کرمانی‌مقدم: تا بازیکن جدید نیاید، معجزه‌ای در پرسپولیس رخ نمی‌دهد

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است اگر مهدی طارمی توهینی به سرمربی تیم ملی نکرده باشد، عدم دعوت او به تیم اشتباه بزرگی است و این مسئله به تیم ملی ضربه می‌زند.

کرمانی‌مقدم: تا بازیکن جدید نیاید، معجزه‌ای در پرسپولیس رخ نمی‌دهد

این روزها عدم دعوت از مهدی طارمی به اردوی تیم ملی، در آستانه دو بازی مهم با تیم‌های عربی در چارچوب گزینشی جام جهانی، سر و صدای زیادی به پا کرده است. عده‌ای از تصمیم سرمربی کروات حمایت کرده و عده‌ای آن را خلاف مصالح ملی دانسته‌اند. در این بین مسئله مهم آن است که چگونه یک توئیت ساده که در پاسخ به ادعای اسکوچیچ در رسانه بوده، توهین تلقی شده است، اما اخبار گاه و بیگاهی که از اردوی این تیم بیرون می‌آید، چیزهای به مراتب بدتری را گواهی می‌دهد.
نظرات در این مورد متفاوت است و مسئله مهم این است که تیم ملی هنوز حضورش در جام جهانی را قطعی نکرده و راه زیادی تا رسیدن به این مهم دارد. مهدی طارمی هم در همین تیمی که اسکوچیچ آن را تاکتیک‌ناپذیر خوانده، ستاره است. ستاره‌ای که به تنهایی می‌تواند نتیجه یک بازی را تغییر دهد و در تیم ملی ایران نیز بارها چنین کاری را انجام داده است.
در همین رابطه خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی با مرتضی کرمانی‌مقدم مهاجم سابق تیم ملی و پرسپولیس داشته است که در زیر می‌خوانید:
* تسنیم: شما جزو کدام دسته‌اید؛ موافق کنار گذاشتن مهدی طارمی یا مخالف آن؟
موافقم.
* تسنیم: چرا؟
چرا ندارد، بازیکن نباید بی‌احترامی کند.
* تسنیم: اما این وسط بی‌احترامی صورت نگرفته، اسکوچیچ گفته است بازیکنان ایرانی یک ایراد دارند که تاکتیک‌ناپذیرند. طارمی هم به این مسئله واکنش نشان داده و گفته است بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر هستند، مشکل جای دیگری است! این به نظر شما بی‌احترامی است؟
کل ماجرا همین بوده است؟
* تسنیم: بله، ظاهر امر همین است. چیز دیگری هم عنوان نشده است.
اگر کل اتفاق همین بوده که توهینی رخ نداده است. من در جریان این بحث نبودم. فکر کردم بی‌احترامی به مربی کرده است. این چیزی که شما گفتید در واقع دفاع طارمی از فوتبال ایران بوده است. اگر مسئله کنار گذاشتن او، همین است که من فکر می‌کنم کار مربی اشتباه بوده است.
* تسنیم: حالا برخی می‌گویند اسکوچیچ از جایی خط گرفته است که طارمی را کنار بگذارد، عده‌ای هم می‌گویند این کار را کرده است که اقتدارش را نشان دهد، چیزی که خیلی‌ها می‌گویند ندارد!
نمی‌دانم، ولی این چیزهایی که شما می‌گویید هیچ ربطی به طارمی ندارد و این اصلاً دلیل نمی‌شود که به تیم دعوتش نکنند. من فکر می‌کردم او جایی توهینی به سرمربی کرده است، که خب اگر اینطور بود تحت هیچ شرایطی نباید دعوت می‌شد.
* تسنیم‌: از گوشه و کنار شنیده می‌شود که بازیکنان دیگری در رختکن به مربی بی‌احترامی کرده‌اند، اما آنها به تیم دعوت شده‌اند و طارمی که بی‌احترامی هم نکرده، دعوت نشده.
اینجا او فقط از فوتبال ایران دفاع کرده و حرف بدی نزده است. من از لحاظ مربیگری اسکوچیچ را قبول داشتم، چون در چند تیم ایرانی بوده است و تیم‌هایش خوب فوتبال بازی می‌کردند. من نظرم نسبت به او مثبت بود. اگر این خبر صحت داشته باشد، پس فکر می‌کنم مربی بی‌وجودی است.
* تسنیم: این خبرها هست، معمولاً هم چنین اخبار ی هیچ وقت صراحتاً مورد تأیید قرار نمی‌گیرد، اما همه جا در موردش صحبت می‌شود. حالا تیمِ بدون طارمی را چطور می‌بینید؟
قطعاً کار سخت می‌شود. در خط حمله سردار و طارمی خیلی با هم مچ بودند. کار سرمربی اشتباه بود. سرمربی باید انتقادپذیر باشد. اسکوچیچ یک حرفی زده و پاسخ شنیده است. این دلیل نمی‌شود که به تیم ملی ضربه بزند. این درست نیست که سر یک کلمه حرف، طارمی را دعوت نکنند.
* تسنیم: حرف اسکوچیچ هم حرف نادرستی بوده، اگر بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر نبودند، چطور در قالب تیم‌های خوب اروپا می‌توانند بدرخشند؟ نمونه‌اش خود طارمی یا سردار آزمون.
این حرف اشتباه است. مربی هم باید به خاطر تیم ملی ایران، اگر پاسخ حرفش را شنیده، گذشت می‌کرد. اگر خدای نکرده تیم نتیجه نگیرد، چه کسی پاسخگوست؟ این تیم ملی ایران است، اگر ببازیم و به هدف‌مان نرسیم کسی با اسکوچیچ کاری ندارد، او پولش را می‌گیرد و می‌رود. به نظر من کارش حرفه‌ای نبود.
* تسنیم: و پرسپولیس. این تیم هم این روزها خوب نتیجه نمی‌گیرد.
پرسپولیس فعلاً یک مقدار مریض است.
* تسنیم: پرسپولیس چرا به این روز افتاده است؟
خب حاشیه‌‌ها دورش را گرفته‌اند، عده‌ای اذیت می‌کنند و از نظر مالی دچار مشکل است. اتفاقاتی که برای استقلال در یکی دو سال اخیر افتاده، حالا برای پرسپولیس در حال تکرار است و اگر این مشکلات را به‌زودی حل نکنند، امسال جام نخواهد گرفت.
* تسنیم: متولی هر دو تیم پرسپولیس و استقلال، وزارت ورزش است. چطور می‌شود که نمی‌تواند مساوات را برقرار کند و پرسپولیس نمی‌تواند بازیکن خارجی در وقت مناسب بگیرد و استقلال می‌تواند، یکی مدیرعامل دارد و دیگری ندارد. یعنی نمی‌تواند همزمان برای هر دو تیم شرایط مناسب برقرار کند؟
نمی‌دانم این چه سیاستی است. آن موقع که در پرسپولیس بودیم و برای این تیم بازی می‌کردیم، هر وقت این تیم و استقلال، خوب بودند، فوتبال ملی ما هم خوب بود. یعنی این دو تیم، در داشتن یک تیم ملی خوب خیلی تأثیر دارند. اصلاً کل فوتبال کشور ما وابسته به این دو تیم است. نمی‌شود که هر سال یکی از آنها خوب باشد و یکی بد. شاید به خاطر این است که چند سال پرسپولیس قهرمان شده و یک مقدار دارند شیطنت می‌کنند که این تیم دیگر امسال نتیجه نگیرد. می‌خواهند پرسپولیس را ضعیف کنند. این اصلاً درست نیست، اما اگر سریعا مشکلات این تیم را حل نکنند، این تیم از کورس خارج می‌شود. شاید پارسال می‌گفتند وزارت ورزش پرسپولیسی است، امسال وزارت ورزش جدید می‌خواهد به این تیم نرسد، که این اتهام از آنها برداشته شود. این هم اصلاً درست نیست، وزارت ورزش باید مشکلات پرسپولیس را رفع کند. حالا نمی‌دانم می‌خواهند اسپانسر بیاورند، یا هر کار دیگری. باید بازیکن خرید. ما در خط حمله و دفاع شدیداً به بازیکن احتیاج داریم.
* تسنیم: دلیل باخت پرسپولیس در اراک و تساوی‌‌اش مقابل گل گهر را فقط همین می‌دانید؟ یعنی مشکل تاکتیکی نبود؟
نه، من مشکل دیگری ندیدم، یحیی دستش خالی است و از نظر روحی هم نه بچه‌ها و نه یحیی خوب نیستند. من فکر می‌کنم اینها دارد ضربه می‌زند.
* تسنیم: ممکن است بعد از تعطیلی لیگ، اوضاع بهتر شود؟
معجزه‌ای اتفاق نمی‌افتد، باید بازیکن بگیرند. حتماً در خط دفاع و حمله بازیکن می‌خواهیم وگرنه در همین لیگ خودمان هم موفق نمی‌شویم.
* تسنیم: سایر تیم‌ها را تا اینجای کار چطور دیدید؟
امسال تیم‌ها خیلی خوبند، همین آلومینیوم اراک جلوی پرسپولیس خوب کار کرد. فولاد را هم نبینید تا الان نتیجه نگرفته، آنها با بازگشت نکونام دوباره مدعی می‌شوند. استقلال امسال تیمش خیلی خوب است، سپاهان هم خیلی مهره دارد. اینها مدعی هستند و امسال لیگ سخت‌تر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار