گردشگری محور توسعه اصفهان قرار گیرد

دبیر انجمن دوستداران اصفهان گفت: توسعه این استان باید با برنامه ریزی حول محور گردشگری پیش برود و همه باور داشته باشند که این راهبرد مهم اجرایی شود.

سیروس شفقی روز پنجشنبه در دهمین همایش نکوداشت اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی افزود: معتقدیم که جاذبه‌های سرشار میراث طبیعی و فرهنگی شهر اصفهان و دیگر شهرها و روستاهای تاریخی این استان، بزرگترین سرمایه مردم استان برای توسعه است.
وی بیان کرد: گفت‌ و گو درباره مسائل شهر اصفهان و ایجاد یک افق باز بسیار ضروری است که اکنون این مهم به همت مدیریت شهری پدید آمده است.
وی تصریح کرد: هدف از تشکیل انجمن دوستداران اصفهان با شعار راهبردی "اصفهان برای همه، برای همیشه" فعالیت در زمینه شناخت اصفهان دیروز و امروز به منظور طرح چشم انداز آینده، تلاش برای ارتقا همه جانبه اصفهان در بستر زیست بوم اصفهان و تدارک شرایط لازم و کافی برای نیل به جایگاه واقعی تاریخی- فرهنگی اصفهان در سطح ملی و فراملی است.
دبیر انجمن دوستداران اصفهان بیان کرد: همچنین شناسایی، معرفی و حمایت از استعدادهای موجود در عرصه‌های مادی و معنوی، تشویق و حمایت از فعالیت‌های ماندگار و اصولی در عرصه‌های مطالعاتی، برنامه‌ریزی و طراحی در زمینه‌های معماری، شهرسازی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مشارکت در امور عمومی که به نحوی در بهبود شرایط موجود و آتی شهر اصفهان مفید وموثر باشد از جمله دیگر اهداف تشکیل این انجمن است.
شفقی اظهارداشت: خود را موظف می‌دانیم تا با برنامه‌ریزی همه جانبه ومعرفی این جاذبه‌ها به گردشگران داخلی و خارجی، توسعه این استان رادر محور گردشگری پیش ببریم و باور داشته باشیم که گردشگری محور توسعه استان اصفهان است.
وی افزود: گردشگران جهانی به جز میراث فرهنگی به صنایع دستی هر شهر و کشور نیز توجه دارند. خوشبختانه در این سال‌ها اصفهان به عنوان یکی از کانون‌های مهم صنایع دستی جهان از یونسکو به ثبت رسید.
دبیر انجمن دوستداران اصفهان خاطرنشان کرد: این انجمن در مقابل حرکات ناپخته و نارسایی‌های شهری هرگز محافظه کارانه عمل نمی‌کند و آگاهانه مشکلات را به اطلاع مدیران شهری به ویژه استانداران وشهرداران رسانده است.
وی ابراز امیدواری کرد این گردهمایی دوستداران اصفهان وحامیان این شهر زیبا، انگیزه‌ای برای برگزاری مجامع تخصصی دیگری از این نوع بوده و دستاوردهای این همایش، تجربه موفقی در نشر فرهنگ و شناخت تمدن جهان اسلام باشد.
هدف از برگزاری دهمین همایش نکوداشت اصفهان تبادل اطلاعات درباره مسائل مختلف شهر است.
عضو انجمن دوستداران اصفهان در حاشیه برگزاری دهمین همایش نکوداشت اصفهان در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: هدف از برگزاری این همایش تبادل اطلاعات درباره مسائل مختلف شهر است و اینکه تازه‌هایی از حوزه اصفهان شناسی مانند میراث پدیا به دوستداران اصفهان معرفی شود.
شاهین سپنتا گفت: دهمین همایش نکوداشت اصفهان امروز برگزار می‌شود و برنامه‌هایی از جمله رونمایی فیلم افسانه اصفهان و معرفی دانشنامه آزاد ایران زمین یا میراث پدیا و بزرگداشت سرآمدان اصفهان و سازمان‌های مردم نهاد برگزیده است.
وی با اشاره به تقدیر از هفت سرآمد اصفهان در این همایش گفت: محمد صیرفیان، خسرو احتشامی، کیقباد بذرافشان، مهدی مقدری، فصلنامه زنده‌رود، انجمن مثنوی پژوهان، گروه دوستداران زاینده‌رود از جمله سرآمدان مورد تقدیر هستند.
سپنتا خاطرنشان کرد: نشست دوم این همایش در بعدازظهر امروز با موضوع بهبود حکمرانی آب در حوزه زاینده‌رود با سخنرانی دکتر یوسفی و میزگرد چشم انداز چهارباغ با محوریت دیروز، امروز و فردا با حضور مهندس درویش و بهروز ملبوس باف و محمد مسعود برگزار خواهد شد.
یکم تا هفتم آذرماه به عنوان هفته اصفهان و یکم آذرماه به عنوان روز اصفهان نامگذاری شده است.
منبع ایرنا

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار