خسروی: VAR تا ۵ سال آینده هم در ایران راه اندازی نمی‌شود

کارشناس داوری کشورمان در خصوص راه اندازی سیستم VAR در ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری توضیحاتی را بیان کرد.

خسروی: VAR تا ۵ سال آینده هم در ایران راه اندازی نمی‌شود
علی خسروی ، کارشناس داوری در خصوص راه اندازی سیستم VAR در کشورمان اظهار کرد: من مخالف راه اندازی سیستم VAR در کشورمان نیستم، اما چند سال پیش گفتم این سیستم تا ۱۰ سال دیگر در ایران راه اندازی نخواهد شد و حالا هم می‌گویم تا ۵ سال دیگر این سیستم راه اندازی نخواهد شد. قیمت خرید هر دستگاه این سیستم ۹۰ میلیارد تومان است و فکر نمی‌کنم باشگاه‌های ایرانی توان خرید این سیستم را داشته باشند و فدراسیون فوتبال نیز نمی‌تواند برای همه ورزشگاه‌ها این سیستم را خریداری کند.
او ادامه داد: فقط ۱۵ شرکت با فیفا در خصوص نصب و راه اندازی سیستم VAR قرارداد دارند و اگر کشورمان نتواند این سیستم را نصب کند با محرومیت از میزبانی بازی‌های تیم ملی مواجه نخواهد شد، چون که کشور ما و سوریه نمی‌توانند این سیستم را در کشورشان راه اندازی کنند و هدف اینفانتینو رئیس فیفا از راه اندازی این سیستم در ورزشگاه‌های جهان فقط یک تجارت بزرگ است.
خسروی بیان کرد: شرکت‌های از اصفهان و تبریز در خصوص راه اندازی سیستم VAR به فدراسیون مراجعه کردند و حتی جلسه آنلاینی را با مقامات فیفا برگزار کردند، اما کسی به آن‌ها توجه نکرد و شاید واردات سیستم خارجی منفعت بیشتری دارد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار