کشف پرونده بزرگ قاچاق سوخت

پرونده بزرگ قاچاق سوخت به ارزش بیش از ۱۷ میلیون و ۲۷۷ هزار دلار در گمرک اصفهان کشف شد.

ه گزارش خبرگزاری صداوسیما،؛مدیرکل گمرکات استان اصفهان امروز در نشست خبری با بیان اینکه این پرونده ، نتیجه بررسی ۱۰۰ فقره اظهارنامه واحد به ظاهر تولیدی صادرکننده هیدرو کربن سبک و سنگین دراصفهان از پارسال تاکنون است گفت: نتایج آزمون های این تعداد اظهارنامه ها که هم اکنون اعلام شده حاکی از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد مشابهت محموله های صادراتی با بنزین،نفت سفید و گازوئیل بوده است.
رسول کوهستانی پزوه میزان کشف سوخت این میزان اظهارنامه در این پرونده قاچاق کشف شده توسط گمرک اصفهان را شامل بیش از ۱۹ میلیون و ۳۵ هزار کیلوگرم به ارزش افزون بر ۱۱ میلیون و ۸۲ هزار دلار، بیش از ۶ میلیون و ۲۰۶ هزار کیلوگرم بنزین به ارزش حدود سه میلیون و ۸۳۶ هزار دلار و حدود چهار میلیون و ۳۰۵ کیلوگرم نفت گاز به ارزش بیش از دو میلیون و ۳۵۸ هزار دلار (در مجموع معادل بیش از هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال) اعلام کرد.
وی اضافه کرد:آخرین محموله این شرکت شامل ۲۲ تانکر،مهر قبل از خروج کالا از کشور توقیف که نتایج آزمون حاکی از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد مشابهت محموله های صادراتی با بنزین و نفت سفید بوده و محموله تحویل شرکت ملی نفت شده است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان در ادامه به بیان جزئیات پرونده قاچاق کشف شده توسط گمرک اصفهان پرداخت و گفت:این شرکت به ظاهر تولیدی با اخذ مجوزهای قانونی از سال ۱۳۹۵ با ۶۶ فقره اظهارنامه شروع به صادرات مشتقات نفتی با عنوان هیدروکربن سبک و سنگین کرده ودر سال ۱۳۹۶ از ۱۲۱ فقره اظهارنامه صادراتی ،برای ۱۴ فقره مشمول پرداخت مابه التفاوت آن شده است.
کوهستانی پزوه افزود:پارسال ۱۴۳ فقره و امسال هم ۵۲ فقره اظهارنامه صادراتی (مجموع ۱۹۵فقره)با عنوان هیدرو کربن سبک و سنگین داشته که فقط ۴۱ فقره آن بدون مشکل اعلام شده است.
وی ادامه داد:از ۱۵۴ فقره اظهارنامه مشکل دار تاکنون ،نتایج۱۰۰ فقره اظهارنامه حاکی از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد مشابهت محموله های صادراتی با بنزین،نفت سفید و گازوئیل بوده و پاسخ آزمون بقیه اظهارنامه ها هنوز اعلام نشده است.
وی اضافه کرد: این پرونده قاچاق تشکیل شده به علت سازمان یافته بودن قاچاق فرآورده های نفتی آن به دادسرا ارسال شده است.
کوهستانی پزوه گفت:با توجه به متفاوت بودن زمان اظهار نامه های صادراتی و تأخیر در اعلام نتایج آزمون توسط آزمایشگاه های مجاز، هم اکنون این پرونده بزرگ قاچاق در قالب پرونده های هر اظهار نامه به طور مجزا تشکیل و به دادسرا ارسال شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار