اصفهانی‌های خسته به هفته چهاردهم رسیدند

تیم های اصفهانی لیگ برتر امروز در چهارچوب هفته چهاردهم این رقابت باید به مصاف حریفان از مشهد و قائم‌شهر بروند.

امیرحسین احتشامی -اصفهان امروز: سپاهان و ذوب‌آهن که عصر پنج‌شنبه گذشته با نساجی مازندران و پرسپولیس تهران روبرو شدند با تنها چهار روز استراحت آماده پیکار با پدیده شهرخودرو و نساجی قائم‌شهر شده‌اند. دو تیم اصفهانی لیگ برتر دربازی‌های پنج‌شنبه گذشته بدون کسب پیروزی میدان را ترک کردند و تنها یک امتیاز به کیسه فوتبال اصفهان واریز شد. سپاهانی‌ها در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر بازی شرایط بسیار دشواری را مقابل میزبان تجربه کردند و به‌سختی توانستند از قلعه عقاب‌ها با کسب امتیاز بیرون بیایند. در اصفهآن‌هم ذوبی‌ها شکست تحقیرآمیزی را مقابل پرسپولیس متحمل شدند تا هم طلسم ناکامی هفت‌ساله سرخ پوشان تهرانی در پایتخت شکسته شود و هم آرامش موقت ذوبی‌ها از دست برود. با این شرایط نماینده‌های لیگ برتری اصفهان راه جز برتری مقابل حریفان امروز ندارند چراکه هرگونه لغزشی مقابل پدیده شهر خودرو و نساجی مازندران شرایط آن‌ها را در بالا و پایین جدول دگرگون خواهد کرد.

سپاهان در مشهد به دنبال امتیاز

تیم فوتبال سپاهان امروز در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقابل پدیده شهرخودرو به میدان خواهد رفت. طلایی پوشان اصفهانی که عصر پنج‌شنبه مقابل نساجی به‌سختی توانستند یک امتیاز کسب کنند امروز مقابل یکی از مدعیان قهرمانی صف‌آرایی خواهند کرد. پدیده شهر خودرو که فصل پیش با کسب رتبه چهارمی لیگ جواز حضور در مرحله پلی اف لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد در دو هفته اخیر دوشکست دور از انتظار را مقابل نفت آبادان و استقلال تهران متحمل شده و بدون تردید در مقابل سپاهان باانگیزه‌هایی دوچندان برای شکست میهمان وارد میدان خواهد شد. شاگردان یحیی گل محمدی که تا پیش از رویایی با نفت آبادان در مشهد صدرنشین لیگ بودند با شکست مقابل این حریف و تساوی سپاهان مقابل استقلال، پس از هفته‌های صدر جدول را به سپاهانی‌ها واگذار کردند. سرخ‌پوشان مشهدی پنج‌شنبه گذشته در ورزشگاه آزادی هم مغلوب استقلال شدند تا دیگر مدعی قهرمانی یعنی پرسپولیس را رد یک‌قدمی خودشان ببیند. بر این اساس بازی با سپاهان دیداری شش امتیازی برای دو تیم سپاهان و پدیده شهر خودرو خواهد بود چراکه هر دو تیم در دو هفته اخیر توفیق چندان در جمع‌آوری امتیاز به دست نیاورده‌اند و به سه امتیاز این بازی برای دور نشدن از جمع مدعیان قهرمانی نیاز دارند. البته سابقه رویارویی های این دو تیم در مشهد چندان به سود سپاهان نیست به‌ویژه آن‌که حریف مشهدی در ورزشگاه خانگی به کمتری حریفی باج می‌دهد.

آخرین تیرهای در ترکش ذوب‌آهن

تیم فوتبال ذوب‌آهن امروز در ورزشگاه فولادشهر میزبان نساجی مازندران خواهد بود. سبزپوشان اصفهانی که پنج‌شنبه مقابل پرسپولیس مغلوب شدند در بازی امروز برای کسب سه امتیاز وارد میدان خواهند شد. از سوی دیگر نساجی مازندران هفته گذشته مقابل سپاهان تیمی با برنامه نشان داد که می‌تواند برای هر حریفی دردسر ایجاد کند. سرخ پوشان قائم‌شهری که در فصل جاری چهار بار شکست‌خورده‌اند و دو پیروزی را هم در کارنامه دارند برای کسب امتیاز وارد میدان خواهند شد. آن‌ها می‌دانند مقابل تیمی زخم‌خورده‌ای چون ذوب‌آهن تا چه اندازه شرایط دشواری را پیش رو خواهند داشت. از سوی دیگر ذوبی‌ها باید این حریف قلدر شمالی را از پیش رو بردارند تا بلکه اندکی از شکست سنگین مقابل پرسپولیس را فراموش کنند. علیرضا منصوریان چند هفته پیش در نشستی اضطراری با هیئت‌مدیره باشگاه قول داد تا از پنج بازی باقی‌مانده 10 امتیاز به دست آورد. منصوریان در عمل کردن به این وعده تاکنون توانسته چهار امتیاز با تیمش کسب کند و بر این اساس باید شش امتیاز دیگر به دست آورد تا قولش عملی شود. همه این شرایط نشان می‌دهد ذوبی هدفی جز شکست نساجی در ورزشگاه فولادشهر نخواهند داشت و بی‌امان به دروازه علیرضا حقیقی خواهند تاخت. ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس با سیستم سه دفاعه به میدان آمد و چوب این شیوه تاکتیکی را هم خورد. سیستمی که مقابل فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان جواب داده بود. در بازی امروز احتمال این‌که منصوریان با آرایشی متفاوت شاگردانش را راهی میدان کند وجود دارد. شاید هم سرمربی ذوب‌آهن با همان سه مدافع تیمش را ارنج کرده و مقابل نساجی همان سیستم امتحان پس داده را دوباره امتحان کند. به هر آنچه مشخص است ذوبی‌ها در بازی امروز با یک روش کاملا هجومی به میدان خواهند آمد تا بلکه بتوانند از این دیدار سربلند خارج شوند. ارسلان مطهری و امیرحسین منظمی به‌عنوان دو مهاجم اصلی ذوبی‌ها امیدهای نخست گلزنی منصوریان در بازی با نساجی خواهند بود. دو بازیکنی که اگر به‌درستی از سوی هافبک تغذیه شوند در باز کردن دروازه میهمان مشکلی نخواهند داشت. به‌هرحال بازی امروز ذوب‌آهن مقابل نساجی به‌نوعی دیداری مرگ وزندگی برای نماینده سبزپوش اصفهان به شمار می‌رود. دیاری که با هر نتیجه‌ای به‌جز پیروزی ذوب‌آهن به پایان برسد شب کابوس واری را برای این تیم رقم خواهد زد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار