نانوایان اصفهانی حق تغییر قیمت و کیفیت نان را ندارند

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: نانوایان استان حق هیچگونه تغییری در قیمت و کیفیت نان را ندارند و در صورت مشاهده چنین تخلفی با آنها برخورد می‌شود

ایرج موفق در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر هیچ مشکلی از نظر توزیع و عرضه آرد و نان در استان اصفهان وجود ندارد و قیمت و سهمیه‌ای آن نیز تغییر نکرده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: همه نانوایان ملزم به نصب تابلوی قیمت مُصوب نان در مغازه هستند و از روز شنبه دوم آذر امسال با نانوایان فاقد تابلو به‌عنوان مُتخلف برخورد خواهد شد.
وی از مردم خواست تا هرگونه تغییر در قیمت یا کیفیت نان را به سامانه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان(۱۲۴) گزارش کنند.
موفق در باره آخرین قیمت انواع نان در استان خاطرنشان کرد: قیمت نان سنگک در نانوایی‌های یارانه‌پز، بدون کُنجد یکهزار تومان و با کُنجد یکهزار و ۳۰۰ تومان و در نانوایی‌های نیمه یارانه‌پز قیمت نان بدون کنجد یکهزار و ۳۰۰ تومان و با کنجد یکهزار و ۶۰۰ تومان است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، قیمت نان تافتون تنوری بدون کنجد در نانوایی‌های یارانه‌پز را ۴۰۰ تومان و با کنجد ۴۵۰ تومان، تافتون ماشینی ساده ۳۵۰ تومان و با کنجد ۴۰۰ تومان، لواش ماشینی۲۵۰ تومان، بربری ساده را ۶۰۰ تومان و با کنجد ۷۰۰ تومان اعلام کرد.
وی به قیمت انواع نان در نانوایی‌های نیمه یارانه‌پز نیز اشاره و اضافه کرد: در این نانوایی‌ها، قیمت نان بربری ساده ۸۰۰ تومان و با کنجد ۹۰۰ تومان، تافتون تنوری و ماشینی ساده ۵۰۰ تومان و با کنجد ۵۵۰ تومان، نان طرح خانگی ساده ۶۲۵ تومان و با کنجد ۷۰۰ تومان، نان طرح کمشچه با وزن خمیر ۳۰۰ گرم ساده ۷۵۰ تومان و با کنجد ۸۵۰ تومان، نان طرح کمشچه با وزن خمیر ۳۵۰ گرم ۸۷۵ تومان و با کنجد یکهزار تومان، لواش ماشینی ۳۵۰ تومان، نیمه‌حجیم ساده ۹۰۰ تومان و با کنجد یکهزار تومان، هر کیلوگرم نان خشکه کنجدی ۶ هزار تومان و هر کیلوگرم نان خشکه قندی کنجدی نیز ۱۲ هزار تومان است.
قیمت نان، مهر امسال در استان اصفهان افزایش یافت که بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان برای انواع نان، متغیر بود.
مهر سال گذشته نیز قیمت نان در این استان حدود ۱۰ درصد افزایش یافت هرچند به گفته رییس وقت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، این مقدار افزایش قیمت چندان مورد قبول نانوایان نبود و آنها خواهان افزایش درصد بیشتری بودند.
قبل از سال ۹۷، آخرین مصوبه شورای آرد و نان برای نرخگذاری قیمت مربوط به آذر سال ۱۳۹۳ بود.
در شهرستان اصفهان ۹۸۰ و در کشور بالغ بر ۸۵ هزار واحد رسمی نانوایی وجود دارد.
۲۰ درصد واحدهای تولیدی نان در اصفهان از آرد آزاد و ۸۰ درصد از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار