سوال از وزیر، بالاترین قدرت نظارتی نمایندگان مجلس به شمار می آید

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت:  در گذشته نمایندگان مجلس رای می دادند که آیا سوال از وزیر وارد است یا خیر که با استناد به قانون این مسئله اشتباه بود چراکه قضاوت کننده باید به پاسخ رای دهد و برهمین اساس آئین نامه اصلاح شد که این مسئله کار را  برای وزرا سختتر کرد.

محسن کوهکن در نشست با شهردار و اعضاء شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به پیگیری روند بهره برداری از شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر اظهار کرد: در گذشته خیابان امام خمینی (ره) برای فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل استان اصفهان انتخاب شده بود اما با توسعه شهر و تردد بالای خودروها شهرداری به این نتیجه رسید که این منطقه دیگر تحمل بار سنگین ترافیکی را نداشته و باید برای حل این معضل چاره اندیشی کرد.
وی افزود: پس از بررسی های فراوان و بررسی زوایای مختلف تصمیم برآن شد قسمتی از اراضی زرین‌شهر برای احداث شهرک حمل‌ونقل اختصاص یابد و در نهایت نیز کلنگ آن در چندین سال قبل بر زمین زده شد.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان لنجان از لحاظ استقرار صنایع بزرگ مادر،راه های مواصلاتی و... این پروژه به صورت مشارکتی بین شهرداری زرین شهر و سرمایه گذاران بخش خصوصی که همان فعالان حوزه حمل‌ونقل استان بود آغاز شد.
وی ادامه داد: طی گذشت زمان و در دوره چهارم مدیریت شهری زرین شهر به این نتیجه دست یافت که قرارداد شهرک یکطرفه بوده و منافع شهر و شهرداری در آن دیده نشده و برهمین اساس بررسی وضعیت قرارداد شهرک حمل‌ونقل کالای زرین‌شهر به قوه قضاییه سپرده شد.
کوهکن با اشاره به توقف پنج ساله فعالیت عمرانی شهرک حمل ونقل کالای زرین شهر گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری در دوره پنجم برای حل مشکل شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر یکی از اولویت‌های کاری بنده نیز پیگیری و حل مشکل این پروژه با سیاست برد -برد برای طرفین قرارداد مشارکت تعریف شد چراکه این مهم به یک مطالبه مردمی مبدل شده بود.
وی اضافه کرد: با حل اختلافات به وجود آمده و انعقاد قرارداد جدید متاسفانه مخالفان اجرای پروژه مجددا فعالیت های خود را آغاز کرده و یکی از همکاران محترم بنده در مجلس که مخالفان انتقال بخشی از شهرک حمل و نقل به زرین‌شهر بود نیز با انان همراه شد.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد برنامه‌ریزی کرده بودند اساسنامه شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل اصفهان را تحت این عنوان که افرادی که دو نوبت در هیئت‌مدیره حضور داشته اند حق داوطلب شدن در انتخابات را ندارند و این مسئله نیز حرکتی حساب شده برای حذف برخی افراد در هیئت‌مدیره بود.
وی خاطرنشان کرد: مسئله اصلاح اساسنامه از طریق وزارت کار پیگیری و درنهایت غیرقانونی بودن تغییر اساسنامه مشخص و این مسئله منتفی شد.
کوهکن افزود: برخی افراد برای رسیدن به اهداف خود اختلافات شهرستانی را علت اصلی عدم راه‌اندازی شهرک حمل‌ونقل کالای زرین‌شهر بیان می‌کنند و باید گفت هیچ اختلافی در شهرستان لنجان وجود ندارد و مسئولان ارشد شهرستان، مدیریت شهری و کامیونداران متفق القول به دنبال راه‌اندازی این شهرک و اعلام بار در آن هستند.
وی تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان لنجان در پاسخ سوال خبرنگاران شهرستان در خصوص آخرین وضعیت شهرک حمل‌ونقل کالای زرین‌شهر مطرح کرده بودند در گذشته بازدیدی از این شهرک داشته اند و افتتاحی صورت نگرفته است.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنین پاسخی باعث تعجب بسیاری از مردم و مسئولان شد چراکه در هیچ جای دنیا برای بازدید روبان پاره نمی کنند!و با توجه به اینکه حضور وزیر راه و شهرسازی در چنین پروژه ای به دلیل آن بود که در مرکز استان کسانی که قصد داشتند این پروژه به بهره برداری نرسد بدانند چنین مسئله رخ نخواهد داد اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه بی اعتنایی و عدم توجه به اجرای قانون و تعهدات سبب سوال از وزیر می شود،گفت: طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی در مسیر همراهی با شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر بوده و با توجه به اینکه هیچگونه پاسخ و ادله ای قانونی برای عدم بهره برداری از شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر و اعلام بار در این مجموعه وجود ندارد به دنبال رفع موانعی که برخی افراد در استان به دنبال ایجاد ان هستند برخواستیم.
کوهکن اضافه کرد: به دلیل صحبت های انجام شده در استان به این جمع بندی رسیدم که تنها راه برخورد با افرادی که در استان اصفهان در برابر بهره برداری و انتقال بخشی از سالن اعلام بار به شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر ایستاده اند و همچنین پاسخ غیر منطقی وزیر محترم راه و شهرسازی درخصوص وضعیت شهرک، در سوال از وزیر است و این مسئله نیز انجام شده است و پیگیر موضوع هستم.
وی با بیان اینکه قبلا سوال از وزیر ضمانت اجرایی نداشت اما امروز بالاترین قدرت نظارتی نمایندگان مجلس به شمار می آید، عنوان کرد: در گذشته نمایندگان مجلس رای می دادند که آیا سوال از وزیر وارد است یا خیر که با استناد به قانون این مسئله اشتباه بود چراکه قضاوت کننده باید به پاسخ رای دهد و برهمین اساس آئین نامه اصلاح شد که این مسئله کار را برای وزرا سختتر کرد.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی در مجلس رای گیری انجام می شود 1+50 نماینده باید رای دهند که از پاسخ وزیر قانع کننده بوده است و چنانچه دو سوال در مجلس قانع کننده نباشد وزیر در مسیر استیضاح قرار خواهد گرفت.
وی متذکر شد: اگر آقایان در اسرع وقت در ارتباط با اعلام بار در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر اقدام لازم را انجام ندهند مطمئن باشند مسئله را به حمایت مردمی خواهیم کشید و درنهایت نیز آنان باید پاسخگو باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار