مقدار بارندگی در تیران و کرون افزایش یافت

فرماندار تیران و کرون گفت: مقدار بارندگی سال زراعی امسال در این شهرستان نسبت به بلند مدت گذشته افزایش یافت.

مجید حججی در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ارتفاع برف در این شهرستان به ۱۷ سانتی متر رسید که بیشترین میزان آن در بخش کرون بوده است.
به گفته وی میزان بارندگی در سال زراعی فعلی در این منطقه تاکنون ۲۰ میلی متر بود که نسبت به چند سال گذشته افزایش داشت و موجب مسرت اهالی شده است.
وی مقدار بارندگی در زمستان و پاییز این منطقه در سال‌های گذشته را ۱۴ میلی‌متر اعلام و خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی‌ها خشکسالی را تشدید و در یک سال ۷۸۰ میلیارد ریال خسارت به این منطقه وارد کرد.
فرماندار تیران و کرون تصریح کرد: بازگشایی راه‌ها، رفع موانع در مسیرهای دفع آب سطحی، ایجاد آب‌بند برای جلوگیری از خسارت در هنگام افزایش بارندگی و سیل و انجام بیمه کشاورزی برای محصولات مورد تاکید است و شورای مدیریت بحران همکاری اجرای این دستورات را لازم می‌داند.
حججی از آماده‌باش نیروهای امدادی در جاده‌های این شهرستان خبر داد و گفت: دهیاران و شهرداران باید با فعال‌سازی شورای مدیریت بحران هر منطقه پیش بینی‌های لازم را برای مواقع بحرانی انجام دهند و مدیران ادارات دولتی و خدماتی عضو شورای مدیریت بحران تیران و کرون نیز آماده باش هستند.
میزان نرمال بارندگی در تیران و کرون سالانه ۲۵۶ میلی‌متر است که این میزان در سال زراعی گذشته به بیش از ۳۰۰ میلی متر افزایش یافت و میزان بارندگی‌ها نسبت به سال‌های پیش از آن بی‌سابقه بود و باعث آب‌دهی چشمه‌ها روانه شدن آب در رودخانه‌های فصلی این شهرستان شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار