استقرار جوی پایدار بروی استان از اواخر هفته جاری

هواشناسی در خصوص پایداری جوی هفته آینده از اواخر هفته جاری ۲۸ آذر ۱۳۹۸ و بازگشت آلودگی هوا به اصفهان هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان اصفهان مهندس حمیدرضا خورشیدی مدیرکل هواشناسی استان با اعلام این خبر افزود : به سبب کاهش فعالیت سامانه های جوی ، نفوذ توده هوای سرد در سطح زمین ، پایداری جو و تشکیل لایه وارونگی دما از اواخر هفته جاری (28/9/98) تا پایان هفته آینده شرایط برای افزایش و انباشت آلاینده های جوی مهیا است. این شرایط سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در کلان شهر اصفهان و شهرک های صنعتی استان می گردد. لذا تمهیدات و اقدامات لازم در جهت کاهش انتشار آلاینده ها توصیه می گردد.

هم چنین کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا از امشب، گفت: فردا پنجشنبه به سبب پایداری جو و ریزش هوای سرد و خشک شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ها وجود دارد.

ویکتوریا عزتیان با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان، اظهار کرد: امروز وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت افزایش ابر، مه آلودگی، کاهش دید افقی و بارش برف و باران به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان خواهد بود.
وی با اشاره به کاهش چهار تا شش درجه ای دما از امشب، افزود: فردا به دلیل پایداری جو و ریزش هوای سرد و خشک شرایط برای افزایش غلظت آلاینده های جوی در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان وجود دارد.
کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان خاطرنشان کرد: وضعیت پایداری جو، سکون هوا و همچنین افزایش غلظت آلاینده ها تا یکشنبه آینده در کلانشهر اصفهان، مناطق صنعتی و پرجمعیت ادامه خواهد داشت.
عزتیان گفت: بوئین میاندشت با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد زیر صفر و چوپانان با دمای ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده پیش بینی می‌شود.
وی افزود: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به شش درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه صبح فردا به یک درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد.
عزتیان با اشاره به بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان، اضافه کرد: بیشترین بارش‌ها از دهاقان با میانگین ۱۰.۶ میلی متر باران و در آران و بیدگل ۹.۳ سانتی متر برف گزارش شده است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار