بنیاد ملی نخبگان جایزه‌ تحصیلی به دانشجویان برتر اعطا می کند

بنیاد ملّی نخبگان بر اساس آیین‌نامه 'اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر' تسهیلات ویژه‌ای را در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فنّاوری و فرهنگ اعطا می کند.

بنیاد ملی نخبگان جایزه‌ تحصیلی به دانشجویان برتر اعطا می کند

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از بنیاد نخبگان استان اصفهان، این تسهیلات در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فنّاوری و فرهنگ شامل موارد متعددی از قبیل راتبه دانشجویی (بورس)، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار پژوهش‌یاری، اعتبار فن‌یاری، اعتبار توانمندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی و اعتبار توانمندی کارآفرینی به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌ شود.
بر این اساس، دانشجویان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی همۀ رشته‌ها و دوره‌های تخصص و فوق‌ تخصص رشته‌های علوم پزشکی که در هر یک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، می‌توانند از این جوایز بهره‌مند شوند.
متقاضیان برای بهره‌مندی از این جوایز باید دارای دست‌کم یکی از ویژگی‌های زیر و حائز بیشترین امتیاز از فعالیت‌های نخبگانی باشند:
الف- کسب مدال طلا، نقره یا برنز در المپیادهای دانش‌آموزی ملّی و جهانی.
ب- کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور (رتبه‌های کشوری زیر یکهزار ورود به دوره کارشناسی یا دکترای حرفه‌ای و رتبه‌های زیر 50 در دوره کارشناسی ارشد).
ج- کسب رتبه اول تا سوم در المپیادهای ملّی دانشجویی.
د- کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری علوم پزشکی کشور اعم از آزمون‌های جامع علوم پایه، پیش‌کارورزی، دستیاری در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی.
ه- کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه.
و- کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری.
ز- برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی، پژوهشی و فنّاورانه مورد تأیید بنیاد نخبگان.
ح- برگزیدگان هنری، ادبی یا قرآنی (بر اساس مقررات بنیاد).
ط- برگزیده شدن در مسابقه‌های ملی و جهانی مهارت.
ی- ثبت اختراع برگزیده بر اساس آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده.
همچنین دانشجویان باید حدنصاب مورد تأیید بنیاد را از فعالیت‌های نخبگانی (شامل فعالیت­های فنّاورانه، پژوهشی و آموزشی) به‌دست آورند و دارای بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان باشند.
از جمله مصادیق فعالیت‌های نخبگانی دارای امتیاز، موفقیت‌های علمی در دانشگاه، کسب رتبه برتر در آزمون‌های علمی ، برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی، پژوهشی و فنّاورانه مورد تأیید بنیاد و برگزیده شدن در جشنواره‌های معتبر ادبی و هنری یا فعالیت‌های‌قرآنی مورد تأیید بنیاد است.
فرصت نهایی برای تکمیل پرونده و ارائه درخواست، ششم شهریور ماه سالجاری است.
دانشجویان متقاضی برای برخورداری از جایزه های تحصیلی به سامانه اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان به نشانی soraya.bmn.ir مراجعه کنند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار