دومین همکاری امین حیایی با سیاوش اسعدی/ «غریزه» در راه جشنواره فجر ۴۰

تصویربرداری فیلم سینمایی «غریزه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیاوش اسعدی ۱۱ مردادماه به پایان رسید و با پایان مراحل فنی این فیلم آمده حضور در جشنواره چهلم فیلم فجر می‌شود.

«غریزه» چهارمین ساخته سیاوش اسعدی است که ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در شهرستان منجیل کلید خورد و پس از چهار ماه فیلمبرداری، ۱۱ مردادماه در اطراف تهران به پایان راه رسید. «غریزه» یکی از پر هزینه‌ترین و پرلوکیشن‌ترین فیلم‌های بخش خصوصی سینمای ایران است که منجیل، رودبار، لوشان، قزوین، تاکستان و محمدشهر کرج از جمله لوکیشن‌های اصلی فیلم بودند. از نکات قابل توجه این فیلم، ساخت بخش عمده‌ای از دکور‌های فیلم بوده که در نقاط مختلفی ساخته شده‌اند.
تدوین فیلم سینمایی «غریزه» چهارمین ساخته سیاوش اسعدی که به صورت همزمان با فیلمبرداری آغاز شد اواسط مهرماه به پایان رسید، محمدرضا مویینی تدوینگر سینمای ایران است که تدوین سه فیلم قبلی اسعدی را نیز بر عهده داشته و می‌توان پس از یک دهه همکاری پیوسته مویینی را یک پای ثابت فیلم‌های اسعدی دانست.
«حوالی اتوبان»، «جیب بر خیابان جنوبی» و «درخونگاه» سه فیلم قبلی سیاوش اسدی جزء فیلم‌های برگزیده انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران بوده‌اند و در هنگام اکران با بازخورد بسیار خوب تماشاچیان سینما همراه بودند.

دومین همکاری امین حیایی با سیاوش اسعدی/ «غریزه» در راه جشنواره فجر ۴۰
سیاوش اسعدی پس از سال‌ها تولید و ساخت فیلم‌های کوتاه، فعالیت جدی خود را شروع کرد و او در سال ۱۳۸۷ وقتی ۲۵ ساله بود اولین فیلم سینمایی بلند خود را با عنوان «حوالی اتوبان» را کارگردانی کرد که به کارگردانی خودش و به نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی سید غلامرضا موسوی تولید شد. در فیلم «حوالی اتوبان» بازیگرانی نظیر گلچهره سجادیه، سید‌شهاب حسینی، بهناز جعفری، افسانه چهره‌آزاد، افشین سنگ‌چاپ، ملیحه نیکجومند و نورا هاشمی به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند. این فیلم در چهارمین دوره جشنواره منتقدان و نویسندگان سینمایی به عنوان فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان سینمای ایران انتخاب شد.
اسعدی در سال ۱۳۹۰ با حضور بازیگران باتجربه‌ای نظیر مصطفی زمانی، نورا هاشمی، امیر جعفری و لیلا بلوکات فیلمی با عنوان «جیب بر خیابان جنوبی» ساخت. «جیب بر خیابان جنوبی» فیلمنامه و روایت خوبی دارد فیلم خیلی سریع و ساده داستانش را روایت می‌کند و از اضافه‌گویی‌های بیهوده پرهیز کرده است.
در نهایت سیاوش اسعدی در سال ۱۳۹۶ به کارگردانی و نویسندگی خودش و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور فیلم سینمایی «درخونگاه» را ساخت که این فیلم در سال ۱۳۹۷در سی‌ و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. «درخونگاه» فیلمی اجتماعی است که در دهه شصت روایت می‌شود و از بازیگرانی که در آن ایفای نقش می‌کردند می‌توان به امین حیایی، ژاله صامتی، مهراوه شریفی‌نیا و محمود جعفری اشاره کرد. بازی امین حیایی و محمود جعفری در این فیلم مورد توجه و تحسین و مردم و منتقدان قرار گرفت و بسیاری این فیلم را شروع اوج بازیگری امین حیایی عنوان کردند.
فیلم‌های سیاوش اسعدی در دیالوگ‌نویسی، قاب‌بندی و میزانسن و ... شباهت زیادی به فیلم‌های مسعود کمیایی دارد و اسعدی به نوعی میراث‌دار کیمیایی است (به خصوص دو فیلم «حوالی اتوبان» و «درخونگاه»). اسعدی فیلم سینمایی «درخونگاه» را به این کارگردان پیشکسوت تقدیم کرده است. خود در این زمینه می‌گوید: من با کیمیایی عاشق سینما شدم و بار‌ها هم گفته‌ام درواقع کیمیایی عضوی از خانواده ماست تا یک فیلمساز. معتقدم دیالوگ باید سینمایی شود تا به ماندگاری برسد. من این سینما شدن دیالوگ را دوست دارم و کیمیایی به بهترین شکل این کار را انجام می‌دهد.
تازه‌ترین ساخته سیاوش اسعدی گفته می‌شود به طور کامل در بخش خصوصی تهیه و تولید شده که در صورت مهیا بودن شرایط در جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود. «غریزه» قصه‌ای عاشقانه است که در اواخر دهه ۴۰ خورشیدی روایت می‌شود.
«غریزه» در راه جشنواره چهلم فیلم فجر/دومین همکاری امین حیایی با کارگردان «درخونگاه»
امین حیایی، پانته‌آ پناهی‌ها، با حضور ژاله صامتی و با معرفی دو چهره جدید در نقش‌های اصلی فیلم که در آینده نزدیک از آن‌ها رونمایی خواهد شد، همچنین فرهاد شریفی، افشین سنگ چاپ، پردیس پورعابدینی، لادن ژاوه‌وند، با معرفی رضا کرد بازیگران «غریزه» هستند. این دومین همکاری امین حیایی با سیاوش اسعدی است. «درخونگاه» اولین همکاری این دو بود.
عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:
کارگردان: سیاوش اسعدی، فیلم‌نوشت: سیاوش اسعدی، نیما نادری، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، مدیر صدابرداری: امین میرشکاری، طراح دکور و لباس: مشکین مهرگان، طراح صحنه: مجید علی اسلام و مشکین مهرگان، طراح گریم: عباس عباسی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: آرش حسن‌پور و منصور وثوق، مدیر تدارکات: مهدی عباسی‌پور، مسئول پروتکل‌های بهداشتی: صدیقی (یحیی)، عکس: علی نیک‌رفتار، مدیر تولید: محمد یمینی، مجریان طرح: روزبه معینی و محمد یمینی، تهیه‌کننده: سیاوش اسعدی، محصول (خانه فیلم اَوستا).

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار