آموزش کچه دوزی روی لباس با راهنمای تصویری و مرحله به مرحله

در این مطلب آموزش کچه دوزی روی لباس را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با کمک این آموزش بتوانید در هنر کچه دوزی مهارت لازم را بدست آورید.

کچه دوزی از انواع هنرهای جدید و جالب است و برای انجام این هنر از قائده و الگوی خاصی استفاده نمی شود. در آموزش کچه دوزی از وسایل ساده ای استفاده می شود و شما می توانید با کمک کچه دوزی روی لباس های بافتنی و لباس های مجلسی و مانتو و کیف و … را به زیبایی تزیین کنید.
کچه دوزی از انواع هنرهای نزدیک به نمد دوزی می باشد با این تفاوت که در کچه دوزی با سوزن زدن الیاف های به هم تنیده و فشرده شده سر و کار دارید ولی در نمد دوزی با پارچه هایی سر و کار دارید که از الیاف ساخته شده اند همچنین تنوع رنگ و جنس الیاف کچه دوزی نسبت به نمد دوزی بیشتر است.
طرح کچه دوزی

آموزش کچه دوزی به صورت مرحله به مرحله

با کمک الیاف کچه می توانید روی لباس ها به خصوص لباس های بافتنی و پشمی را به زیبایی تزیین کنید همچنین می توانید از هنر کچه دوزی برای ساخت عروسک های مختلف استفاده کنید. در مطالب قبلی عثمان دوزی و چهل تکه دوزی را مشاهده کردید در این مطلب قصد داریم کچه دوزی روی لباس بافتنی را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان یاد دهیم.
مدل کچه دوزی زیبا


وسایل لازم برای کچه دوزی

  • سوزن کچه دوزی
  • فرچه کچه دوزی
  • الیاف کچه
  • لباس بافتنی
  • آب
  • صابون

مراحل کچه دوزی روی لباس بافتنی

در مرحله اول آموزش کچه دوزی ابتدا مقداری صابون را درون مقداری آب رنده کنید و بعد از حل شدن صابون در آب این محلول را درون اسپری آب فشان بریزید توجه داشته باشید که از محلول آب و صابون در کچه دوزی برای فشردن و اتصال الیاف به یکدیگر استفاده می شود.
مکان مورد نظر را برای انجام کچه دوزی روی لباس بافتنی مشخص کنید سپس در مورد ترتیب قرار گرفتن سایر عناصر کچه دوزی روی لباس تصمیم گیری کنید.
طرح قلب را روی مقوا در آورید و مقوا را در محل تعیین شده قرار دهید و با کمک دوخت و یا سوزن میخی طرح را به لباس متصل کنید.
مراحل کچه دوزی روی لباس بافتنی
فرچه کچه دوزی را از داخل لباس زیر دست های خود قرار دهید مقداری از الیاف را بردارید و در قسمتی که طرح را متصل کرده اید قرار دهید و مقداری از محلول آب و صابون را روی الیاف اسپری کنید و با کمک سوزن شروع به سوزن زدن روی الیاف کنید.
بعد از اینکه الیاف به صورت کامل به خورد لباس رفت بقیه قسمت های خالی طرح را به همین روش پر کنید. بعد از اینکه طرح قلب را به صورت کامل روی لباس انجام دادید الگو را بردارید و اگر الیاف اضافی روی طرح ایجاد شده مشاهده می کنید آن را با کمک قیچی چیده و طرح را مرتب کنید.
آموزش کچه دوزی
می توانید برای ایجاد طرح پرنده و گل روی لباس طرح مورد نظرتان را روی مقوا در آورید سپس الگو را به لباس وصل کنید و الیاف پشمی را درون کار قرار دهید و با کمک سوزن و اسپری آب و صابون الیاف را به راحتی به لباس متصل کنید.
مراحل کچه دوزی روی لباس بافتنی
در این مرحله از کچه دوزی برای ایجاد طرح گل های کوچک روی لباس می توانید الیاف را به شکل اشک درآورید و روی لباس قرار دهید سپس با کمک سوزن زدن الیاف را به خورد لباس دهید. می توانید برای پر کردن مرکز گل از الیاف با رنگ دیگری استفاده کنید و مقداری از الیاف را گلوله کنید و در مرکز گل قرار دهید.
کچه دوزی روی لباس های بافتنی طرح کچه دوزی

مدلهای کچه دوزی روی لباس و عروسک کچه ای

کچه دوزی از جمله هنر های جدید و در عین حال جذاب است که از قاعده و قانون و الگوی خاصی پیروی نمی کند، بلکه خلاقیت در آن حرف اول را می زند، از این رو با به کار گیری خلاقیت تان می توانید هنر های دستی زیبایی در این زمینه خلق کنید. کچه دوزی شباهت زیادی به نمد مالی دارد و در کچه دوزی از الیاف کچه به منظور ساخت سازه های کچه ای استفاده می کنند، حال ساختن کاردستی های کچه ای به دو شکل می تواند انجام گیرد، استفاده از سوزن های پیوسته و مستمر بر الیاف کچه به منظور درهم تنیدگی و شکل دادن به الیاف و روش دیگر، فشرده کردن و فرم دادن با مخلوطی از آب و صابون و فشرده سازی الیاف کچه می باشد.
تصاویر کچه دوزی
حال در روش سوزن زدن به الیاف کچه به منظور ساخت عروسک کچه ای کاربرد دارد و در روش دوم؛ اغلب برای کچه دوزی روی لباس و ساختن گلهای زیبا استفاده می شود. بنابراین در صورتی که علاقمند به هنر کچه دوزی هستید، در اینجا مدلهای متنوعی از لباس، کیف، شال کچه دوزی شده به همراه تصاویر عروسک های کچه ای بامزه و زیبا گردآوری کرده ایم که می توانید ببینید و الگو بگیرید.
جدیدترین مدلهای کچه دوزی مدل کچه دوزی زیبت انواع مدلهای کچه دوزی مدلی از کچه دوزی خلاقانه زیباترین مدل کچه دوزی آموزش کچه دوزی شال مدلی از کچه دوزی مدل شیک کچه دوزی آموزش کچه دوزی لباس مدل زیبای کچه دوزی مدل کچه دوزی آموزشی جذاب از کچه دوزی آموزشی زیبا از کچه دوزی مدلی از آموزش کچه دوزی
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار