۲ هزار متر مربع از مزارع گندم و جو کشاورزان مبارکه در آتش سوخت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه گفت: ۲ هزار متر مربع از مزارع گندم و جو کشاورزان صحرای دشتچه،حدفاصل ایستگاه آتشنشانی و سرارود مبارکه بر اثر روشن کردن آتش و سوزاندن پسماندهای جو و گندم در آتش سوخت.

۲ هزار متر مربع از مزارع گندم و جو کشاورزان مبارکه در آتش سوخت

کیومرث مختاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه افزود: در پی اعلام وقوع این آتش‌سوزی به مرکز ۱۲۵ نیروهای آتش‌نشانی شهرداری مبارکه در مدت کوتاهی (یک دقیقه) به محل حادثه اعزام و با تلاش این نیروها از گسترش و سرایت آتش به مزارع هم‌جوار جلوگیری شد.

وی گفت: با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی و کمک های مردمی، از سرایت آتش به سایر مزارع جلوگیری و پس از مدت کوتاهی آتش مهار شد.

مختاری با بیان اینکه بی احتیاطی یکی از کشاورزان منطقه و نیز وزش باد ضعیف باعث وقوع این حادثه شده بود اظهار کرد: در صورت عدم اطلاع رسانی به موقع کشاورزان و عدم حضور به موقع نیروهای سازمان آتش نشانی فاجعه ای عظیم محصولات کشاورزی این منطقه را با تهدید جدی مواجه کرده بود.

وی با بیان اینکه مردم و کشاورزان باید موارد ایمنی را رعایت کنند و از آتش زدن مزارع جلوگیری کنند، اظهار داشت: میزان خسارات ناشی از این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است.
مختاری اضافه کرد : کشاوزران باید از روشن کردن آتش و انداختن ته سیگار روشن در اطراف مزارع و همچنین از آتش زدن بقایای پس از برداشت گندم و جو خودداری کنند
وی عنوان کرد: هرساله کشتزارهای گندم و جو قبل و بعد از برداشت دچار آتش‌سوزی می‌شود که خسارت مالی فراوانی را به کشاورزان و اقتصاد جامعه وارد می‌کند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار