بودجه‌های عمرانی و ۵۰ درصد باقی مانده از آنچه حاصل می‌شود برای توزیع بین خانوارها که نقدی و غیر نقدی را در بر می‌گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار