کاهش قیمت گوجه‌فرنگی با وضع فعلی دور از انتظار است

رئیس صنف بارفروشان میوه و تره‌بار شهرستان لنجان گفت: دلالان همسایه‌های شرقی کشور گوجه‌فرنگی سبز را به قیمت 8 هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنند و به خارج از کشور می‌برند، بنابراین کاهش قیمت این محصول در چنین شرایطی دور از انتظار است.

مهدی نورانی امروز در گفت‌وگو فارس در لنجان اظهار کرد: هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی عمده‌فروشی درختی ۱۲ هزار تومان و گوجه‌فرنگی بوته‌ای ۶ هزار تا ۹ هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.
رئیس صنف بارفروشان میوه و تره‌بار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: قیمت خرده‌فروشی این محصول در مغازه طبق قانون ۳۰ تا ۳۵ درصد بیشتر از این میزان است و به این ترتیب هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی درختی حداکثر ۱۶ هزار تومان و گوجه‌فرنگی بوته‌ای ۸ هزار تومان تا ۱۲ هزار تومان بسته به کیفیت عرضه می‌شود.
وی در تشریح دلایل این افزایش قیمت عنوان کرد: دلالان همسایه‌های شرقی کشور گوجه‌فرنگی سبز را به قیمت ۸ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنند و به خارج از کشور می‌برند، بنابراین کاهش قیمت این محصول در چنین شرایطی دور از انتظار است.
نورانی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر هزینه حمل‌ و نقل بار افزایش پیداکرده و منجر به افزایش بخشی از قیمت‌ها شده است، هزینه بسته‌بندی محصولات نیز یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت در بازار میوه و تره‌بار است.
رئیس صنف بارفروشان میوه و تره‌بار شهرستان لنجان یادآور شد: هر کیلوگرم پرتقال درجه یک با بسته‌بندی تور پلاستیکی ۳ هزار تومان و در بسته‌بندی کارتنی ۴ هزار تومان به فروش می‌رسد که نشان از نقش بسته‌بندی در قیمت محصول دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار