سپاهان اسیر تساوی‌های کم‌ارزش

​تیم فوتبال سپاهان تاکنون پس از پارس جنوبی جم و نفت مسجدسلیمان، همراه با نساجی مازندران بیشترین تعداد تساوی را کسب کرده است.​

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز: البته تیم‌های نساجی مازندران و پارس جنوبی جم همچون سپاهان یکی بازی عقب‌افتاده دارند و شاید این آمار با برگزاری این بازی‌ها دچار تغییر شود. بر این اساس سپاهانی‌ها به تعداد پیروزی که به دست آورده‌اند همان اندازه هم تساوی در کارنامه این تیم رقم خورده که همین موضوع نقطه‌ضعف بزرگی محسوب می‌شود. هفته برد و هفت باخت، 28 امتیاز را به کیسه طلایی پوشان اصفهانی واریز کرده اما این تساوی‌های پرتعداد فرصت فاصله گرفتن شاگردان امیر قلعه‌نویی از دیگر مدعیان قهرمانی را گرفته است. سپاهانی اگر در دو بازی از هفته تساوی به‌دست‌آمده پیروز می‌شدند و در یک دیدار هم شکست می‌خوردند سه امتیاز بیشتر به‌حساب آن‌ها واریز می‌شد. به‌طور مثال تیم پرسپولیس که هم‌اکنون هم امتیاز با سپاهان و به دلیل تفاضل گل کمتر یک پله از سپاهان پایین‌تر ایستاده و جایگاه سوم جدول را به خودش اختصاص داده است در چهار دیدار شکست‌خورده اما به دلیل کسب 9 برد و کسب تنها یک تساوی،28 امتیاز شده و در کنار سایر مدعیان قرار بگیرد. چهار تساوی از هفت تساوی ثبت‌شده برای سپاهان در دیدارهای خارج از خانه به‌دست‌آمده اما سه تساوی خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان، سایپا و استقلال تهران توجیه‌پذیر نیست. به‌ویژه دو تساوی به‌دست‌آمده برابر نفت مسجدسلیمان و سایپا که اگر یکی از آن‌ها به پیروزی تبدیل می‌شد حالا زردپوشان اصفهانی با دو امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس و یک امتیاز فاصله از استقلال بر صدر جدول تکیه زده بودند و با برتری احتمالی مقابل شاهین شهرداری بوشهر در هفته شانزدهم فاصله امتیازی مناسبی را با دیگر مدعیان قهرمانی ایجاد می‌کردند. اما شاگردان امیر قلعه‌نویی در چهار بازی خارج از خانه هم مقابل دیگر حریفان تن به‌تساوی داده‌اند. فولادخوزستان، پارس جنوبی جم، نساجی مازندران و پدیده شهر خودرو تیم‌هایی به شمار می‌روند که سپاهانی‌ها در خانه آن‌ها به میدان رفته‌اند و نتیجه‌ای به‌جز تساوی در بازی آن‌ها رقم نخورده است. از این بازی‌ها هم اگر یک پیروزی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی رقم می‌خورد بازهم شرایط برای نماینده اصفهان تغییر می‌کرد و عدد امتیازی این تیم به 30 می‌رسید.

باید از فصل پیش‌درس عبرت گرفت

سپاهانی‌ها فصل پیش گوی رقابت بر سر قهرمانی را به پرسپولیس در حالی واگذار کردند که تا هفته‌های پایانی مدعی جدی قهرمانی بودند. آن‌ها در حالی مغلوب شاگردان برانکو شدند که در پایان فصل سه امتیاز نسبت به رقیب قدیمی کم آوردند. نگاهی به عملکرد این تیم در لیگ نوزدهم خود گواه این است که تساوی‌های پرتعداد فرصت قهرمانی را از زردپوشان اصفهانی گرفته است. آن‌ها در هفته نخست لیگ فصل گذشته در آبادان به مصاف نفت رفتند و با کسب نتیجه تساوی بدون گل از میدان خارج شدند. هفته دوم اما سپاهان سنت‌شکنی کرد و با زدن شش گل به سپیدرود موجب شد خیلی‌ها تصور کنند که تیم امیر قلعه‌نویی دیگر در شروع لیگ و هفته‌های اول نارس نیست اما در هفته سوم سپاهان مقابل پیکان متوقف شد. البته در هفته چهارم دربی را مقابل ذوب‌آهن بردند تا هم شرایط رقیب را بحرانی کنند و هم به‌صورت زوج و فرد و یکی در میان بازی‌هایشان را برده باشند. درحالی‌که سپاهان دو دیدار از چهار دیدارش تا هفته چهارم را مساوی کرده بود، دو دیدار بعدی را هم مساوی کرد هم مقابل تراکتورسازی و هم مقابل پارس جنوبی تا همه به همان نتیجه برسند که تیم امیر قلعه‌نویی به زمان نیاز دارد. سپاهان امیر قلعه‌نویی از هفته هفتم استارت زد و پنج هفته برد. در این مسیر امیر قلعه‌نویی رقبای سختی را هم از جلوی پا برداشت، نساجی، استقلال، نفت مسجدسلیمان و سایپا حریفان ساده‌ای نبودند اما سپاهان‌ همه را برد تا تعداد بردهایش بیشتر از تساوی‌هایش شود. پس‌ازاین بازی سپاهان دوباره به طرح زود و فرد برگشت. مساوی، برد و مساوی محصول هفته سیزده و چهارده و پانزدهمش شد و با صدرنشینی البته هم امتیاز با پرسپولیس و پدیده نیم‌فصل را به اتمام رساند. اما شروع نیم‌فصل دوم مثل نیم‌فصل نخست تقریبا شبیه به همان نیم‌فصل نخست برای سپاهان بود، یعنی تساوی مقابل صنعت نفت و پیروزی پر گل سه بر صفر مقابل سپیدرود رشت. اما در هفته سوم امیر قلعه‌نویی در مواجهه با ذوب‌آهنی که از منصوریان به‌عنوان مربی استفاده می‌کرد شوکه شد و به‌تساوی رضایت داد. در هفته بیستم اما سپاهان از تراکتورسازی شکست خورد تا نخستین فصل در کارنامه این تیم به ثبت برسد. طلایی پوشان اصفهانی هفته بعد مقابل تراکتورسازی که با محمد تقوی قبلا اوج گرفته بود دو بر صفر شکست خوردند. سپاهان پس‌ازاین بازی در هفته بیست و یکم پارس جنوبی را برد و با فولاد در هفته بیست و دوم مساوی کرد. هفته بیست و سوم سپاهان مقابل نفت مسجدسلیمان برنده شد و در هفته بیست و چهارم مقابل نکونام مجددا متوقف شد. در هفته بیست و پنجم استقلال دقیقا در قلعه‌نویی تایم با گل زیبای پاتوسی از سپاهان انتقام گرفت. در هفته بیست و ششم سپاهان با پنج گل سایپای بحران‌زده را از جلوی پا برداشت تا برسد به بازی سال، یعنی دیدار با پرسپولیس که می‌توانست قهرمان را تعیین کند. این بازی اما به سود پرسپولیس رقم خورد و بازی مساوی شد. بعدازاین بازی سپاهان فولاد را دو بر صفر برد و با پدیده مساوی کرد تا ضمن رعایت طرح زوج و فرد خودش لیگ را با مقام نایب‌قهرمانی به پایان برساند تا هم سپاهان و هم امیر قلعه نوعی همچنان در حسرت جام بمانند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار