کاسبی چهار امتیازی اصفهانی‌ها

​هفته چهاردهم لیگ برتر برای دو تیم اصفهانی چهار امتیاز به همراه داشت.​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: سپاهانی‌ها در مشهد توانستند از پدیده شهر خودرو یک امتیاز به دست آورند و دست‌خالی راهی اصفهان نشوند. ذوبی‌ها هم در فولادشهر موفق به شکست نساجی مازندران شدند تا سومین پیروزی فصل را جشن بگیرند. با این چهار امتیاز اصفهانی‌ها از نحسی هفته سیزده بیرون آمدند و شرایط بهتری در جدول رده‌بندی پیدا کردند. حالا سپاهان با 25 امتیاز همچنان در میان مدعیان قهرمانی جایگاه خودش را حفظ کرده و از شانس مناسبی برای قهرمانی نیم‌فصل برخوردار است. ذوب‌آهن هم توانسته خودش را از رتبه چهاردهم جدول جدا کرده و چند پله‌ای صعود کند. با این شرایط انتظار دو تیم اصفهانی لیگ برتر یک هفته مانده به پایان نیم‌فصل چشم به بازی‌های هفته پانزدهم دوخته‌اند تا بلکه با کسب نتیجه لازم در دیدارهای باقی‌مانده نیم‌فصل نخست را به پایان برده و آماده بازی‌های سرنوشت‌ساز نیم‌فصل دوم شوند.

سپاهان از مشهد دست‌خالی برنگشت

تیم فوتبال سپاهان عصر دوشنبه گذشته در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقابل پدیده شهر خودرو صف‌آرایی کرد. طلایی پوشان اصفهانی در حالی مقابل میزبان به میدان رفتند که می‌دانستند چه بازی دشواری را پیش رو خواهند داشت. شاگردان یحیی گل محمدی که تیم زخم‌خورده به شمار می‌رفتند برای بهبود شرایط جدولی و رهایی از بحران چاره‌ای جز پیروزی مقابل سپاهان نداشتند. آن‌ها که در دو هفته اخیر دوشکست دور از انتظار را مقابل فولاد خوزستان و استقلال تهران متحمل شده بودند این دیدار خانگی را فرصت مناسبی برای جبران مافات می‌پنداشتند. از سوی دیگر سپاهانی‌ها هم که در دو دیدار پیشین مقابل استقلال و نساجی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافته بودند برای غافلگیر کردن حریف مشهدی برنامه خاص خودشان را دنبال می‌کردند و با این شرایط دو تیم به زمین‌بازی آمدند تا حساس‌ترین دیار هفته چهاردهم را برگزار کنند. در این بازی امیر قلعه‌نویی مجبور شده بود تیمش را با چند تغییر نسبت به هفته‌های گذشته راهی میدان کند ازجمله جایگزین کردن محمدرضا مهدی زاده به‌جای عزت پورقاز که به دلیل پارگی رباط صلیبی فصل را از دست داد. همچنین ولادیمیر کومان از ابتدا به بازی آمد تا جای محمد کریمی که در دیدار مقابل نساجی فیکس بازی می‌کرد را بگیرد. یحیی گل محمدی هم همان ترکیب ثابت همیشگی خودش را راهی میدان کرد. ترکیبی با تکیه‌بر نیروهای جوان و البته باتجربه‌هایی همچون اکبر صادقی و سروش رفیعی که باید با هافبک‌های خلاق سپاهان چون مهدی کیانی و امید نورافکن می‌جنگیدند. سپاهانی‌ها در دقیقه هفت با اثرگذاری پیام نیازمند و کمک تیر افقی دروازه از دریافت گل جام سالم به در بردند. ضربه قیچی برگردان یونس شاکری مهاجم بلندقامت و فیزیکی پدیده شهر خودرو نزدیکی بود تا میزبان را پیش بیندازد. نیمه نخست بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم تاکتیک موثر سپاهانی‌ها یعنی ارسال از دو جناح و به پرواز درآمدن پرنده‌های آسمانی قلعه‌نویی موجب پیش افتادن میزبان شد. گئورگی گولسیانی کرنر ارسال محمد محبی را با یک ضربه سر به گل پیروزی‌بخش تیمش تبدیل کرد. گلی که تا یک دقیقه مانده به پایان بازی پابرجا باقی ماند تا این‌که یونس شاکری این بار تیرش بر هدف نشست و پاس ارسال امید قاسمی نژاد را به‌جایی فرستاد که هیچ کاری از پیام نیازمند ساخته نبود. این بازی با تساوی به پایان رسید تا زورآزمایی دو مدعی جدی قهرمانی این فصل برنده‌ای نداشته باشد.

ذوب‌آهن دیگر فرصت سوزی نکرد

بازی با نساجی مازندران بهترین فرصت برای شاگردان علیرضا منصوریان بود تا بلکه در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست به خودشان بیایند و با کسب پیروزی سروسامانی به شرایط جدولی ذوب‌آهن بدهند. ذوبی‌ها که مقابل تیم فیزیکی و سرسختی چون نساجی به میدان آمده بودند با بازی بسته حریف روبرو شدند. شاگردان رضا مهاجری که همین هفته گذشته در قائم‌شهر حسابی برای سپاهانی‌ها دردسر ایجاد کرده بودند در بازی با ذوب‌آهن هم همان شیوه بازی مقابل نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ را به کار گرفتند. حضور محمد عباس زاده در خط حمله که از سوی مجتبی ممشلی، رضا دهقانی و علی‌اصغر عاشوری حمایت می‌شدند حربه اصلی مهاجری برای باز کردن دروازه میزبان به شمار می‌رفت. منصوریان هم در این بازی ارسلان مطهری را به‌عنوان بازیکن گلزن در پیشانی خط حمله قرار داده بود تا از سوی قاسم حدادی فر و حمید بوحمدان تغذیه شود. دانیال اسماعیلی فر، محمدرضا خلعتبری و محمدرضا عباسی هم هافبک‌های هجومی ذوب‌آهن به شمار می‌رفتند که باید بیشتر در نزدیکی‌های خط دروازه میهمان انجام‌وظیفه می‌کردند. تا دقیقه 42 دروازه‌ها از گزند مهاجمان دو تیم مصون ماند که البته مهار ضربه پنالتی محمد عباس زاده توسط معراج اسماعیلی نقطه عطف بازی بود. سرانجام هم علیرضا حقیقی دروازه‌بان نساجی با اشتباهی مهلک فرصت گلزنی را برای خلعتبری فراهم کرد و ذوبی‌ها به آنچه از نیمه نخست بازی می‌خواستند، رسیدند. این گل همچون پتکی بر سر بازیکنان میهمان ضربه وارد کرد تا جایی که آن‌ها دیگر نتوانستند خودشان را پیدا کنند و گل دوم را هم با ضربه سر حساب‌شده ارسلان مطهری دریافت کردند. این پیروزی دلچسب موجب شد تا اندکی از غم شکست سنگین هفته گذشته مقابل پرسپولیس کم شود و ذوبی‌ها باروحیه‌ای مناسب به استقبال بازی هفته جاری مقابل گل گهر سیرجان بروند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار