سهمیه سوخت وانت بارهای بین‌شهری تعیین شد

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: سهیمه سوخت وانت‌بارهای عمومی بین‌شهری به میزان ۳۰۰ لیتر برای ناوگان تک‌سوز و ۱۲۰ لیتر برای ناوگان دوگانه‌سوز تعیین شده است.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مهران قربانی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه اخیر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت کلیه وانت بارها تحت صحابت بارنامه انجام می‌شود و مطابق قوانین موجود در بخش حمل و نقل کالا در کشور ملزم به صدور بارنامه می‌باشند که در این زمینه هم می‌توانند در زمره شرکت‌های حمل و نقل کالا و هم شرکت‌های حمل و نقل وانت‌بار، فعالیت کنند.

وی با بیان این که طی ۲ ماه آینده، عملکرد ناوگان وانت بار براساس بارنامه اخذ شده، مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد، افزود: گزراش این بررسی‌ها، مبنایی برای تعیین پیمایش این ناوگان قرار می‌گیرد و در صورتی که سهمیه‌های سوخت تعیین شده، کفایت نکند، مازاد سوخت مورد نیاز، تخصیص پیدا می‌کند.

قربانی از فعالیت ۱۲ هزار ناوگان فعال اتوبوس در حوزه بین‌شهری در کشور خبر داد و افزود: باتوجه به این که این ناوگان گازوئیل‌سوز هستند، کماکان به فعالیت خود بدون هیچ تغییری در کرایه حمل مسافر ادامه می‌دهند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای سهمیه سوخت ناوگان سواری کرایه بین‌شهری را برای ناوگان تک‌سوز ۷۵۰ لیتر و برای ناوگان دوگانه‌سوز ۴۵۰ لیتر اعلام کرد و افزود: باتوجه به بررسی پیمایشی که این ناوگان خواهند داشت، با همکاری کانون‌ انجمن صنفی شرکت‌های سواری کرایه، سهمیه سوخت این ناوگان متناسب با پیمایش مورد نظر، تأمین و شارژ خواهد شد

وی با بیان این که در بخش حمل‌ونقل کالا، کرایه‌ها براساس شاخص تن - کیلومتر اخذ می‌شود، افزود: جلساتی به صورت دوره‌ای با کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا و رانندگان برگزار می‌شود و شاخص‌ها مورد بازنگری و تجدیدنظر قرار می‌گیرد که در حال حاضر هیچ تغییری در کرایه حمل کالا مدنظر نیست.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: اگر هموطنان با شرایط تغییر قیمت مواجه شدند، می‌توانند مراتب را به نمایندگی‌ها و شعب این سازمان که در تمام پایانه‌های حمل کالا و مسافر مستقر می‌باشند، طلاع‌رسانی کنند که شکایات و گزارش‌های دریافتی در کمیسیون‌های ماده ۱۰ و ۱۱ رسیدگی می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار