مدیریت شهری به دنبال فراهم کردن زمینه توانمندسازی بانوان در زرین شهر است

شهردار زرین شهر گفت:مدیریت شهری در تلاش است تا زمینه توانمندسازی بانوان را در زرین شهر فراهم سازدو هدف اصلی از این کار نیز آن بوده که جامعه بانوان بیش از پیش توانمندی های خود را به نمایش گذاشته و در عرصه های مهم اجتماعی، فرهنگی و ... نیز به خوبی نقش آفرینی کنند.

میثم محمدی در حاشیه جشنواره پخت غذاهای سنتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه غذاهای محلی نقش عمده ای در معرفی فرهنگ بومی شهرهای ایران به گردشگران دارند، اظهار کرد: زرین شهر با قدمتی کهن دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه میراث ناملموس دارد و یکی از این ظرفیت ها غذاهای سنتی این شهر بوده و در این بین نقش بانوان شهر با هنرهای مختلفشان از جمله آشپزی بسیار نمایان است.
وی با بیان اینکه غذاهای محلی جزء فرهنگ و سنت‌های هر منطقه به شمار می‌روند اما بسیاری از آنها در حال فراموشی هستند، افزود: متاسفانه امروزه به دلایل مختلف استفاده از غذاهای سنتی در سطح جامعه کمرنگ شده و فست‌فود جای غذاهای سنتی و سفره های ایرانی را گرفته و در کنار آن بر سبک زندگی ما نیز تاثیر گذاشته است.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: برگزاری جشنواره غذاهای سنتی فرصت مناسبی برای پرداختن به آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی، حفظ میراث ناملموس و احیا و معرفی این غذاها دارد برهمین اساس مدیریت شهری زرین شهر برآن شد در راستای تحقق این مهم و همچنین افزایش نشاط اجتماعی بانوان اقدام به برگزاری این جشنواره کند.
وی ادامه داد: شهرت برخی غذاهای محلی زرین شهر نظیر دمچخت لاخلی، قبولی کباب و...علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده چراکه این غذاها با گونه های ناب برنج لنجان طبخ می شوند و از عطر و بویی منحصر بفرد برخوردار است و قطعا معرفی و ثبت این غذاها سبب تولید ثروت از سفره ایرانی خواهد شد.
محمدی اضافه کرد: براساس گزارشات ارائه شده جمعی از جوانان شهرستان در قالب سازمان مردم نهاد به دنبال احیای غذاهای محلی شهرستان لنجان که در حال فراموشی هستند برخواسته اند از این رو مدیریت شهری زرین شهر نیز از آنان حمایت کرده تا با برنامه‌ریزی بتوان از این میراث ناملموس و ارزشمند حمایت کرد و این جشنواره قطعا تاثیر خود را در این خصوص به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به جایگاه بانوان ایرانی برای مشارکت در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، عنوان کرد: در کنار بخش‌های مختلف این جشنواره، قسمتی به هنرهای دستی و محصولات فرآوری شده نیز به نمایش گذاشته شده بود که زمینه ساز آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با توانمندی های بانوان زرین شهر خطه طلایی ایران شده بود.
شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در تلاش است تا زمینه توانمندسازی بانوان را در زرین شهر فراهم سازدو هدف اصلی از این کار نیز آن بوده که جامعه بانوان بیش از پیش توانمندی های خود را به نمایش گذاشته و در عرصه های مهم اجتماعی، فرهنگی و ... نیز به خوبی نقش آفرینی کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار