آیا افراد واکسینه شده نیز ناقل بیماری کووید-۱۹ هستند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده کمتر از دیگران می‌توانند بیماری کووید-۱۹ را به افراد سالم انتقال دهند.

آیا افراد واکسینه شده نیز ناقل بیماری کووید-۱۹ هستند؟

گروهی از پژوهشگران چندین مطالعه انجام شده در زمینه انتقال ویروس کرونا از افراد واکسینه شده به دیگران را مورد ارزیابی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که احتمال انتقال بیماری از افراد واکسینه شده بسیار کم است. پیش از این محققان اعلام کرده بودند که ممکن است بیماری کووید -۱۹ از افراد واکسینه شده به دیگران منتقل شود، اما با انجام مطالعات بیشتر و افزایش تعداد افراد واکسینه شده مشخص شد که انتقال بیماری از این گروه از افراد کمتر از میزانی است که پیش از این تصور می‌شد.

به گفته محققان با وجود اینکه ممکن است افراد واکسینه شده به عفونت دستیابی به موفقیت مبتلا شوند و علائم بیماری کووید -۱۹ را تجربه کنند، اما به دلیل دریافت واکسن کرونا بار ویروسی موجود در بدن آن‌ها کمتر از دیگر بیماران است؛ بنابراین احتمال انتقال ویروس از آن‌ها به افراد سالم نیز کمتر است. واکسیناسیون علاوه بر اینکه خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، باعث کم شدن خطر انتقال بیماری و شیوع ویروس کرونا نیز می‌شود.

محققان معتقدند در صورتی که افراد در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شده باشند، احتمال انتقال بیماری و شیوع ویروس در میان افراد جامعه کاهش پیدا می‌کند. زمانی که آنتی بادی تولید شده در بدن آن‌ها با گذر زمان کاهش پیدا کند، احتمال شیوع بیماری نیز بیشتر می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار