حضور در کویر مرنجاب ممنوع شد

رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی به واسطه ورود سامانه بارشی گفت: گردشگران از حضور در کویر مرنجاب خودداری کنند.

حضور در کویر مرنجاب ممنوع شد

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر امروز تا اواخر روز شنبه در منطقه کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: اوج این بارش‌ها اواخر روز پنجشنبه و اوایل روز جمعه بوده و این بارش‌ها به صورت رگباری است.
وی با بیان اینکه این بارش ها در مناطق کوهستانی به صورت برف و باران و در مناطق دشتی به صورت باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: این سیستم همراه با کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا همراه است و در مناطق کوهستانی نیز دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد دور از انتظار نیست.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان ضمن اشاره به آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده و سیلابی شدن مسیل‌ها با توجه به بارندگی پیش رو ابراز داشت: با توجه به این شرایط امکان اختلال تردد در محورهای مواصلاتی وجود دارد و از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم به منظور کاهش خسارت پیش‌بینی شود.
وی ضمن تاکید بر رعایت احتیاط در هنگام عبور از مناطق مد نظر و به همراه داشتن تجهیزات لازم گفت: مناطق گردشگری مرنجاب نیز از این سیستم بهره‌مند می‌شوند و از این رو باعث لغزندگی جاده، آبگرفتگی مسیل و اختلال در مسیر تردد کویر شوند و توصیه می‌شود به ویژه در روز پنجشنبه و جمعه تورلیدرها از حضور گردشگر در این منطقه خودداری کنند.
ارغوانی ضمن اشاره به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی تصریح کرد: گلخانه‌داران و صاحبان واحدهای دامداری و مرغداران نسبت به تامین سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند و با توجه به وزش باد شدید نسبت به استحکام‌سازی سازه‌های گلخانه نیز اقدام کنند.
وی از صدور هشدار وضعیت نارنجی نسبت به مخاطره پیش رو تاکید کرد: ذرت‌کاران با توجه به کاهش قابل توجه دمای هوا و بارندگی نسبت به جمع‌آوری محصولات خود اقدام کرده و از سوی دیگر کشاورزان با توجه به احتمال سرمازدگی و خشکسالی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار