استکی: به دلیل همه گیری کرونا، نتوانستیم بازی دوستانه انجام دهیم

سرمربی تیم ملی بوکس درباره آخرین وضعیت ملی پوشان قبل از حضور در رقابت‌های جهانی صربستان توضیحاتی را بیان کرد.

استکی: به دلیل همه گیری کرونا، نتوانستیم بازی دوستانه انجام دهیم
علیرضا استکی ، سرمربی تیم ملی بوکس درباره آخرین وضعیت ملی پوشان قبل از اعزام به رقابت‌های جهانی صربستان اظهار داشت: بعد از مسابقات المپیک به خاطر این که مکان درست و حسابی برای تمرین نداشتیم، مجبور شدیم یک ماه اردوی تیم را تعطیل کنیم. بعد از این که مکان تمرین پیدا شد، حدود ۲ هفته هم مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم. با توجه به این که ۳ هفته تا شروع مسابقات جهانی صربستان باقی مانده است، ما تمریناتمان را شروع کرده ایم. هر چند خیلی دیر تمرینات را آغاز کردیم، اما با وجود این که بوکسور‌های ما حدود ۲ سالی می‌شود که در اردو حضور دارند، به هماهنگی خوبی دست پیدا کردیم.
سرمربی تیم ملی بوکس افزود: این تیمی که قرار است به رقابت‌های جهانی اعزام کنیم، با آن تیمی که ۲ سال پیش به مسابقات جهانی رفتیم کاملا متفاوت است. به طوری که می‌توان گفت تقریبا ۸۰ درصد تیم جوان شده است. فاصله سنی بوکسور‌های ما در مسابقات جهانی بین ۱۹ تا ۲۳ سال خواهد بود. ما در مسابقات جهانی تلفیقی از جوانان و با تجربه‌ها را خواهیم داشت.
استکی ادامه داد: در این سال‌های اخیر تیم ملی بوکس ما هیچ موقع در رقابت‌های جهانی عنوان خوبی کسب نکرده است. تمام تلاش ما این است که اول از آبروی ایران و پرچم مقدس کشورمان دفاع کنیم و با بازی‌های خوبی که انجام می‌دهیم، بتوانیم به مدال هم دست پیدا کنیم. متاسفانه در این مدت موفق نشدیم بازی تدارکاتی خوبی انجام دهیم. این در حالی است که بیشتر رقبای ما مثل ازبکستان هم اکنون با کوبا اردوی مشترک برگزار کرده اند. قرار بود ما هم بازی دوستانه‌ای انجام دهیم، اما به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا لغو شد.
سرمربی تیم ملی بوکس درباره ورزشکاران کشورمان که در رقابت‌های جهانی قرار است حاضر شوند، بیان کرد: در هر صورت تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم گرفت تا در مسابقات جهانی بهترین نتیجه را کسب کنیم. ما در این مدت به جای این که بازی دوستانه انجام دهیم، بیشتر تمرین کردیم و این در حالی است که کشور‌های دیگر در این مدت با انجام بازی‌های دوستانه خودشان را به خوبی آماده کرده اند. به غیر از ۲ بوکسور کشورمان (شاهین موسوی و مسلم مقصودی) که سابقه بازی در رقابت‌های جهانی و المپیک را دارند، بقیه ورزشکارانمان برای اولین بار است که در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند. بچه‌های ما مقابل بوکسور‌های دیگر کشور‌ها هیچ چیز کم ندارند و فقط کافی است خودشان را باور کنند.
استکی درباره کمبود‌های تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی نیز گفت: به هر حال ما برای حضور در رقابت‌های جهانی با کمبود‌های بسیار شدیدی مواجه هستیم. به نظر من اگر مسئولان ۱۰ درصد از زمانی که برای رشته‌های دیگر می‌گذارند را در بوکس صرف می‌کردند، قطعا شرایطمان خیلی بهتر این‌ها بود. از جمله کمبود‌های ما در مسابقات جهانی می‌توانم به نبود دکتر فیزیوتراپ اشاره کنم که به خاطر هزینه‌های سنگین در تیم ملی حضور ندارد. این در حالی است که من در مسابقات جهانی به وجود دکتر فیزیوتراپ کاملا نیاز دارم، اما متاسفانه به خاطر هزینه‌های سنگین نمی‌توانیم از او استفاده کنیم.
سرمربی تیم ملی بوکس تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در این مدت از لحاظ مالی کمک‌های خوبی داشته اند، اما همان طور که گفتم با مشکلات زیادی به رقابت‌های جهانی صربستان خواهیم رفت. در هر صورت امیدوارم با وجود کمبود‌ها بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم و با دست پر به کشور برگردیم.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار