کاهش 46 درصدی حوادث در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 46 درصد حوادث استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و این به دلیل تلاش آتش‌نشانان بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، منصور شیشه‌فروش عصر امروز در نشست مدیرعاملان آتش‌نشانی استان اصفهان به میزبانی آتش‌نشانی شهرضا با اشاره به این‌که قانون جدید مدیریت بحران تصویب شد، اظهار داشت: قانون شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها برای این است که بدانیم یک هماهنگی برای توسعه پایدار کشور نیاز است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که آتش‌نشانی یک شغل بی‌بدیل است، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری 46 درصد حوادث استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و این به دلیل تلاش آتش‌نشانان بوده است.
وی با بیان این‌که نیروهای امدادی با حضور در صحنه آرامش را به مردم منتقل می‌کنند، گفت: در سیل اخیر آتش‌نشانی اصفهان و شهرداری‌ها به شهرهای سیل‌زده کشور رفتند و بسیار خوش درخشیدند.
شیشه‌فروش با بیان این‌که در کشور زیر لوای فرماندهی واحد هستیم، بیان کرد: فرق مدیریت بحران کشورمان با خارج این است که زمانی که رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کنند، همه یکباره به صورت خودجوش برای کمک به سیل‌زدگان کمک می‌کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بازسازی 12 هزار واحد مسکونی در سرپل ذهاب توسط استان اصفهان تصریح کرد: زمان محدود است و این مسؤولیت‌ها را از ما می‌گیرند بنابراین برای نجات جان مردم باید کار کرد.
وی با بیان این‌که مدیرعاملان سازمان‌های آتش‌نشانی استان اصفهان کمبود تجهیزات را با اولویت مشخص کنند و به سازمان مدیریت بحران اعلام کنند، خاطرنشان کرد: بعد از حادثه پلاسکو شورای عالی شهرسازی و معماری دستور داد که کارگروه شناسایی ساختمان‌های فرسوده تشکیل شود تا ایمنی این ساختمان‌ها بررسی شود این کارگروه در استان اصفهان تشکیل شد.
به گزارش فارس، در این مراسم ابراهیم علی‌اکبری از سوی شهرداری شهرضا به سمت سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرضا منصوب شد و از خدمات مجتبی فخاری مدیرعامل سابق این سازمان تجلیل به عمل آمد، وی در حکمی از سوی شهردار شهرضا به سمت معاون اداری و مالی شهرداری شهرضا و رئیس هیأت مدیره سازمان آتش‌نشانی شهرضا منصوب شد، همچنین در این مراسم از خدمات غلام‌حسین جعفری رئیس هیأت مدیره سابق سازمان آتش‌نشانی تقدیر شد.
این مراسم با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شهرضا و مدیران سازمان آتش‌نشانی‌های استان اصفهان در محل آتش‌نشانی شهرضا برگزار شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار