اصفهانی‌ها به دنبال عبور ایمن از سیزده نحس

​تیم‌های اصفهانی لیگ برتر امروز باید به ترتیب با نساجی مازندران و پرسپولیس تهران روبرو شوند.​

امیرحسین احتشامی -اصفهان امروز: سپاهان و ذوب‌آهن که هفته دوازدهم را با کسب دو تساوی مقابل حریفان به پایان رساندند در حالی به هفته سیزدهم رسیده‌اند که هریک در جدول رده‌بندی شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. از سویی سپاهانی‌ها می‌خواهند با کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل باروحیه مناسب به تعطیلات رفته و برای ماراتن سیزده هفته نیم‌فصل دوم آماده شوند. از سوی دیگر ذوبی‌ها با توجه چهار امتیازی که در دو هفته اخیر به دست آورده‌اند برای رسیدن به رتبه تک‌رقمی در جدول تلاش می‌کنند. بر این اساس هر دو نماینده اصفهانی برای شکست حریفان وارد میدان خواهند شد تا کسب سه امتیازی بازی‌هایشان بتوانند به استقلال هفته چهاردهم لیگ برتر بروند. البته حریفان پیش روی این دو تیم یعنی نساجی و پرسپولیس تیم پر هوادار و باریشه‌ای به‌حساب می‌آیند که شکست آن‌ها به‌آسانی میسر نخواهد بود به‌ویژه آن‌که سپاهانی‌ها باید در قائم‌شهر به مصاف رقیب شمالی بروند. ذوبی‌ها در فولاد بازی سرنوشت سازی را مقابل پرسپولیس پیش رو خواهند داشت. سرخ پوشان پایتخت هرچند دیگر هیچ نشانی از آن تیم باصلابت فصل گذشته ندارند اما بزرگی نام این تیم بروی همه تیم‌ها می‌تواند سایه بیندازد.

سپاهان در قلعه عقاب‌ها

قلعه عقاب‌ها یا همان ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر جایی است که امروز بازی نساجی و سپاهان در آن برگزار خواهد شد. بدون تردید هواداران پرشمار نساجی ورزشگاه را پر خواهند کرد تا کار را برای شاگردان امیر قلعه‌نویی سخت کنند. نماینده استان مازندران‌ که فصل پیش پس از 25 سال دوباره توانست خودش را به سطح نخست فوتبال باشگاهی کشور برساند و در لیگ برتر هم ماندنی شود، در فصل جاری نتایج چندان جالب‌توجهی به دست نیاورده است. آن‌ها در 11 بازی گذشته تنها دو بار موفق به کسب پیروزی شده‌اند و در چهار بازی هم شکست‌خورده‌اند. این نتایج موجب شده تا تیم پر سابقه قائم‌شهر در نیمه پایین جدول قرارگرفته و جایگاه جدولی قابل‌اطمینانی نداشته باشد. نساجی در لیگ هجدهم با کسب عنوان دهمی جدول به کارش پایان داد که نتیجه قابل قبولی برای این تیم تازه به لیگ برتر آمده محسوب می‌شد. در فصل جاری هم به نظر می‌رسد حفظ سهمیه و کسب رتبه‌ای در میانه‌های جدول هدف‌گذاری مسئولان این باشگاه شمالی باشد. بر این اساس حریف امروز سپاهان بروی امتیاز بازی خانگی حسابی ویژه‌ای بازکرده و برای شکست صدرنشین لیگ به میدان خواهد آمد. از سوی دیگر سپاهانی‌ها که دو مدعی دیگر قهرمانی این فصل یعنی پدیده و استقلال را در کنار خودشان می‌بینند برای تداوم صدرنشینی پای به چمن ورزشگاه وطنی خواهند گذاشت. طلایی پوشان اصفهانی که هفته گذشته با خوش‌شانسی از شکست خانگی مقابل استقلال فرار کردند به امتیاز کامل این بازی نیاز دارند تا تهدیدی از سوی دیگر مدعیان متوجه آن‌ها نشود.

پذیرایی پاییزی ذوب‌آهن از پرسپولیس

تیم فوتبال ذوب‌آهن امروز در ورزشگاه فولادشهر یکی از دشوارترین بازی‌های فصل خودش را پشت سر خواهد گذاشت. نبرد با پرسپولیس که حریف قدیمی نماینده سبزپوشان اصفهانی به شمار می‌رود می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته سیزدهم را رقم بزند. در این بازی هر دون تیم برای کسب سه امتیاز وارد میدان خواهند شد چر که شرایط جدولی آن‌ها به‌گونه‌ای است که به پیروزی در این بازی نیاز دارند. از سویی پرسپولیسی‌ها با توجه به عقب ماندن از جمع تیم‌هایی بالای جدول باید ذوب‌آهن را از پیش رو بردارند بلکه با شکست دیگر مدعیان فاصله امتیازی را کمتر کنند. کوچک‌ترین لغزشی از سوی شاگردان کالدرون عملا شانس‌های قهرمانی این فصل ارتش سرخ را کم و کمتر خواهد کرد. تیمی که در فصل جاری با سرمربی آرژانتینی نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده کند. مدافع عنوان قهرمانی در هفته دهم شکست خانگی غیرقابل‌پیش‌بینی را مقابل نفت مسجدسلیمان متحمل شد هرچند برتر آن‌ها برابر صنعت نفت آبادان در یک‌هشتم نهایی جام حذفی اندکی از ترکش‌های شکست مقابل نفت مسجدسلیمان کاست. اما ذوبی‌ها که هفته گذشته توانستند از شهر مسجدسلیمان با کسب یک امتیاز به خانه بازگردند امروز مقابل پرسپولیس برای کسب پیروزی وارد میدان خواهند شد. علیرضامنصوریان‌که در دو بازی گذشته با رویکردی محتاطانه تیمش را به زمین می‌فرستد به‌احتمال فراوان تغییر آنچنانی در ترکیب 11 نفره تیمش ایجاد نخواهد کرد و به دنبال بهره گرفتن از تک موقعیت‌ها خواهد بود. شکست پرسپولیس فعلی برای ذوب‌آهن سبزهای اصفهانی را به اوج آسمان خواهد برد و انگیزه‌های آن‌ها را دوچندان خواهد کرد چراکه ذوبی‌ها هفته‌های سخت و طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشته‌اند و تازه در دو هفته اخیر کمی رنگ آرامش را دیده‌اند. بر این اساس انتظار این‌که ذوبی‌ها با یک بازی زیرکانه به دنبال ضربه زدن به حریف باشند کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار