اصفهانی‌ها، «پایه خنده» دومین جشنواره استعداد یابی استندآپ کمدی شدند

اختتامیه دومین جشنواره استعداد یابی استندآپ کمدی با عنوان «پایه خنده» به صورت ملی در دو شب پیاپی در سالن پیروزی برگزار شد تا نفرات اول تا سوم مشخص شده و مرد سال خنده ایران هم یک اصفهانی باشد.

اصفهانی‌ها، «پایه خنده» دومین جشنواره استعداد یابی استندآپ کمدی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از شروع استند آپ کمدی به صورت حرفه‌ای در کشور، زمان زیادی نمی‌گذرد، اگرچه این سبک از کمدی در غرب سابقه‌ای طولانی داشته است اما در ایران هم با نام‌های مختلفی چون خاطره‌گویی و نقالی به روشی دیگر سال‌های زیادی اجرا شده است.

برنامه پرمخاطب خندوانه سال گذشته با برگزاری مسابقه «خنداننده برتر» توانست این سبک از کمدی را بیش از پیش رونق بخشد و سبب شد تا سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان هم به برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی استند آپ کمدی با عنوان «پایه خنده» اقدام کند که کشف ستاره‌ها و استعدادهای درخشانی را در این حوزه رقم زد.

امسال هم دومین دوره این جشنواره به صورت ملی برگزار شد که از بین تعداد بسیاری از داوطلبان که فیلم اجراهای خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند، 100 نفر به مرحله اجرای زنده برای مخاطبان حاضر در کتابخانه مرکزی اصفهان راه یافتند و از این تعداد 15 نفر به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.

داوری این جشنواره به عهده کمدین‌های مطرح کشوری چون امیر کربلایی‌زاده و الیکا عبدالرزاقی و طنز پردازانی چون اسماعیل امینی و رضا ساکی بود که اجرای 100 شرکت‌کننده این جشنواره را با رعایت پارامترهای مختلفی قضاوت کردند.

دومین دوره جشنواره استعداد یابی « پایه خنده» دو پدیده نوجوان هم داشت که به صورت ویژه به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند؛ اختتامیه این دوره از جشنواره در دو شب پیاپی برگزار شد تا نفرات اول تا سوم مشخص شوند و مرد سال خنده ایران هم انتخاب شود.

در شب نخست این جشنواره که پنجشنبه در سالن پیروزی و با استقبال پر شور مردم برگزار شد، 15 نفر از برگزیدگان به اجرای برنامه پرداختند و منتظر اعلام نتایج بودند، شامگاه جمعه هم از بین این افراد 5 نفر انتخاب شدند تا بار دیگر اجرای خود را برای کسب عناوین برتر جشنواره در معرض قضاوت داوران قرار دهند.

امیر کربلایی‌زاده عضو هیأت داوران این جشنواره در ابتدا شروع دومین شب از اختتامیه این جشنواره یادآور شد: در ابتدا قرار بود 3 نفر به مرحله پایانی راه پیدا کنند ولی با توجه به اختلاف اندک امتیازات شرکت‌کنندگان تصمیم گرفتیم تا 5 نفر را برای راه یابی به مرحله نهایی انتخاب کنیم تا در نهایت سه مقام برگزیده داشته باشیم.


5 نفر راه یافته به مرحله نهایی استندآپ‌های خود را بدون وقفه و پشت سر هم با موضوعاتی چون قصه‌های زمان کودکی، تفاوت والدین در مباحث مختلف و پذیرایی اصفهانی‌ها از مهمان، روش‌های مختلف رفتار با کودکان و حالات مختلف افراد در نشستن اجرا کردند که با تشویق حضار همراه شد، سپس داوران برای رسیدن به ارزیابی نهایی مشورت کردند و نتایج بعد از اجرای دو تن از برگزیدگان دوره اول یعنی محمد مختارزاده و جواد مدنی اعلام شد.

در ابتدا از 10 نفری که به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته بودند با اهدای لوح و تقدیرنامه و هدیه‌ای تقدیر به عمل آمد، سید محسن هاشمی، طارا علی اکبری، سلیمان سلطانی، مهران کشاورز، نیلوفر ناظری، علی رحمانی، پویا رحیمی، ابوالفضل قبادی نژاد و فاطمه امید الله از جمله این افراد بودند.

سپس از دو پدیده نوجوان دومین جشنواره استعداد یابی «پایه خنده» انسیه شفیعی 12 ساله و امیرحسین رضوانی14 ساله به صورت ویژه تجلیل و لوح یادبود و مبلغ 500 هزار تومان هم به آن‌ها اهدا شد.

در ادامه از پویا رحیمی به عنوان نفر برگزیده تقدیر به عمل آمد و مقام سوم دومین دوره این جشنواره به صورت مشترک به توماج دشتی و مهسا آقادادی تعلق گرفت و با اهدای مبلغ 1 میلیون تومان از آن‌ها تجلیل شد.

مهران داموری با دریافت مبلغ 2 میلیون تومان نفر دوم این جشنواره شد و امید امامی فر با دریافت مبلغ 3 میلیون تومان به عنوان نفر اول دومین جشنواره استعداد یابی «پایه خنده» و به عنوان مرد سال خنده ایران معرفی شد.

در پایان مراسم با اصرار مخاطبان حاضر در سالن پیروزی امیر کربلایی‌زاده از داوران این جشنواره به اجرای استند آپ پرداخت که با استقبال و خنده‌های بی امان حضار همراه شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار