افتتاح نخستین سینمای کودک اصفهان

مدیرمنطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته سینما بهمن در این منطقه افتتاح شد و در سال جاری نیز نخستین سینمای کودک شهر را در منطقه ۱۵ افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، مسعود قاسمی صبح امروز-سه شنبه پنج آذرماه ۹۸- در چهل و سومین نشست از سلسله نشست‌های « سه شنبه‌ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید» اظهار کرد: در سال جاری در سالروز تولد سلمان فارسی نماد این شخصیت برجسته در میدان بزرگ خوراسگان نصب شد و درصدد هستیم نماد شهدای غواص را نیز تا ۲۲ بهمن ماه امسال مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی با تبریک سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خصوص سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، به ارائه گزارشی از مختصات و ویژگی‌های منطقه ۱۵ پرداخت و گفت: این منطقه با وسعت شش هزار و ۸۹۶ هکتار در شرق اصفهان واقع شده که یک هزار و ۷۱۸ هکتار در محدوده و بالغ بر پنج هزار و صد هکتار آن در حریم قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این منطقه تنها برای یک چهارم مساحت منطقه می‌توانیم پروانه ساختمانی صادر کنیم و سایر مساحت منطقه را حفظ و حراست کنیم.

وی با اشاره به مساحت بافت فرسوده منطقه ۱۵ گفت: این منطقه ۱۴۱ هکتار بافت فرسوده دارد که ۹درصد مساحت منطقه را شامل می‌شود.

قاسمی ادامه داد: شش درصد بافت فرسوده شهر اصفهان در منطقه ۱۵ قرار دارد که باتوجه به اینکه ۱۱ محله الحاقی در محدوده بافت فرسود لحاظ نشده، پروژه‌ای با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تعریف کرده‌ایم تا محله‌های الحاقی به بافت فرسوده افزوده شود و ساکنان آن بتوانند از مزایای آن استفاده کنند که در صورت تحقق این مهم مساحت بافت فرسوده منطقه نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این منطقه ۲۳ محله دارد که ۱۱ مورد آن الحاقی است، افزود: یکی از مهم‌ترین معضلات محله‌های الحاقی راه‌های متصل به این محله‌ها است که در حریم واقع شده و شهرداری نمی‌تواند در این راه‌ها به صورت مستقل اقدامی انجام دهد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین معضلات محور خاتون آباد است که یک تقاطع با محله‌های اندوان دارد و تاکنون در این جاده چندین تصادف رخ داده است که برای رفع نواقص آن از دو سال گذشته پیگیری‌های زیادی برای اصلاح هندسی آن انجام شده است.

وی افزود: این منطقه ۱۲۵ هزارنفر جمعیت دارد که پرجمعیت ترین محله آن «سفلی» با ۱۴ هزار جمعیت و کم جمعیت‌ترین محله های منطقه ۱۵ «محله دهنو» با ۴۰۰ نفر جمعیت است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار