عربشاهی: کادرفنی پرسپولیس چیزی در چنته نداشت

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس به جای یک مهاجم با دو مهاجم بازی می‌کرد، الهلال نمی‌توانست به راحتی تدارک حمله ببیند.

عربشاهی: کادرفنی پرسپولیس چیزی در چنته نداشت
ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست تلخ پرسپولیس مقابل الهلال و ناکامی از صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: پرسپولیس به خودش باخت و نباید موضوع شکست را به گردن عربستانی‌ها بیندازیم و زمین و زمان را مقصر بدانیم. پرسپولیس زمان مناسبی برای تمرین داشت و حتی تأخیر در پرواز هم نمی‌تواند تأثیر زیادی روی عملکرد ضعیف تیم در بازی مقابل الهلال داشته باشد؛ به نظرم مشکلات مربوط به پرواز لطمه‌ای به روند آماده‌سازی پرسپولیس وارد نکرد.
وی ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس به اندازه ۵۰ درصد از کارایی و توانایی خودشان را هم نشان ندادند. بد باختیم؛ زیرا پرسپولیس در مالکیت و تصاحب توپ خیلی فاجعه بود و این نوع بازی برای تیمی در سطح پرسپولیس بسیار زشت است. بازیکنان اصلاً در حد و اندازه خودشان نبودند.
*پرسپولیس شانس آورد گل‌های بیشتری از الهلال نخورد
پیشکسوت پرسپولیس با انتقاد از ترکیب این تیم در بازی برابر الهلال گفت: ترکیب تیم نباید ۱-۳-۲-۴ چیده می‌شد، زیرا تیم‌های عربی عادت دارند بازیسازی خودشان را از خط دفاعی آغاز کنند. اگر پرسپولیس به جای یک مهاجم با دو مهاجم بازی می‌کرد، الهلال نمی‌توانست به راحتی تدارک حمله ببیند و به سرعت توپ را به خط دفاعی پرسپولیس برساند. کادر فنی الهلال به خوبی بازیکنان پرسپولیس را آنالیز کرده بود و مالکیت توپ از سوی عربستانی‌ها کاملاً نشان دهنده این شناخت بود.
وی با اشاره به عملکرد ضعیف کادرفنی پرسپولیس تصریح کرد: نباید مجری یک برنامه از عنوان مغز متفکر برای گل‌محمدی و مطهری استفاده می‌کرد، زیرا در طول بازی دیدیم که کادر فنی پرسپولیس چیزی در چنته نداشت و نتوانست با تغییراتش تیم را نجات دهد. از سوی دیگر بازیکنان پرسپولیس عصبی بودند و تمرکز کافی را نداشتند. پرسپولیس شانس آورد که گل‌های بیشتری نخورد.
*وقتی بازیکنی قرارداد میلیاردی می‌بندد باید تمام توانش را بگذارد
عربشاهی با انتقاد از خرید‌های جدید پرسپولیس گفت: بازیکنانی مانند رضا اسدی و فرشاد فرجی با عملکردشان نشان دادند در سطح پرسپولیس نیستند و کاملاً جای خالی کنعانی‌زادگان و نوراللهی دیده می‌شد. واقعاً برایم جالب است چرا وقتی بازیکنانی مانند مهدی عبدی و حامد پاکدل روی نیمکت هستند، پرسپولیس با یک مهاجم بازی کرد. کاملاً مشهود بود که پرسپولیس با تعداد نفرات کمی حمله می‌کرد و در مقابل الهلال با نفرات زیاد و حضور بازیکنانی مانند مارگا، پریرا، گومیس، سلمان فرج و سالم الدوساری در محوطه جریمه پرسپولیس حمله می‌کرد.
پیشکسوت پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: من هم قبول دارم که فوتبال ایران مبتنی بر غیرت است و خیلی جا‌ها همین تعصب و غیرت به کمکمان آمده است؛ پس وقتی بازیکنی قرارداد میلیاردی می‌بندد لااقل باید در بازی‌های مهم که جنبه ملی دارند با تمام توانش را بگذارد، اما متاسفانه شاهد چنین چیزی در بازی اخیر نبودیم. امیدوارم پرسپولیس از این شکست درس عبرت بگیرد و بتواند با قدرت لیگ برتر را آغاز کند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار